Bukefalos 28 år!

Fondtapet i v-rum, tipsa mig?

Mammadutt

Trådstartare
Okej, soffan kommer vara svart, möblerna mestadels vita. 3 väggar blir vita (tapeter) men väggen där tv ska hänga och HiFi-utrustningen ska hänga ska jag ha fond-tapet.

Jag har mkt vitt med svarta accenter i hela huset och vill gärna att tapeten ska ha svart i sig... antingen i mönstret eller som grundfärg.... i datarummet har vi grå-svarta medaljonger som fondvägg: http://www.mio.se/upload/sortiment/stilsakravaggar/tapeter/tapet/rialto_14867_a.jpg

i allrum/matrum/kök har vi denna som fond: http://www.pixbox.se/pic_show_id23079852.html

Så tipsa om tapeter.... som har någon form av svart i sig.... kan alltså vara vita med mönster bara nått är svart så det hänger ihop lite med soffan och inte den blir malplacerad....

:bow:
 
Sv: Fondtapet i v-rum, tipsa mig?

Min syster målade helsvart ist för fondtapet. Blev faktiskt riktigt snyggt!

Rusta hade ett par snygga tapeter med svarta blommor på vit botten för inte så längesedan om jag inte minns fel!
 
Senast ändrad:
Sv: Fondtapet i v-rum, tipsa mig?

jag har en vit medaljongliknande tapet också där tapeterna skimrar..... megastora "medaljonger" skulle vara kul hitta vilket märke det är för den skulle jag kunna tänka mig också och så sätta upp en fotovägg där eller en stor målning med svart i.....
letar om jag ska hitta fler rullar av den..... i sovrummet har vi duro cornelia (vit med medaljonger) den som är så poppis (du vet säkert vilken jag menar) :)
 
Sv: Fondtapet i v-rum, tipsa mig?

Nu ska jag gå å fota lite tapeter med min mobil och hoppas att datorn vill lägga in bilderna sen... så ska du få se lite =)


HUM så där gula som bilderna blev,d e kan jag bara inte lägga upp :p
 
Senast ändrad:
Sv: Fondtapet i v-rum, tipsa mig?

ECO ARTIST blommönster
ORNAMENT Medaljonger + väldig mönstrad
ETAGE Blommor
MOMENT ART En svart snirkelkrok

Där har du lite namn att söka på, ganska bra pris på dessa också..
 
Sv: Fondtapet i v-rum, tipsa mig?

Tycker den vita med medaljonger var jättefin, men om jag skulle göra om i mitt vardagsrum skulle jag vilja ha en mörk fondvägg bakom tvn. Tycker det ger ett väldigt mysigt intryck!

InTrade har många snygga tapeter, två av mina fondväggar kommer ifrån deras kollektion Cadence. Otroligt lättapetserat också, tjocka härliga tapeter! Såhär ser min fondvägg ut i köket, älskar den!

n695537325_1012801_2398.jpg


/Erica
 
Sv: Fondtapet i v-rum, tipsa mig?

Den diskreta vita/skimrande tycker jag är väldigt fin. Personligen skulle jag har svårt för en alltför mönstrad bakom TVn. Det stör för mycket.
 
Sv: Fondtapet i v-rum, tipsa mig?

jättesnyggt kök!!! :love:

Det blev de vita medaljongerna.... på 3 väggar utom fönsterväggen där det blir enfärgat (sambon vägrar mönsterpassa där hahahaha) Kommer bli dyrt typ 4000 kr + tapetlim :angel:
Nu gäller det att hitta snygga svarta detaljer så inte soffan ser helt malplacerad ut! Soffan kommer stå med ryggen mot fönstret..... så frågan är vad ska man ha för färg på gardinerna? inte vita va? Kanske ta in en till accentfärg.... kommer vara metall/silver i rummet också.... i form av soffben, fotpallsben, armstödsbricka..... funderar på en taklampa liknande "cancan"-lampan fast med "metall"plattor....
 
Sv: Fondtapet i v-rum, tipsa mig?

Orange är snyggt som accentfärg till svart/vitt/silver. Gardiner, kuddar, några ljuslyktor..
Jag har en orange rya och en del orange detaljer till svart/vitt/silver och en beige linnesoffa. Köpte tillomed orange rosor på torget idag ;)
 
Sv: Fondtapet i v-rum, tipsa mig?

Ja jag gillar orange men sambon :angel: han vägrar orange..... jag har även försökt övertyga han om att ROSA skulle vara snyggt :angel: hehe
 

Liknande trådar

Hemmet Jag har funderat på att tapetsera vårt tv-rum eller vårt sovrum med någon tapet i lite ljusare grå färg, eller ljus å ljus, det har...
Svar
13
· Visningar
5 557
Senast: mimmipigg
·
Hemmet Vårt vardagsrum har bruna tapeter och vi har svårt att hitta textiler som passar. Själva tapeterna är medaljongtapeter med lite mörkare...
Svar
14
· Visningar
2 261
Senast: crolin
·
Hemmet Hej! Efter jag sett att många här på Hem & Hobby har mkt bra smak på inredning så tänkte jag passa på att rådfråga er ;) Det är...
Svar
11
· Visningar
1 967
Senast: Draumsyn
·
Hemmet Nu börjar hösten komma... dags att ta tag i målning/tapetsering. http://www.pixbox.se/alb878414 bilder hur det ser ut nu. Ska även göra...
Svar
11
· Visningar
1 396
Senast: Mammadutt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp