Formuleringen "men i bo" i lydelse

Murphy

Trådstartare
Finns det något allmänklok och/eller juridiskt bildad bukefalist som vet vart lydelsen kring "men i bo" återfinns? Sakfråga gällande typ skadestånd/annan ersättning för störningar och obrukbara faciliteter i boendemiljö. Är det en författning eller lagtext, eller vart kommer detta ifrån? Min juridiska erfarenhet är inte mkt att skryta med, och jag googlar noll.
Är intresserad av att läsa lite mer om det här i bredare mening. :)
 
Finns det något allmänklok och/eller juridiskt bildad bukefalist som vet vart lydelsen kring "men i bo" återfinns? Sakfråga gällande typ skadestånd/annan ersättning för störningar och obrukbara faciliteter i boendemiljö. Är det en författning eller lagtext, eller vart kommer detta ifrån? Min juridiska erfarenhet är inte mkt att skryta med, och jag googlar noll.
Är intresserad av att läsa lite mer om det här i bredare mening. :)
Finns ej i någon gällande lagtext.
 
Aha! :idea:
Det är jag som missuppfattat caset. Det finns ingen hänvisning till något som som rubriceras "men i bo", utan det handlar helt enkelt om begreppet att lida men i sitt bo. Och det kan en ju göra på många vis. Och det regleras på flera ställen.
 
Tack, men inte mycket till hjälp - inga hänvisningar till lagrum el dyl. Jag vill bara veta specifikt i vilken text detta "men i bo" finns att läsa i sin fulla lydelse. I vilken juridisk kontext det finns formulerat liksom. :)
Behövs det mer text?

För mig är det tydligt. Men är ju skada, något som är till men för någon/något.

I bo lär väl innebära gendom, bostad, hemvist, läge...typ?
Som i bouppteckning. Dödsbo. etc.
 
Behövs det mer text?

För mig är det tydligt. Men är ju skada, något som är till men för någon/något.

I bo lär väl innebära gendom, bostad, hemvist, läge...typ?
Som i bouppteckning. Dödsbo. etc.
Mycket tydligt. Jag är förtrogen med begreppen men, samt bo.
Men här fattade jag fel och sökte efter en lagparagraf eller liknande som heter "Men i bo". Vilket inte gick att hitta - eftersom det inte lär finnas. ;)

Gjorde tankevurpan att det fanns en text under rubriken "men i bo" i ett lagrum, vilket var vad hela resonemanget (primärt) stöddes på. Men det handlade om att lida men i sitt bo, och vart en söker stöd för agerande blir ju då kontextberoende beroende på vilket men och vilket bo som avses. :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp