Bukefalos 28 år!

Forms i Dreamweaver

R

real_cowgirl

Har stött på problem så nu behöver jag hjälp...

har en gång i tiden lärt mig hur jag ska göra, men minnet är inte alla gånger så långt... :p

Jag håller på att göra en "webbanmälan" där man ska kunna anmäla sig till tävlingar direkt via hemsidan... jag har gjort alla fält man ska fylla i osv. även gjort en knapp där man kan rensa allt man skrivit om man vill... och även försökt göra en knapp där man skickar iväg sin anmälan... det är här problemet kommer... jag får inte till att anmälan skickas iväg... kan någon vänlig själ förklara hur jag ska göra för att anmälan ska skickas iväg till den e-postaddress jag vill...
 
Sv: Forms i Dreamweaver

i och med att jag inte använder mig av kodning så var tyvärr inte sidan till så stor hjälp :(

vet du någon annan sida som finns sån här hjälp på, där dreamweaver, när man inte använder kodning, finns?
 
Sv: Forms i Dreamweaver

såg att det finns hjälp på webdesignskolan, under dreamweaver och sedan under "formulär - forms (MX)" men självklart så är denna hjälp CD-belagd... :mad:

finns någon vänlig själ som ändå vet hur man gör detta?
 
Sv: Forms i Dreamweaver

i Macromedia Dreamweaver så kan man använda sig av endera kodning eller design, och jag har endast jobbat i design, så därför har jag ingen koll när det endast gäller kodning.
så om det finns något ställe där man kan läsa sig till hur man ska klicka och vart man ska skriva in informationen osv (Ingen kodning)

Som jag tidigare skrev så finns detta beskrivet på Webdesignskolan, men just den delen där detta med formulär är beskriven är CD-belagd, så jag kommer inte åt de... :mad:
 
Sv: Forms i Dreamweaver

Om inte ditt webbhotell tillåter t ex CGI, PHP eller liknande spelar det ingen roll hur du gör. Klicka och använd dig av länken jag lade in.
 
Sv: Forms i Dreamweaver

har inte en aning om vad mitt webbhotell tillåter...

MEN jag använder mig fortfarande INTE av kodning... så din länk hjälper mig INTE!!!!

Om du går in på Webdesignskolan (de som jag skrev om i tidigre inlägg) så ser du exakt vad det är jag vill ha hjälp med!
 
Sv: Forms i Dreamweaver

Ja jag fattar vad du vill ha hjälp med om om du inte ens kan läsa instruktionerna i länken jag lade in kan jag inte hjälpa dig. Jag kodar nämligen och länken du fått hjälper dig så mycket det går utan att du behöver kunna det.

Sen - som jag sa - om inte ditt webbhotell tillåter nåt slags script kan du ändå inte göra det du vill. Ta reda på det till att börja med.
 
Sv: Forms i Dreamweaver

Bara för att du använder dig av designläget betyder inte det att det inte skapas kod, det gör det.
 
Sv: Forms i Dreamweaver

Rättning - du kan göra det du vill, förutsatt att du använder länken du fick där scriptet istället körs på deras server.
 
Sv: Forms i Dreamweaver

jo, jag vet mycket väl att allt jag gör i designläget även läggs som kod... MEN jag kan ingenting om kodning och har inte heller några ambitioner på att lära mig de heller... så jag vill ha någon hjälp när hjälpen står hur man ska göra när man har designläget i!
 
Sv: Forms i Dreamweaver

Skriv att du behöver hjälp med DREAMWEAVER istället då. Men som jag sagt ett par ggr nu kommer det ändå inte spela nån roll om din server sen inte tillåter det script som skapas.

Just därför är länken du fick så bra, det spelar ingen roll vilken server du har och allt du behöver göra är copy-paste (på rätt ställe i koden vilket man kan lista ut om man inte är helt tappad bakom en byrå).
 
Sv: Forms i Dreamweaver

men om du läser mitt första inlägg så behöver du inte heller hacka på mig!

"har en gång i tiden lärt mig hur jag ska göra, men minnet är inte alla gånger så långt..."

Så det enda du skille behöva göra att att förklara hur man gör med knappen för att få formuläret skickat i designformat så är jag nöjd och glad....
 
Sv: Forms i Dreamweaver

Jag använder inte Dreamweaver och du skrev inte i första inlägget att det var DW det handlade om heller så jag har ingen aning och skulle, om jag använde DW, inte använda designläget.

Sen - för jag vet inte vilken gång i ordningen. Även om du tar reda på hur du gör i DW kommer det INTE FUNGERA om din server inte tillåter scriptet. Om du är smart kollar du vad din server tillåter innan du går vidare.
 
Sv: Forms i Dreamweaver

För att citera denna tråds rubrik

"Forms i Deramweaver"
 
Sv: Forms i Dreamweaver

Det var lättare att missa än att jag sagt 4 ggr att du ändå kommer misslyckas så länge servern du lägger upp dina sidor på inte tillåter det skapade scriptet.
 
Sv: Forms i Dreamweaver

japp... har suttit och sökt ganska mycket där, men eftersom allt är på engelska gör det inte saken bättre... :p
 
Sv: Forms i Dreamweaver

Jag tycker ändå att du borde läsa igenom länken från webdesignskolan du fått här i tidigare inlägg, även om du bara använder designläget så finns ju koden alltid där i bakgrunden, öppna kodläget och titta på koden så får du nog lite förståelse. Jag är själv helt självlärd, började koda sidor för hand, i början fattade jag verkligen noll, men jag provade mig fram och, läste mig till och gick in i och kollade hur andra kodat och lärde mig så, även om jag idag också mestadels använder mig av Dreamweaver så har jag stor nytta av att även kunna kodningen...
Så slå inte bara ifrån dig all kodning, för att hålla på med hemsidor behöver man kunna lite sånt också...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 699
Senast: Saigon
·
Juridik & Ekonomi Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 013
Senast: Migo
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 134
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 702
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp