För mycker lövbiff i frysen och enkla middagar till jobbet

myzzan

Trådstartare
Vad kan man hitta på med lövbiff än att bara steka den ? Jag har alldeles för mycket lövbiff i frysen och är trött på att bara steka den !

De får vara enkla maträtter med lövbiff så vad har ni för förslag samt andra enkla middagar man kan ha med till jobbet
 
Vad kan man hitta på med lövbiff än att bara steka den ? Jag har alldeles för mycket lövbiff i frysen och är trött på att bara steka den !

De får vara enkla maträtter med lövbiff så vad har ni för förslag samt andra enkla middagar man kan ha med till jobbet

Vi äter allt som går att äta
 
Vad kan man hitta på med lövbiff än att bara steka den ? Jag har alldeles för mycket lövbiff i frysen och är trött på att bara steka den !

De får vara enkla maträtter med lövbiff så vad har ni för förslag samt andra enkla middagar man kan ha med till jobbet
Någon form av biffstroganoff? Inte så förtjust i det själv så har inget recept dock :D
Rullader av något slag? :)
 
Jag brukar strimla, marinera i vitlök och lite olja och sen göra som pålägg på pizza tillsammans med typ gorgonzola, färska tomater och kantareller.
Annars är rullader lätt och smidigt. Fyll med vad du vill, stek snabbt alt kör klart i ugnen.
Wook är också gott om du bara strimlar och wookar ihop med vad du vill!
 
Jag brukar göra lövbiffspasta. Du steker lövbiff i strimlor tillsammans med röd paprika, rödlök och champinjoner. Därefter häller du på grädde (eller mjölk om du vill ha en lättare variant). Krydda med kinesisk soya, dijonsenap, salt och vitpeppar. Red av med maizena såsredning. Till sist blanda i skivade cornichons. Vänd ner såsen över nykokt spiralpasta. Klart :)
 
Tack för alla tips :D Här ni fler idéer så bara att skriva ner . För jag tänker inte ha en sur särbo varje ikväll när högsäsongen drar igång på däckbyte i år
 
Strimla och stek med massa lök och paprika. I med en skvätt grädde (jag gör med havregrädde) och typ en dl chillisås, en msk mango chutney och massa curry, salt och peppar om det behövs. Supersmidigt och jättegott. Funkar till både pasta, ris och bulgur.
 

Liknande trådar

Mat Vi veckohandlade som vanligt i söndags men på grund av hela familjens magsjuka så har det ju inte blivit mycket mat som lagats...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 420
Senast: Sirap
·
Relationer Jag undrar hur det ser ut hos andra familjer under middagen. Jag har två typer av middagar jag undrar över. 1. middag med mina...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 053
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
1 792
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 541
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp