Folksams nya villkor.

kopparberg

Trådstartare
Läste ju här på forumet för några dagar sedan om Agrias nya förbättrade villkor.

I helgen läste jag om Folksams dito. Jag har inte läst det i mina egna villkor, då jag inte är vid den sk årsförfallodagen än.

Nåväl, de har i allafall höjt ersättningstaket för "enkel" veterinärvård, men jag minns inte hur mkt.

Men den dubbla har de ändrat så man bara kan säga: :bow: :bow: :bow:
Förut var den på 60.000:-, men nu står det "inget tak"!!!
Fullkomligt suveränt!
De har alltså inget tak på dubbel veterinärvård, och dessutom ersätter de ju 100% efter dragen självrisk!
Jag är mkt glad att jag bytte försäkringsbolag till Folksam! :D
 
Oj....om det är sant. Tyvärr kan jag inte byta bolag utan att få reservationer i det nya, så jag får nöja mig med det jag har idag :)
 
Jag tror jag läste annonsen säkert 10 ggr, men jag fattade att det var så! :)
Hoppas jag inte fattade fel, för det är ju suveränt om de ändrar till ngt så bra! :bow:
 
Hörde så av min Folksam agent i helgen. Det gällde dem som har föfallodag före eller efter 1april (kommer inte ihåg vilket)
 
Jag ska byta till Folksam. Har hunden i Agria och det enda dom gör är höjer och höjer!

Någon som har hund i Folksam?
 
Jga har åxå mina funderaingar på att byra bolag...står i Sv**and nu, men tycker Folksam låter mer förmånligt...ska kolla igenom deras vilkor m.m. så får vi se!!
Men hur går man till väga om man vill byta?
 
Frågan är om de höjer premien då också?

Ja, pålle får se till att skada sig efter 1 november (årsföfallodag då för honom) om det ska kosta mer än 60,000:- :D

Men gud vad härligt!! Då slipper man oroa sig för att inte ha råd att behandla någon gång! :bow:
 
Bara ring bolaget du vill byta till.
Och om du vill teckna försäkringen hos dem, så säger du bara upp den i det gamla bolaget.
Agenten (kallas de så?) i nya bolaget ställer frågorna, du behöver bara svara!
De undrar bla vilket bolag du nu har hästen försäkrad i.
Dessutom har alla jag pratat med, oberoende vilket bolag det varit, varit enormt trevliga och kundvänliga! :)
 
Jag läste det i helgen som var i jag vill minnas, Ridsport.
Så det kan ju inte då vara ett aprilskämt.

Men Agria har tyvärr ännu en fördel som tydligen inte Folksam har! Agria ersätter viss alternativbehandling...
 
Fast folksam ersätter ju akupunktur utförd av utbildad veterinär. Jag undrar om det är samma som Agria?

Hmm jag läste ju ridsport igår, hur kunde jag missa det?
 
Kollade mitt senaste försäkringspapper, jag har årsförfallodag den 1/4 men de har inte ändrat *mina* villkor i alla fall. Det står fortfarande dubbel vet 60000kr. :(
 
Men de papprena kom ju i februari, då hade de väl inte bestämt sig ännu antar jag. Förmodar att det kommer ett nytt snart (jag har mailat mitt ombud dels med fråga om det men också om höjning av livvärdet, får se om det ändras på den nya lappen då).
 
Jag kollade runt nu när jag försäkrade katten, folksam ligger 25% under Agria för samma innehåll.
Kanske även är så för hund?

merman
 
Jag har också de gamla vilkoren i mina papper, men jag sa upp min ena försäkring igår (sålt hästen) och då berättade han att det var nya vilkor även om det inte står i det papper jag har. Jag har inte hört någonting om det innan, men oj vad glad jag blev. :bump:

/ Digge
 
Tydligen så ersätter Agria även viss alternativbehandling som utförs av annan person än veterinär.
Men då ställs visst rätt hårda krav på utbildning och "godkännande".
Tror veterinär måste "remissa" till alternativbehandlaren.
Vet det för att stallägaren är kompis med tjejen som är sjukgymnast för hästar som det var ett stort reportage om i en Ridsport nyligen.
 
Det står utskriftsdatum den 24/2 och jag fick det i början av mars, så du kanske har rätt. Hoppas det i alla fall! :)
 
Agria ersätter även akupunktur utförd av veterinär iaf. Jag har nyss haft "Gud" :bow: :bow: :bow: ute och Agria har ersatt tidigare utan knot. :D
 
Jo fast akupunkturen ersätter alla, det är någon form av överrenskommelse.

Ja jag har ingen aning om vad Folksam ersätter och inte eftersom jag inte har haft tillfälle att använda de till annat än klinik ännu :angel:
 

Liknande trådar

Avel Måste bestämma mig innan tisdag! Har beslutsångest... Fölis är försäkrad via Agria sedan 2:a levnadsdagen, eftersom hans mor är...
Svar
11
· Visningar
1 516
Senast: Ploppi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp