Förslag om TR-ändringar

Fast det måste de väl ha gjort eftersom det finns en ny version daterad 2019?

Nepp, ny version kan också innebära att man bara ändrar i bedömningsgrupperna. Man måste alltså inte röra i momenten. Ganska vanligt att man gör så i framförallt de "högre" programmen (Msv och uppåt). Har jämfört 2007 och 2019 års versioner - hittar inga skillnader i själva programmet. :)
 
Och Msv B:1 blir långbaneprogram och kommer vad det lider bli det nya kvalprogrammet till övriga Msv B klasser, blir jättebra.

Blir det fortfarande kval i MsvC till Msvb1 då , eller hur är det tänkt? Annars får man ju se denna låga standard som dom vill förhindra i msvb1 istället?
 
Jag skrev så jag frågade inte men detta blir inte nu utan lite senare i tiden;) men programmet är satt nej inga kval från msv c utan direkt från msv b1,men allt kan väl hända sålänge det inte är 100 spikat antar jag.
Och du har säkert rätt med det sista, finns alltid 60% LB hästar vars ryttare som vill prova lyckan i Msv B men de ska väl stoppas till ett program nu då.
 
Jag skrev så jag frågade inte men detta blir inte nu utan lite senare i tiden;) men programmet är satt nej inga kval från msv c utan direkt från msv b1,men allt kan väl hända sålänge det inte är 100 spikat antar jag.
Och du har säkert rätt med det sista, finns alltid 60% LB hästar vars ryttare som vill prova lyckan i Msv B men de ska väl stoppas till ett program nu då.

Så tolkningen är alltså att man inte längre behöver kvala för att få prova på en MSV B?
Det låter ju inte som en förbättring?
 
Blir det fortfarande kval i MsvC till Msvb1 då , eller hur är det tänkt? Annars får man ju se denna låga standard som dom vill förhindra i msvb1 istället?
Jag läser det så. Vi får ytterligare en kvalnivå, allt annat vore tokigt. Och de som kvalat i MsvC får kvala vidare i MsvB1 och MsvB2... Det är väl dessutom så, att det inte vore lyckat om det gick att gå direkt in i en kandar-klass.

Men jag har inte hört något från förbundet. Har (eftersom jag är ÖD och fått en del frågor de senaste dagarna) kontaktat dem för ett förtydligande, men inte fått svar ännu.
 
Jag läser det så. Vi får ytterligare en kvalnivå, allt annat vore tokigt. Och de som kvalat i MsvC får kvala vidare i MsvB1 och MsvB2... Det är väl dessutom så, att det inte vore lyckat om det gick att gå direkt in i en kandar-klass.

Men jag har inte hört något från förbundet. Har (eftersom jag är ÖD och fått en del frågor de senaste dagarna) kontaktat dem för ett förtydligande, men inte fått svar ännu.

Nej, samtidigt var det ju så fram tills för bara enstaka år sedan; när det var tillåtet med kandar i MSV C.
 
Jag läser det så. Vi får ytterligare en kvalnivå, allt annat vore tokigt. Och de som kvalat i MsvC får kvala vidare i MsvB1 och MsvB2... Det är väl dessutom så, att det inte vore lyckat om det gick att gå direkt in i en kandar-klass.

Blir det ändrat? lät inte så, Msv B2 är ju ingen kvalklass nu heller., dessutom höjs väl kvalgränsen just där alltså ex Msv B5( o feis juniorprg) till Msv A till 64%.
Och jag tror inte det blir ytterligare en kvalnivå, däremot att det , precis som förut med nya kvalregler , mao de som är kvalade redan från Msv c att det gäller också en övergångsperiod och inte bryts tvärt när och om detta kommer igång senare-19 eller nästanya TR´s period..
 
Jag tror (tyvärr) som @ginnies att MsvC-kvalet helt försvinner och ersätts av MsvB1+2-kvalen. Fattar poängen men jag håller inte med. Tycker inte det är rimligt att ryttare återigen får knöla på kandaret och nu då rida ännu svårare program än MsvC på det. Det kommer ju bara bli precis likadant som innan kandaret försvann i MsvC. Inte ett steg i rätt riktning. Jag tror faktiskt att mycket av den dåliga ridning en får se uppåt i klasserna hellre hade stävjats genom höjd kvalgräns genomgående till 64%. Men kan även se problematiken med att "utfyllnadsekipagen" försvinner för arrangörerna.
 
(Jag är lite trött 🙈)

Menar ni att man först ska kvala i msvc för att få rida msvb1-2 och sen får kvala i msvb1-2 för att få rida tex msvb3 ?
 
Eller nu såg jag hur @Fiorano skrev 🙈😆


Jag tror också hellre en höjd msvckvalgräns isf. Tror jag.

De flesta jag hör som siktar på msvb+ pratar om msvc som nåt måste och nåt man helst bara startar i två gånger. ’Äntligen kval två klart’.
Lite som i att när kvalen är klara fortsätter man vidare även om en inte riktigt är klar där så att säga.
 
Och så ett kandar på det. Suck.

Ja men bara för det är kval som nu i MsvC betyder ju inte det på någotvis att hästen kan gå på kandar i Msv b, jag gillar det:D, och dessutom kanske det drar ryttare som ligger i topp i msv c i åratal till msv b1 istället o lämnar plats åt andra.
Fast å andra sidan, hur många kommer välja msv B1 istället, det är ju rätt enkelt .
 
Ja men bara för det är kval som nu i MsvC betyder ju inte det på någotvis att hästen kan gå på kandar i Msv b, jag gillar det:D, och dessutom kanske det drar ryttare som ligger i topp i msv c i åratal till msv b1 istället o lämnar plats åt andra.
Fast å andra sidan, hur många kommer välja msv B1 istället, det är ju rätt enkelt .
De flesta jag sett som dragit runt på kandaret i MsvC när det begav sig och hade lite svårt att kvala, fick det än besvärligare när de inte längre åtminstone kunna få hästen att knyckla ihop nacken på stången... Så jag är skeptisk till att få rida på kandar innan de ens kvalat på träns. Tycker att kandarstoppet i MsvC bidrog till betydligt finare munnar på hästarna. MsvB1 ser ut som ett dåligt skämt.
 

Liknande trådar

Tävling Nu går det att lämna förslag till nästa TR...
Svar
15
· Visningar
1 581
Senast: Ise
·
Fälttävlan Har ni kollat förslagen? Har ni några åsikter? Kul att de inför h80 iaf tycker jag...
Svar
9
· Visningar
1 677
Senast: fio
·
Dressyr Här kan man hitta föreslagna ändringar och lämna synpunkter...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 857
Senast: fio
·
Dressyr Det går ju att (t.o.m. 31 augusti) komma med synpunkter och förslag för TR som kommer 2017. Har ni kommit med några förslag? Jag har...
Svar
0
· Visningar
1 049
Senast: Pancakes
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp