För smala spännen!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Kiefer
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 16
  • Visningar Visningar 1 207
K

Kiefer

Provade min nyinköpta zaldi igår och en ny snygg lädergjord (ej zaldi), blev så förbannad när jag märkte att gjorden inte passade, spännena var för smala för sadelgjordsstropparna !!! Har aldrig varit med om detta tidigare, jag trodde att det var standardmått på sadelgjordar. Så tills jag hittar någon ny så får jag väl hålla tillgodo med en av mina gamla som passar.

Sv: För smala spännen!

Kanske bara passar en viss sadel då, tex samma märke som gjorden? :confused:
Trodde faktiskt det var typ strandardmått på spännena på gjordar för att kunna passa de flesta sadlar...

Gjorden är köpt på Hööks av märket Claridge House, det har väl inte ett så stort utbud av sadlar?....

Jag hade en zaldisadel förut och nu när du säger det så gick inte vilken sadelgjord somhelst på där. Tillslut hittade jag en källqvist gjord som passade någorlunda bra!

Det är den första zaldin jag har, så jag vet inte om de är bredare än vanligt.

Jag tycker att min syrras Zaldi ahde breda stroppar, dock har jag inte tänkt på om man måste ha en speciell sadelgjord till den....

Jag har haft en Zaldi Royal och till den passade mina vanliga sadelgjordar....

Det finns inga standardmått i hästvärlden....
Sadelgjordsspännen kan jag beställa hem i minst fem olika storlekar, sedan finns det ju storlekar som är mer gångbara än andra :angel:

Apo

För det kan ju inte vara så att zaldi har tagit fram en viss bredd på sina stroppar för att konsumenten ska tvingas köpa deras gjordar också :angel: :D

Apo

Var på eko idag, hade sånt flyt och hittade en zaldigjord i rätt storlek för halva priset!!!!!

Var kan man köpa sådana spännen? Jag har stora problem med min sadel, där stropparna är på tok för breda för alla sadelgjordar jag provat, utom Geras i sympatex-material. Vill dock ha en i läder, men det verkar inte finnas i de bredder jag vill ha.

Var kan man köpa breda spännen till sadelgjordar?

Jag har en Zaldi Star och hade det problemet i början. Men nu när jag har haft sadeln ett par år så är det inga problem, jag kan ha vilken gjord som helst. Det var bara några millimeter som felade innan.

Liknande trådar

Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på... 2
Svar
34
· Visningar
2 132
Senast: starcraft
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 433
Senast: Edla
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 077
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 803

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka