Fontän till katt

Toppen! Den från Miaustore är jag mest sugen på men Trixie har ju så bra pris och kanske smartast att börja med en sådan först för att se vad katterna säger om fontän öht 😅
Jag är galet nöjd med min Trixie Vital Flow. Har haft den ganska länge nu (jag tror det är närmare ett år?) och har inga problem alls med pumpen. Katten uppskattar den också.
 
Låter ju lovande! Har du den större eller mindre varianten?
Jag har den lilla. Min kära mor har den stora till sin katt (haft fontänen sedan december) och har inte heller haft något problem. :)
Till en katt så tycker jag att den lilla räcker, men jag tror att jag kanske får köpa en till nu när det flyttar in en till katt.
 
Jag har den lilla. Min kära mor har den stora till sin katt (haft fontänen sedan december) och har inte heller haft något problem. :)
Till en katt så tycker jag att den lilla räcker, men jag tror att jag kanske får köpa en till nu när det flyttar in en till katt.

Då satsar jag på den stora, har två hemma så kanske lika bra :D Låter den mycket förresten?
 
Nu har även jag beställt en vattenfontän, från Miaustore och med rörelsesensor. Ska bli spännande att se vad morrisen tycker om den.
Hon hittade till kranen i handfatet förra veckan och vill vara där mest hela tiden för att dricka (och leka), så jag hoppas att hon ska gilla en fontän.
Vi har också den fontänen men utan rörelsesensor så den går ju hela tiden. Har placerat den i vardagsrummet så den är lite tung att bära till köket när det är dags att diska rent den men annars gillar jag den jättemycket och katten också. Han dricker iofs inte så ofta så att jag ser det men han använder den :)
 
Ser ni när era katter dricker? Jag har en till Megara från miaustore men har inte sett henne dricka alls. Jag vet att man ska ta bort allt annat vatten men har aldrig sett henne dricka och eftersom hon aldrig dricker mycket så ser jag inte om vattennivån går ner. Den står dessutom i vardagsrummet liksom den tidigare i köket men där var det små skålar så det syntes direkt. Hon får bara blötmat utrörd i psyaliumfrön varje dag och är inte uttorkad när jag känner i nackskinnet. Förslag? Råd?

Är naturligtvis orolig för njurarna om hon inte dricker tillräckligt bra.
 
Ser ni när era katter dricker? Jag har en till Megara från miaustore men har inte sett henne dricka alls. Jag vet att man ska ta bort allt annat vatten men har aldrig sett henne dricka och eftersom hon aldrig dricker mycket så ser jag inte om vattennivån går ner. Den står dessutom i vardagsrummet liksom den tidigare i köket men där var det små skålar så det syntes direkt. Hon får bara blötmat utrörd i psyaliumfrön varje dag och är inte uttorkad när jag känner i nackskinnet. Förslag? Råd?

Är naturligtvis orolig för njurarna om hon inte dricker tillräckligt bra.
Jag upplever att vattnet dunstar ganska snabbt av sig själv och tror att det kan bero på att det hela tiden rör sig. Så det är svårt att hålla koll på vattennivån.

Jag ser inte honom dricka speciellt ofta, inte ens dagligen men jag ser att han använder den då och då. Jag skulle inte vara orolig så länge katten äter blötfoder, kissar normalt och inte visar tecken på att vara uttorkad.
 
Jag upplever att vattnet dunstar ganska snabbt av sig själv och tror att det kan bero på att det hela tiden rör sig. Så det är svårt att hålla koll på vattennivån.

Jag ser inte honom dricka speciellt ofta, inte ens dagligen men jag ser att han använder den då och då. Jag skulle inte vara orolig så länge katten äter blötfoder, kissar normalt och inte visar tecken på att vara uttorkad.

Håller med. Jag ser nästan aldrig mina katter dricka ur fontänen heller, men jag märker i lådan att dom dricker mycket mer än innan.
 
Ser ni när era katter dricker? Jag har en till Megara från miaustore men har inte sett henne dricka alls. Jag vet att man ska ta bort allt annat vatten men har aldrig sett henne dricka och eftersom hon aldrig dricker mycket så ser jag inte om vattennivån går ner. Den står dessutom i vardagsrummet liksom den tidigare i köket men där var det små skålar så det syntes direkt. Hon får bara blötmat utrörd i psyaliumfrön varje dag och är inte uttorkad när jag känner i nackskinnet. Förslag? Råd?

Är naturligtvis orolig för njurarna om hon inte dricker tillräckligt bra.
Jag ser nästan aldrig Ping dricka. Men när vi har pratat med veterinärer säger de att det är normalt. Om man ofta ser katten dricka kan det tvärtom tyda på att katten dricker onormalt mycket.
 

Liknande trådar

Hemmet Är nu inne på min fjärde, som dött efter EN månad. Har varit olika märken och olika länge dom hållt men max 3 månader. Har aldrig haft...
Svar
5
· Visningar
447
Senast: gammalek
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 083
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Jag vill oxå ha en sån fin fontän. Vart köper man en sån?
2
Svar
22
· Visningar
1 334
Senast: tigerflicka
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
882
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp