Förbygel med/utan resår

_Peplis_

Trådstartare
Vad är bäst? för/nackdelar tycker ni?

och en liten fåfäng fråga..Vad är snyggast (jag har tränset i samma färg..)?
eqlforbygel.JPG

eqlbrosta.JPG

Sv: Förbygel med/utan resår

Utan resår tycker jag är snyggast. Men jag vet inte vilken som är bäst.. Vore inte vara sån stor skillnad

de beror lite på vad som är snyggast. jag tycker båda är snygga! :love: ska du vara riktigt fåfäng så måste du matcha resåren med schabraket ;)

Vad som är skillnad är väl att den utan resår håller sadeln på plats utan att ge efter, den med resår är elastisk och sadeln sitter inte fast lika mycket som den gör med den vanliga. tror jag iallafall, det lät rimligt :D

Tycker det är snyggast utan resår, tycker den ser lite för grov ut annars

utan är mest stilrent och snyggast enligt mig.
med måste man ju om man är så galen som mig, matcha färgen på resåren som typ kantband etc på schabrak o andra färger, SAMT kan man ju inte ha en annan färg på resåren på sadelgjorden heller :p.

så utan tycker jag blir stilrenast och snyggast, med så om man matchar allt så blir det ändå lite för matchat och med resår men massa olika färger (omatchat) så blir det förmkt blandning.
haha vilka i-landsproblem jag (vi) har...

Just i det här faller är den utan resår snyggast. Det ser rent och enkelt ut.. Annars gillar jag resår på förbyglar. Men då måste som sgat shabraket matcha :D

men de beror iof på vad det är för färg på din häst? om de ska va resår eller ej.

Tycker det är snyggast utan resår plus att pälsen inte blir så ful som den kan bli under resåren

Resår är ju klart bäst för hästen, men tycker inte såndär breeed resår är så fint.. Finare med en smal resår på mitten, och resten läder. Men finns bara dessa två att välja på, så ta den utan resår! Spänn inte åt den så hårt bara, vissa lägger ju sadeln på manken och drar åt förbygeln allt dom kan för att sadeln ska ligga kvar där... :crazy:

Jag föredrar med resår, MEN det ska vara smal resår och i samma färg som lädret. (lätt för mig som har svart) Jag har en smal i läder, och på 'sidobitarna' (de som fäster i sadeln) är 75% av biten resår. Smal, svart så tills man kommer nära ser det ut som helt i läder.

Av de bilder du visade så var DEFINITIVT deni läder snyggast, tyckte den med resår var skitful. MEN jag skulle försöka hitta en med resår som är snygg med.

Tycker den med resår är grymt ful, så jag röstar på den i läder.

Varför vill man ha resår på en förbygel? Tycker det borde dra i sadeln om den åker bakåt?

Tigertofflan skrev:
Tycker den med resår är grymt ful, så jag röstar på den i läder.

Varför vill man ha resår på en förbygel? Tycker det borde dra i sadeln om den åker bakåt?

Kan svara på varför JAG vill ha resår. Helt enkelt för att kunna sätta den lite stramare, så att hästen fortfarande kan ha frihet över hinder etc, men utan att sadeln om den åker åker långt bak. Utan resår måste du ju spänna den lösare just för att ge mer frihet över t ex hinder, men då OM den glider (på plan mark t ex) så glider den längre än med resår.

Eh, svårt att förklara, men jag villd ef ha resår (men INTE sån där ful bred eller i avvikande färg)

Hon är brun..jag har redan än förbygel med smalare (blå/gul) resår, men den är för stor...Så jag köper nog den utan resår.
wixitransporten.jpg

Gammal tråd, men blev det nån förbygel? Har funderat på på den utan resår, hur är kvalitén?

ja säger detsamma, blev det någon förbygel/börsta tillsist eller? :D

ska själv köpa tränset och förbygeln, men har samma problem. med ellere utan resår :S

Liknande trådar

Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som... 2
Svar
31
· Visningar
2 169
Senast: Reshästen
·
Utrustning Behöver investera i en klippmaskin men det är ju en djungel. Har använt en DeLaval CB35 som jag tyckte var trevlig och även en annan som... 2
Svar
20
· Visningar
731
Utrustning Hej! Funderar på om det finns något smidigt sätt att fästa huva i tränset? Tycker att den är i rätt storlek och den sitter på hela...
Svar
4
· Visningar
377
Senast: Anna-Bella
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
954
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka