Förslag om TR-ändring

Nya regler för SM känns ju förresten som en bra idé att ta tag, det är ju bara fånigt att man måste kvala för att rida SM. Om man tekniskt sätt är begåvad (eller iallafall kvalad) att rida en och tvåstjärnigt internationellt borde man ju rimligen även ha samma mognad för SM = fler starter = mer intressant, för alla! Om man dessutom kan rida fler än en häst i klassen så blir det ju ännu fler starter. Vet inga andra länder som gnäller för att folk rider flera hästar i de nationella mästerskapsklasserna och får räkna in resultatet på den främsta.
 
Nya regler för SM känns ju förresten som en bra idé att ta tag, det är ju bara fånigt att man måste kvala för att rida SM. Om man tekniskt sätt är begåvad (eller iallafall kvalad) att rida en och tvåstjärnigt internationellt borde man ju rimligen även ha samma mognad för SM = fler starter = mer intressant, för alla! Om man dessutom kan rida fler än en häst i klassen så blir det ju ännu fler starter. Vet inga andra länder som gnäller för att folk rider flera hästar i de nationella mästerskapsklasserna och får räkna in resultatet på den främsta.

Det har varit så här oxå tidigare. Jag vet inte ens vad det är för regel nu för att starta SM
 
Det har varit så här oxå tidigare. Jag vet inte ens vad det är för regel nu för att starta SM
Jag frågade typ @workaholic och fick veta att man måste vara kvalad (hur kommer jag inte riktigt ihåg) vilket tydligen Anna Freskgård inte är med den häst hon har med sig = öppen klass för henne - och att bara en häst är tillåten.. Det är som att man inte vill utveckla sporten framåt!
 
Jag frågade typ @workaholic och fick veta att man måste vara kvalad (hur kommer jag inte riktigt ihåg) vilket tydligen Anna Freskgård inte är med den häst hon har med sig = öppen klass för henne - och att bara en häst är tillåten.. Det är som att man inte vill utveckla sporten framåt!

Jaha ok ! Det är ju en vanlig 2* klass, hade ju kunnat räckt med de kvalen då !
 

Liknande trådar

Tävling Nu går det att lämna förslag till nästa TR...
Svar
15
· Visningar
1 449
Senast: Ise
·
Dressyr Har ni läst igenom förslagen till ändringar? Äntligen finns bettlösa alternativ med! Men varför måste bett/bettlöst användas på varsina...
18 19 20
Svar
389
· Visningar
38 437
Senast: Wilfa
·
Dressyr Har bukefalisterna några förslag på förändringar i TR till 2019? http://www.ridsport.se/Tavling/Nyheter/2017/04-06/NukanDUpaverkaTR2019/
2 3
Svar
56
· Visningar
4 865
Senast: ginnies
·
Dressyr Sista dagen att pumpa in förslag till nästa års TR och jag sliter med vad jag tycker om kvalreglerna 😅 Vad tycker ni? Har ni lämnat in...
Svar
3
· Visningar
2 681
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp