Fonder fär vetrinärvård?

Det är väl en USEL idé till en sjukpensionär med dålig betalningsförmåga?

Hade det gällt något annat än veterinärvård så håller jag med dig 100%. Skaffar man djur (eller barn, men där finns ju det sociala skyddsnätet) så är man ansvarig för att de får sina basala behov uppfyllda. Dvs mat, vatten skydd och vård vid behov. Man får helt enkelt bara lösa det på något sätt. Att ha djur är inte en rättighet, det är ett privilegie som kommer med ett långtgående ansvar.
 
Hade det gällt något annat än veterinärvård så håller jag med dig 100%. Skaffar man djur (eller barn, men där finns ju det sociala skyddsnätet) så är man ansvarig för att de får sina basala behov uppfyllda. Dvs mat, vatten skydd och vård vid behov. Man får helt enkelt bara lösa det på något sätt. Att ha djur är inte en rättighet, det är ett privilegie som kommer med ett långtgående ansvar.
Det är oavsett helt huvudlöst att tipsa om sånt, det är verkligen att skjuta sig själv i foten och riskera att sätta sig på bar backe utan tak över huvudet om man redan innan har det kämpigt.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 318
Kropp & Själ Hur får man en anhörig som de senaste åren (ca fem) inte riktigt fullt ut klarat av att ta hand om sig själv att förstå behovet av hjälp...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 175
Hästvård Så, mitt 12-åriga irländska sto har problem med magen, och jag har försökt vrida och vända på alla sätt och vis men kan inte komma på...
Svar
7
· Visningar
1 626
Hästmänniskan Jag fick mig en ordentlig flygtur från en unghäst jag hade för tre år sedan. Han precis landa i sadeln när hon reste sig i panik (av...
2
Svar
35
· Visningar
4 611
Senast: Tilja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Valp skäller på män
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp