Fontän till katt

Ponnytanten

Trådstartare
Snälla, behöver tips på vattenfontän som är smidig att byta filter på. Den vi har nu bröt jag nästan sönder när jag skulle byta...
 
Jag har en catit 2 liter (i blå och vit plast, vet inte om den här något modellnamn).
Den är enkel att byta på. Det är ju plast så lite försiktig får man vara men i princip är det bara att lyfta upp "locket" och byta filter.
 
Jag har en catit 2 liter (i blå och vit plast, vet inte om den här något modellnamn).
Den är enkel att byta på. Det är ju plast så lite försiktig får man vara men i princip är det bara att lyfta upp "locket" och byta filter.
Tack för tipset
 
Uppfödaren jag har kontakt med har en fontän i keramik från Miaustore som inte har något filter och går helt tyst. Den står på min önskelista. Kanske dyr, vad vet jag, men den går att diska i diskmaskin och det är ju stort plus för mig!
 
Uppfödaren jag har kontakt med har en fontän i keramik från Miaustore som inte har något filter och går helt tyst. Den står på min önskelista. Kanske dyr, vad vet jag, men den går att diska i diskmaskin och det är ju stort plus för mig!

Kollade lite på den nu. 57 pund, inte så farligt tycker jag. Den var ju dessutom rätt snygg, verkligen en liten fontän. Kanske dags för en uppgradering..
 
Uppfödaren jag har kontakt med har en fontän i keramik från Miaustore som inte har något filter och går helt tyst. Den står på min önskelista. Kanske dyr, vad vet jag, men den går att diska i diskmaskin och det är ju stort plus för mig!

Jag har en sådan, tyvärr var en flisa avslagen och jag är fruktansvärt irriterad att man inte kan reklamera, dvs man kan skicka tillbaka och få tillbaka inköpspriset men inte fraktkostnaden som är lika mycket nästan. Grr. Men jag gillar den, Megara är fortfarande tveksam. Gillar att det inte är en pump som låter utan diskar hellre oftare. Dessutom blir det billigare i längden utan filter.
 
Kollade lite på den nu. 57 pund, inte så farligt tycker jag. Den var ju dessutom rätt snygg, verkligen en liten fontän. Kanske dags för en uppgradering..

Problemet är inte så mycket priser som frakten tyvärr. Typiskt de har sänkt fraktkostnaderna sedan jag köpte. Då skulle jag köpa.
 
Tror banne mig jag ska beställa en! Är det värt att lägga till rörelsesensor?

Och så var det det där med att välja färg.. :D
 
Tror banne mig jag ska beställa en! Är det värt att lägga till rörelsesensor?

Och så var det det där med att välja färg.. :D

Jag valde grädde och det blev lite SW Tatooine stuk på den. Som sagt bara ledsen över flisan. Annars är det den enda fontänen som faktiskt är snygg!
 
Problemet är inte så mycket priser som frakten tyvärr. Typiskt de har sänkt fraktkostnaderna sedan jag köpte. Då skulle jag köpa.
Ja jag tänkte att när jag tittade så var inte priset så blodigt utan ganska normalt.
Uppfödaren hade köpt i fysiskbutik så jag har inte tittat så mycket mer noggrant. Men de har iaf nu ångerrätt med pengarna tillbaka om katten inte dricker ur den :)
 
Ja jag tänkte att när jag tittade så var inte priset så blodigt utan ganska normalt.
Uppfödaren hade köpt i fysiskbutik så jag har inte tittat så mycket mer noggrant. Men de har iaf nu ångerrätt med pengarna tillbaka om katten inte dricker ur den :)

Mmm, problemet är som sagt att de inte betalar returen och den måste skickas till England så det skulle gå på lika mycket i princip som jag betalade för själva fontänen så då skulle jag stått där med ingen fontän och i princip fortfarande inköpspris
 
Jag valde grädde och det blev lite SW Tatooine stuk på den. Som sagt bara ledsen över flisan. Annars är det den enda fontänen som faktiskt är snygg!
Kul om den är lite fin. Det viktigaste är dock att det lockar min kisse att dricka mer. Finns filter att få tag i och hur funkar det att byta? Dilemmat med den jag har är att den är för krånglig att byta filter i. Dessutom är den faktiskt rätt ful när det kommer till kritan...
 
Kul om den är lite fin. Det viktigaste är dock att det lockar min kisse att dricka mer. Finns filter att få tag i och hur funkar det att byta? Dilemmat med den jag har är att den är för krånglig att byta filter i. Dessutom är den faktiskt rätt ful när det kommer till kritan...

Inga filter öht, så den måste diskas oftare än vanliga fontäner. För de lyckligt lottade som har diskmaskin är det inga problem. Men fördelen är att den är nästan helt tyst. Särskilt antar jag om man lägger till motion detector. Vilket fler fontäner borde göra. Om katten vill dricka eller inte är alltid ett vågspel - att doppa tassarna i mitt vattenglas och sedan köra ner huvudet i glaset och välta det är ofta att föredra framför en fontän :meh: Liksom att slicka på golvbrunnen när jag hade dusch, särskilt när jag just duschat och det var schampo och tvålrester där.

Dricka vatten ur fatet på krukan var en annan favorit hos den katt jag hade för många år sedan. Gärna knuffa till krukan så man fick tag på mer vatten. Resultatet kan nog förutses...
 
Beställde en blå fontän nu. Maken fick välja. La till rörelsesensor. Hoppas den är hel när den kommer fram ;)

Jag hade bara jätteosis tror jag. Och även om jag inte kunde reklamera fick jag den där lilla vasen man kan ställa i fontänen som kompensation. Så det ska odlas lite gräs där, även om jag har mina tvivel på att de överlever mer än fem minuter

Du måste ta foto och visa när du satt upp den!
 
Mmm, problemet är som sagt att de inte betalar returen och den måste skickas till England så det skulle gå på lika mycket i princip som jag betalade för själva fontänen så då skulle jag stått där med ingen fontän och i princip fortfarande inköpspris
Jaha men då fattar jag! Ja det är ju jäkligt trist.
 
En Trixie Vital Flow har jag, den “lilla“ varianten. Hur smidig som helst och dessutom billig! Katten älskar den och dricker flitigt från den.

Eftersom fontänen bara består av två delar, en skål och en kupol, så är den löjligt lätt att ta isär för att diska, byta vatten/filer, osv.
 

Liknande trådar

Hemmet Är nu inne på min fjärde, som dött efter EN månad. Har varit olika märken och olika länge dom hållt men max 3 månader. Har aldrig haft...
Svar
5
· Visningar
466
Senast: gammalek
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 115
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Jag vill oxå ha en sån fin fontän. Vart köper man en sån?
2
Svar
22
· Visningar
1 341
Senast: tigerflicka
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
912
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp