Fontän till katt

Lucky kitty går inte att välta, har inget filter och är tyst. Tung keramik. Däremot inte särskilt snygg..
 
Uppfödaren jag har kontakt med har en fontän i keramik från Miaustore som inte har något filter och går helt tyst. Den står på min önskelista. Kanske dyr, vad vet jag, men den går att diska i diskmaskin och det är ju stort plus för mig!

Den där var ju jättefin! Och ser stabil ut.. kanske blir en sån framöver, när bilen varit på verkstan..
 
Brukar de flesta katter gilla fontäner? Även de som man annars inte ser dricker ur kranar och dylikt?
 
Brukar de flesta katter gilla fontäner? Även de som man annars inte ser dricker ur kranar och dylikt?

Det brukar allmänt rekommenderas till alla katter, eftersom det kan hjälpa att få igång törstreflexen bättre. Huruvida katten ifråga lockas att dricka mer är en öppen fråga, även med en sådan som slickar på golvbrunnen, välter vattenglas och dricker ur krukfatet. Men rent allmänt ska katter gilla att dricka mer när det är rinnande vatten. Iofs är det mycket katter 'ska' gilla och ogilla som katten ifråga inte läst på om :meh:
 
Fontän uppe och igång :up:
Ska bara hitta ett bra ställe att ha den på
15974148641194891505414030148148.jpg
 
Har också fått hem min fontän nu!
Tips på bra placeringar? Vill man ha den på någon möbel eller på golvet?

Just nu står den på köksbänken tillfälligt. Ping har tittat på den men inte testat att dricka något..
 
Har också fått hem min fontän nu!
Tips på bra placeringar? Vill man ha den på någon möbel eller på golvet?

Just nu står den på köksbänken tillfälligt. Ping har tittat på den men inte testat att dricka något..

Vi har exakt samma dilemma, var sjutton ska den stå?
Just nu står den i ett hörn i köket, inte alls optimalt tycker jag. Jag vill ju att katterna ska komma åt från alla sidor och att den ska synas!
 
Vi har exakt samma dilemma, var sjutton ska den stå?
Just nu står den i ett hörn i köket, inte alls optimalt tycker jag. Jag vill ju att katterna ska komma åt från alla sidor och att den ska synas!
Ja jättesvårt! Vi har dessutom robotdammsugare så på golvet kräver lite fix så den inte blir överkörd hela tiden 😆
Ping verkar fortfarande helt ointresserad..
 
Ni som har testat fontänen från miaustore ett tag nu, är ni nöjda? Hur ofta behöver den diskas? Är den krånglig att handdiska? 😬

Har tittat på den från trixie också men läst mycket om att sladden börjar glappa fort? Nån som kan ge ett omdöme? 😊
 
Ni som har testat fontänen från miaustore ett tag nu, är ni nöjda? Hur ofta behöver den diskas? Är den krånglig att handdiska? 😬

Har tittat på den från trixie också men läst mycket om att sladden börjar glappa fort? Nån som kan ge ett omdöme? 😊

Jag är sjukt nöjd! Katterna med verkar det som. Har diskat hela en gång, torkar av ytterkanterna typ två gånger i veckan (tuva stryker sig mot den då det fastnar mycket päls i kanterna). Enkel att hantera, även om jag är livrädd att tappa den. Tycker den är mycket bättre än min gamla från CatIt.
 
Ni som har testat fontänen från miaustore ett tag nu, är ni nöjda? Hur ofta behöver den diskas? Är den krånglig att handdiska? 😬

Har tittat på den från trixie också men läst mycket om att sladden börjar glappa fort? Nån som kan ge ett omdöme? 😊
Jag har den från Trixie, bara haft den drygt 2 månader iof men är jättenöjd. Enkel att diska och min sladd funkar än så länge.
 
Har också fått hem min fontän nu!
Tips på bra placeringar? Vill man ha den på någon möbel eller på golvet?

Just nu står den på köksbänken tillfälligt. Ping har tittat på den men inte testat att dricka något..

På vad som helst som är stadigt och tål vatten. 😝 Jag har placerat mina i köksfönstret och den andra i en hylla framför vardagsrumsfönstret. Mina katter gillar vatten i fönster.
 
Jag har en "drinkwell Avalon" i keramik! Supernöjd! Alla delar utom motorn kan diskas i diskmaskinen. Keramiken minskar risken för svarthaka. Den erbjuder flera "drickmöjligheter" vilket är toppen. Min ena katt dricker gärna det rinnande vattnen (likt från en vattenkran) och den andra dricker gärna från högst upp :)
 
På vad som helst som är stadigt och tål vatten. 😝 Jag har placerat mina i köksfönstret och den andra i en hylla framför vardagsrumsfönstret. Mina katter gillar vatten i fönster.
Den vi köpte är ganska stor så den får inte plats i fönster. Blev att den står på golvet.

Jag har sett katten dricka ur den en gång hittills😉
 
Jag är sjukt nöjd! Katterna med verkar det som. Har diskat hela en gång, torkar av ytterkanterna typ två gånger i veckan (tuva stryker sig mot den då det fastnar mycket päls i kanterna). Enkel att hantera, även om jag är livrädd att tappa den. Tycker den är mycket bättre än min gamla från CatIt.

Kul att höra, den känns prisvärd alltså? Tycker det är den snyggaste fontänen på länge

Jag har den från Trixie, bara haft den drygt 2 månader iof men är jättenöjd. Enkel att diska och min sladd funkar än så länge.

Toppen! Den från Miaustore är jag mest sugen på men Trixie har ju så bra pris och kanske smartast att börja med en sådan först för att se vad katterna säger om fontän öht 😅
 

Liknande trådar

Hemmet Är nu inne på min fjärde, som dött efter EN månad. Har varit olika märken och olika länge dom hållt men max 3 månader. Har aldrig haft...
Svar
5
· Visningar
468
Senast: gammalek
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 121
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Jag vill oxå ha en sån fin fontän. Vart köper man en sån?
2
Svar
22
· Visningar
1 341
Senast: tigerflicka
·
Övr. Katt Jag har en katt som vantrivs som innekatt och har en kompis uppe i Norrland som jag känt i många år som behöver en stallkatt. Min katts...
Svar
2
· Visningar
392
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Löss
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp