Fönster i boxen

Emmie_75

Trådstartare
Om jag vill sätta in öppningsbart fönster i boxarna och då har sådana fönster så att hästen ska kunna stå med huvudet ut, vad ska jag tänka på? Vilken storlek bör fönstret vara, måste det vara speciellt stallfönster eller kan man sätta galler på ett vanligt fönster? Hur högt upp bör fönstret sitta? Tacksam för all input!
 
Lite beror på storlek på hästen som ska stå i boxen. Den ska ju få ut huvudet men inte komma på idén att försöka ta sig ut den vägen.
Man kan säkert anväda vanliga fönster man sätter galler på. En kortare tid men jag tror inte att det håller i längden om man inte bygger om det. Det blir ju ganska tungt med ett godkänt galler på. Det kommer inte att hålla med de vanliga gångjärnen.
Sedan kan det vara bra att ha annat än vanligt fönstetglas med tanke på hur lätt det kan sönder om fönstret blåser upp eller igen.
Har satt in ett i sommar och valde att köpa ett färdigt. Har stora hästar och har satt in det på en höjd av 140 cm.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag ska eventuellt flytta in i en hyresrätt med gigantiska fönster. Jättefin utsikt, absolut - men allt blir ju så fjuttigt i jämförelse...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 375
Senast: manda
·
Hemmet Vi måste byta fönster till huset och funderar på vad vi ska köpa. Underhållsfritt vore förstås underbart. Men hur hållbara är...
2
Svar
20
· Visningar
1 143
Senast: Krålus
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
2 784
Senast: tanten
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
814
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp