forsta gang som 14-aring?

P

prallan

Ar det ok att avla pa ett 14-arigt sto som aldrig har haft fol tidigare?
Har sokt via tidigare tradar, men inte hittat ngt svar:o
 
Sv: forsta gang som 14-aring?

cirkus skrev:
Hur har du kunnat missa ? :-)
Jag antar for att jag inte kan soka sa bra utan prickar!:o
Men massor av tack for ditt svar:bow:
 
Sv: forsta gang som 14-aring?

Det är absolut inga problem med att betäcka första gången som 14 åring. (Min veterinär sa innan 18 år bör de betäckas första gången.) Mynta är väl 19 i år och ska betäckas tror ioförsig att hon provade förra året men att det var sent och det blev bara 1 försök tog sig inte.

Sen är det kanske svårare att få ett 14 årigt sto dräktig än ett yngre.

Lycka till
 
Sv: forsta gang som 14-aring?

Tack:bow: , Det ar min svagerska i Italien som funderar:) , sa jag ville kolla med er:banana:
 
Sv: forsta gang som 14-aring?

Det är inte så mycket åldern som skicket på stoet som avgör. Så om din svägerska gör en ordentlig veterinärundersökning innan så kommer hon att få svar på vad som gäller just hennes sto.
 
Sv: forsta gang som 14-aring?

Håller med föregående skribent om att det är stoets skick som avgör. Vi betäckte vårt sto förra året som då var 19(första fölet). Hittills har allt gått bra, pigg som tusan har hon varit, och nu är det "bara" själva fölningen kvar. Snart två veckor över tiden så gissa om vi är nervösa nu.. :crazy:

Vi rådgjorde med veterinär först och fick klartecken.
Lycka till! :banana:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 569
Senast: Lhas
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 988
Hästvård Nu behöver jag lite inputs och förslag gällande mitt 14-åriga sto som jag har haft i fem år och som aldrig varit skadad under den tiden...
2
Svar
28
· Visningar
3 726
Senast: Ida94
·
Katthälsa Lång historia kommer efter det jag egentligen undrar över, någon med erfarenhet av ”kronisk” /återkommande UVI på katt? För 2 år sedan...
Svar
12
· Visningar
2 926
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp