Fordonsidentifieringsnummer saknas

Wille

Trådstartare
På jobbet har vi en liten elbil, men som egentligen är registrerad som motorcykel. En Addax är det. Igår var jag till besiktningen med den och fordonsregistreringsnummer kunde inte hittas. Så fordonet förelades om registrerinsbesiktning.

Jag har letat efter detta registreringsnummer men inte hittat det. Så jag kontaktade tillverkaren och fick information om var den skulle sitta. Hittade den ändå inte. Kontaktade tillverkaren igen som skickade foton på var numret skulle sitta. Och jag kan konstatera att numret inte sitter där på vårt fordon.

Så nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Jag vet inte vem som är fordonsansvarig. Chefen och alla fast anställda är på semester.

Om numret inte hittas, måste fordonet märkas om? Eller hur gör man? Och vem märker om fordonet?
 
På jobbet har vi en liten elbil, men som egentligen är registrerad som motorcykel. En Addax är det. Igår var jag till besiktningen med den och fordonsregistreringsnummer kunde inte hittas. Så fordonet förelades om registrerinsbesiktning.

Jag har letat efter detta registreringsnummer men inte hittat det. Så jag kontaktade tillverkaren och fick information om var den skulle sitta. Hittade den ändå inte. Kontaktade tillverkaren igen som skickade foton på var numret skulle sitta. Och jag kan konstatera att numret inte sitter där på vårt fordon.

Så nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Jag vet inte vem som är fordonsansvarig. Chefen och alla fast anställda är på semester.

Om numret inte hittas, måste fordonet märkas om? Eller hur gör man? Och vem märker om fordonet?
Du arbetar väl för en kommun? Ring växeln och förklara ditt ärende så bör de kunna hitta någon som kan hjälpa dig.
 
På jobbet har vi en liten elbil, men som egentligen är registrerad som motorcykel. En Addax är det. Igår var jag till besiktningen med den och fordonsregistreringsnummer kunde inte hittas. Så fordonet förelades om registrerinsbesiktning.

Jag har letat efter detta registreringsnummer men inte hittat det. Så jag kontaktade tillverkaren och fick information om var den skulle sitta. Hittade den ändå inte. Kontaktade tillverkaren igen som skickade foton på var numret skulle sitta. Och jag kan konstatera att numret inte sitter där på vårt fordon.

Så nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Jag vet inte vem som är fordonsansvarig. Chefen och alla fast anställda är på semester.

Om numret inte hittas, måste fordonet märkas om? Eller hur gör man? Och vem märker om fordonet?
Jag skulle lägga ett mail till chefen. De flesta chefer har lite koll på sin mail även under semestern.
 
På jobbet har vi en liten elbil, men som egentligen är registrerad som motorcykel. En Addax är det. Igår var jag till besiktningen med den och fordonsregistreringsnummer kunde inte hittas. Så fordonet förelades om registrerinsbesiktning.

Jag har letat efter detta registreringsnummer men inte hittat det. Så jag kontaktade tillverkaren och fick information om var den skulle sitta. Hittade den ändå inte. Kontaktade tillverkaren igen som skickade foton på var numret skulle sitta. Och jag kan konstatera att numret inte sitter där på vårt fordon.

Så nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Jag vet inte vem som är fordonsansvarig. Chefen och alla fast anställda är på semester.

Om numret inte hittas, måste fordonet märkas om? Eller hur gör man? Och vem märker om fordonet?
Det är framför allt inte ditt ansvar!!

Ditt ansvar är att uppmärksamma överordnade om det. Sen kan du släppa det.
 
Jag blir mer förvånad att det inte finns info tillgänglig om vem som är tf chef?
Sådant kommer alltid på mejl/via Teams till oss, så hur man bär sig åt för att kommunicera detta på arbetsplatser där man inte använder digitala medel det vet jag inte. En pärm med info? Men kommunväxeln vet säkert, alternativt kan leta fram informationen.
 
Jag blev bara så förvånad. Kommunicerar ni aldrig via mail på jobbet?
Nej. Det är mycket sällsynt. Allt går via telefon eller sms. Jag har inte ens en jobbmobil eftersom jag är säsongare. Förra året hade jag inte ens en e-postadress för jobbet. Nu när vi är i kommunal regi så har jag en e-postadress, men den kommer jag inte åt från mobilen och det är sällan jag går in på kontoret för att kolla min mejl. Händer nog inte ens en gång i veckan.
Jag blir mer förvånad att det inte finns info tillgänglig om vem som är tf chef?
Det finns nog ingen. Organisationen är ny för i år. Min chef sitter på typ två och en halv tjänst och roddar allt med det nya.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Fick nytt jobb för ett halvår sedan. Märkte direkt att gruppen var väldigt avvisande och inte speciellt välkomnande. Är en liten grupp...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
14 641
Senast: Smurfoff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp