Förbygel/brösta

Corax

Trådstartare
Jag smiter in här från dressyr...
Jag rider ut rätt ofta (i dressyrsadel)men har märkt att sadeln har en tendens att kasa lite bakåt vid 'backträning' (mest vid skritt och riktigt brant backe).
Tänkte att jag kanske skulle sätta på en brösta, förbygel eller annat lämpligt just de dagarna men frågan är vad som är bäst.
Har ni några tips på vad som skulle passa för ändamålet och vad som stör hästen minst?
 
Jag tycker det är olika från häst till häst vad som passar just dens exteriör och vad den trivs med, men fempunktsförbygel eller vanlig som är som ett "V" brukar passa de flesta, tycker jag.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 386
Senast: Snurrfian
·
Utrustning Går i drömtankarna om att spara ihop till en riktigt trevlig dressyrsadel nästa år (eller kanske mer realistiskt, om några år :p). Har...
Svar
14
· Visningar
1 455
Kropp & Själ Jag märkte härom kvällen att jag tydligen har lagt på mig rätt rejält, då arbetsbyxorna (som jag tidigare behövt ha ett skärp för att...
2
Svar
38
· Visningar
3 784
Senast: Otherside
·
Dressyr Alla sadlar på min stora glider bak. Förra ägaren hade samma problem och han har alltid gått med en förbygel för att hålla sadlarna...
2
Svar
35
· Visningar
7 293
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Boräntorna
  • Sminktråden
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp