Mänskligt Fortsättning om min granne...

Niyama

Trådstartare
Fortsättning från dejtingtråden ( https://www.bukefalos.se/threads/dejtingtraden-22.1476394/page-11#post-18798313 ) eftersom jag inte skulle fortsätta där.

Han har sms:at (förlåt, hej och sen "är du sur på mig?") och ringt. På det senaste svarade jag bara "Ja". Då frågade han varför? :banghead: Hallå, han skrev förlåt, vad tänkte han att han skriver förlåt för om han inte ens fattar varför jag är sur?! Jag frågade om han inte ens fattade det, men han svarade bara med en motfråga "hur länge ska du vara sur". Eeh lördag kl 15 kanske? :meh: (Skrev inte det, skrev att han fattar ju inte ens varför.) Han ringde igen, jag skrev att han ska sluta ringa mig. "Varför?". Svarade "för att du betedde dig illa". Han undrade om vi kunde vara vänner, jag svarade nej. Han undrar om vi ska sluta skriva med varann också, jag svarade ja. Då skrev han att jag skulle blocka honom :confused:.

Vi hade kanske kunnat vara vänner om han hade fattat nånting, men det här är ju sanslöst. Kanske borde ha förklarat varför jag är sur, men det känns lite hopplöst när han inte ens fattar att jag är sur för att han försökt hålla fast mig och tvångspussa mig, trots att jag knuffade bort honom då. Tror han bara tycker att jag överreagerar.

Sen fattar jag verkligen inte det där med att försöka tvinga till sig kroppskontakt. Hur kan man ens vilja det när man märker att den andra inte vill. Även snubbar som inte är uppenbart heltokiga gör ju så :confused:.

Niyama:s ev trådar under: Dagbok Annonser Överallt
Det låter som att du har det helt klart för dig - han har verkligen inte fattat. Såna som inte fattar redan innan att man inte håller fast en tjej och tvångspussas är hopplösa fall. Och eftersom du visade honom så tydligt att han gjorde fel och han FORTFARANDE inte fattar - alltså vad är bortom hopplöst?

Och ”hur länge ska du vara sur?” - är han 12 år eller yngre?

Du, däremot, är skitbra som står på dig.

Vilket bottennapp. Så otroligt trist att ännu en till synes normal snubbe inte fattar nånting alls.

Jag tror det är som jag tänkte - hans förlåt betyder ingenting alls - han trodde att du skulle säga okej och sen var allt som innan. Det är inte din (eller någon annan tjejs sak) att upplysa den här typen av människor även om de skulle just behöva det eftersom de uppenbarligen saknar nödvändig vett och etikett

Fortsättning från dejtingtråden ( https://www.bukefalos.se/threads/dejtingtraden-22.1476394/page-11#post-18798313 ) eftersom jag inte skulle fortsätta där.

Han har sms:at (förlåt, hej och sen "är du sur på mig?") och ringt. På det senaste svarade jag bara "Ja". Då frågade han varför? :banghead: Hallå, han skrev förlåt, vad tänkte han att han skriver förlåt för om han inte ens fattar varför jag är sur?! Jag frågade om han inte ens fattade det, men han svarade bara med en motfråga "hur länge ska du vara sur". Eeh lördag kl 15 kanske? :meh: (Skrev inte det, skrev att han fattar ju inte ens varför.) Han ringde igen, jag skrev att han ska sluta ringa mig. "Varför?". Svarade "för att du betedde dig illa". Han undrade om vi kunde vara vänner, jag svarade nej. Han undrar om vi ska sluta skriva med varann också, jag svarade ja. Då skrev han att jag skulle blocka honom :confused:.

Vi hade kanske kunnat vara vänner om han hade fattat nånting, men det här är ju sanslöst. Kanske borde ha förklarat varför jag är sur, men det känns lite hopplöst när han inte ens fattar att jag är sur för att han försökt hålla fast mig och tvångspussa mig, trots att jag knuffade bort honom då. Tror han bara tycker att jag överreagerar.

Sen fattar jag verkligen inte det där med att försöka tvinga till sig kroppskontakt. Hur kan man ens vilja det när man märker att den andra inte vill. Även snubbar som inte är uppenbart heltokiga gör ju så :confused:.
Precis som vi misstänkte, han har inte fattat ett jävla skit och är inte ett dugg intresserad av att tänka efter för att göra det heller... Det är ju liksom inte din uppgift att förklara för honom varför du är sur när han har betett sig så jävla illa, om han inte kan räkna ut det själv så är det nog dags för lite självrannsakan kan man ju tycka eller iaf lite eftertanke men i hans värld är du ju bara en överreagerande överkänslig surputte :banghead:

Så sjukt bra att du står på dig och inte faller in i fällan (som man ofta och lätt gör!) att man inte vill vara besvärlig och obekväm! Hejja dig!

Du, jag hade inte litat ett skit på honom. Jag hade bett honom att fara åt helvete. Fyfan. Vill ge honom min höger👊🏼🤬

Niyama

Trådstartare
Har varit tyst från grannen till idag, då fick jag ett sms med bara "Hej". Vet inte om han tänkte kolla av om min surhet gått över :meh: men tycker att om han hör av sig så borde han fan skriva nåt om sitt beteende. Visserligen "chattskriver" han i sms, så han böjar ofta med bara ett hej. Men jag tvivlar på att det skulle komma nåt vettigt sen även om jag svarade. Lite märkligt också att det sista han skrev var att jag skulle blocka honom :confused:.

Har varit tyst från grannen till idag, då fick jag ett sms med bara "Hej". Vet inte om han tänkte kolla av om min surhet gått över :meh: men tycker att om han hör av sig så borde han fan skriva nåt om sitt beteende. Visserligen "chattskriver" han i sms, så han böjar ofta med bara ett hej. Men jag tvivlar på att det skulle komma nåt vettigt sen även om jag svarade. Lite märkligt också att det sista han skrev var att jag skulle blocka honom :confused:.
Jag hade inte svarat om jag var i dina skor och bara struntat i honom, blir han för jobbig hade jag blockat numret och gått vidare i livet och lagt honom bakom mig.

Niyama

Trådstartare
Jag fattar inte hur man ska kunna sortera bort idioter. När jag hade träffat grannen första gången, efter att vi skrivit och pratat i telefon en del, tänkte jag att det inte kommer bli några problem alls av den sorten jag oroar mig för. Han sträckte direkt fram handen, dvs försökte inte ens hälsa med en kram. Stod på vettigt avstånd från mig, inte alls påflugen, när jag skulle gå in frågade han om han fick ge mig en kram. När vi möttes upp utanför restaurangen en snabb kram, på restaurangen när vi pratade verkade han bara vettig. Vi har pratat om att jag inte ens vågade berätta var jag bor direkt. Alltså han visste att jag var lite nojig. Och sen efter restaurangen blev han helt annorlunda. Det hänsynsfulla var helt borta.

Skulle träffa en bekant i förrgår, hemma hos mig var planen. Men jag orkade inte riskera att hamna i en liknande situation inomhus. Jag tror han är bra, känner honom bättre än grannen, men att vara ensam med honom inomhus blev för läskigt :o. Han fick veta lite om grannen och vi gick en promenad istället. Han började inte tjafsa om att han ju minsann är snäll eller nåt sånt, bara accepterade :up:. Men trist att allt blev sådär, för han åkte hem igår, 60 mil bort. Blir trött på mig själv att situationer som den med grannen påverkar mig så mycket.

Hästdiskussioner nu

Övrigt-diskussioner nu

Dagbok

• Uppskruvad

Radannonser

Hästnyheter

Bukefalos