Fontaine.........

Favina

Trådstartare
Min tränare har en häst som är efter Fontaine. Mer vet jag inte, vet inte vilket år han är född eller om han är svensk. Men någon kanske har hört talas om namnet?

Kram Favina :bump:
 
Jag har hört talas om Fontaine.
Han har bott i Västerås, om det är Samma Fontaine vi pratar om.
Han e fux.
En häst på ridskolan som heter Miss Taine är efter han. O han har tävlats av Lena Nilsson som ägde han då, vet ej vart han finns nu.
 
Fontaine är/var (?)fux, född -87, e. Aram KWPN - Le Mexico.
Han importerades från Holland och efter att ha verkat i Sverige i några år (vet ej hur länge) så exporterades han till USA -97. (enligt hingstkatalogen)
Han tävlades i hoppning, jag vet dock inte hur högt.
 
Den fontaine du pratar om har stått i Västerås. Och har ägts av Lena Nilsson. Han är efter Aram och hans mamma heter Adriana och hans morfar heter Le Mexico.
Han är imp. från Holland som du sa..
Han är jättefin! Hade kort på han förut men har ej kvar det.. :( Finns ett kort på ridskolan att se men..
 

Liknande trådar

Kultur Något jag kom att tänka på när jag tittade på Luciamorgon i morse är vilken enorm mängd svenska julsånger det tycks finnas. Då menar jag...
Svar
8
· Visningar
851
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 541
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag kom att tänka på min allra första hund hon var 1 år när jag köpte henne och jag var 19 år och det var den mest fantastiska tiden i...
2
Svar
33
· Visningar
2 596
Senast: Linda_A
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 257
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp