O
Olympia
Nu är det på förslag att det ska bli förbjudet att ta bort hår på mule och i öron.. Vad säger ni? För eller emot hårväxt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Var finns det förslaget?Olympia skrev:Nu är det på förslag att det ska bli förbjudet att ta bort hår på mule och i öron.. Vad säger ni? För eller emot hårväxt?
*KL* Att rycka bort känselhåren vid mule (& dessutom ögon, aldrig sett ngn göra öht!) tycker jag personligen inte är rätt, klart det gör ont!sky_fly skrev:Jag tycker att det är bra. Men vem igentligen kommer gå o kolla om hästen inte är rakad?
Min kompis har en foderhäst och ägaren är terrängryttare och dom rycker bort känselhåren. Både vid ögonen och mulen. Och hur skönt är det? jag frågade en gång varför dom gjorde det och fick svar att "det är ju fult med en massa "strån" som spretar. Och det är mycket snyggare utan."
Men varför har hästen fått känselhåren, jo för att skydda sig. Vi kan inte sätta frigolit runt mulen så hästen inte ska göra illa sig..
Det är väl enkelt att göra på tävlingar.Han_naH skrev:Vem ska hålla koll på det?