Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Fontaine.........

Favina

Trådstartare
Min tränare har en häst som är efter Fontaine. Mer vet jag inte, vet inte vilket år han är född eller om han är svensk. Men någon kanske har hört talas om namnet?

Kram Favina :bump:

H

Hannzo

Jag har hört talas om Fontaine.
Han har bott i Västerås, om det är Samma Fontaine vi pratar om.
Han e fux.
En häst på ridskolan som heter Miss Taine är efter han. O han har tävlats av Lena Nilsson som ägde han då, vet ej vart han finns nu.

ameo

Moderator
Fontaine är/var (?)fux, född -87, e. Aram KWPN - Le Mexico.
Han importerades från Holland och efter att ha verkat i Sverige i några år (vet ej hur länge) så exporterades han till USA -97. (enligt hingstkatalogen)
Han tävlades i hoppning, jag vet dock inte hur högt.

H

Hannzo

Den fontaine du pratar om har stått i Västerås. Och har ägts av Lena Nilsson. Han är efter Aram och hans mamma heter Adriana och hans morfar heter Le Mexico.
Han är imp. från Holland som du sa..
Han är jättefin! Hade kort på han förut men har ej kvar det.. :( Finns ett kort på ridskolan att se men..

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6449 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Relationer Jag funderar ibland på att byta till ett släktnamn på min mammas sida. Detta är dock ett adelsnamn och används inte i Sverige. Är det...
Svar
5
· Visningar
624
  • Artikel
Hästnyheter År 2015 miste uppfödaren Johan Paulsson sin syster Maria i den kroniska lungsjukdomen cystisk fibros i väntan på nya lungor. Drygt två...
Svar
0
· Visningar
308
Ekonomi&Juridik Hej! Jag har börjat kolla efter en hobbyhäst med plus i kanten och finkammar Hästnet varenda dag. Jag ser en hel del hästar som står...
Svar
15
· Visningar
1 545
Hästmänniskan Jag har kollat runt efter tränare på Tränarportalen. Om man som tränare vill ansluta sig till Tränarportalen så står det så här: "i...
2
Svar
37
· Visningar
1 337

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar