Fortfarande ingen lösning för Nyköpings dyra ridanläggning

En nybyggd ridanläggning för nästan 80 miljoner kronor skulle ge Nyköping den ridskola som så många ville ha. Men ett år efter invigningen står nästan alla stallplatser tomma och nu kan det bli så att kommunen lägger ännu mer pengar på anläggningen.
 
När kommun bygger en anläggning så kan de väl inte tvinga någon entreprenör utan måste ta ansvar själv för den anläggning de bygger? Bra ridskola-ridanläggningar har ofta bra kontakt med kommunen n så varför driver inte kommunen ridskola själv? Då får de ett antal fast anställda tjänster vilket många uppskattar speciellt kvinnor i barnafödande ålder. Att anläggningen inte fungerar får de väl åtgärda efter hand.
 
När kommun bygger en anläggning så kan de väl inte tvinga någon entreprenör utan måste ta ansvar själv för den anläggning de bygger? Bra ridskola-ridanläggningar har ofta bra kontakt med kommunen n så varför driver inte kommunen ridskola själv? Då får de ett antal fast anställda tjänster vilket många uppskattar speciellt kvinnor i barnafödande ålder. Att anläggningen inte fungerar får de väl åtgärda efter hand.
De kanske måste lägga ut på anbud? Vet inte hur den där anläggningen klassas, andra kommunala ridskolor drivs väl ofta av en förening.
Kan hända att denna anläggning är i ett kommunalt bolag och då tror jag de måste lägga ut på offentlig upphandling.
Fast jag är inte så insatt i sånt, vet bara att ibland sägs verksamheter upp för att de inte upphandlats korrekt.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 272
Senast: Exile
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 041
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Ibland blir det inte som man vill, men det blir bra ändå. Och ibland när det inte blir som man vill så blir det bara skit. Det är...
Svar
0
· Visningar
379
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 049
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp