formatera om datorn

golden_tinka

Trådstartare
Behöver formatera om hårddisken (säger man så?) på min nya bättre begagnade dator!
men hur gör jag? vet att jag nånstans på datorn ska kunna hitta dom filer jag behöver skriva över till cd för att kunna formatera...
Men var?:crazy:
 
Sv: formatera om datorn

Det enklaste sättet, om du inte har något du behöver spara på, är att använda installationsskivan till Windows XP och formatera om när möjlighet ges där. För du måste ju ändå installera om Windows efter formateringen, lika bra att göra två saker samtidigt. ;)
 
Sv: formatera om datorn

Om du syftade på det under "Partitionera och formatera hårddisken med hjälp av installationsprogrammet för Windows XP".

Det är inte så klurigt som det verkar. Det du ska välja är "Formatera partitionen med NTFS-filsystemet (snabb)" när du kommit så långt i installationen.

Vågar du dig inte på det själv, be någon i din bekantskapskrets om hjälp ;)
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

IT & mobiler Hjälp! Vad fasen sker? Jag uppdaterade min Microsoft Surface, som datorn bad om. Nu går det inte att starta skiten. Jag får bara upp en...
Svar
18
· Visningar
666
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Jag står i kö för att chatta med sjukvårdsupplysningen, men frågar så länge. Jag behöver en remiss till öron-, näsa-, halsmottagningen...
Svar
7
· Visningar
439
Senast: FrDrake
·
Juridik & Ekonomi Jag råkade dränka min Macbook i dricka när den låg i väskan. Så nu håller jag på och kikar på vad dom behöver för uppgifter för...
Svar
3
· Visningar
537
Senast: Bison
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
2 982
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Stora shoppingtråden II
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp