Fortsättning på bildtråden II

Status
Stängd för vidare inlägg.
På promenad med gammelman. Herregud vad pigg han är!
IMG_20210508_143532.jpg
 
Igår gick jag förbi ”Glass & sillabåten” som pappa startade. Tänk att det är 27 år sedan 😱 Jag börjar bli gammal :arghh: Mina starkaste minnen från när han hade den var när vi brukade krypa under däcket för att plocka fram mynt och smycken som besökarna tappade i mellanrummen och när pappa hade jättemycket att göra och inte hade tid att passa mig och mina syskon så han band fast våra flytvästar i varsitt rep som han knöt i relingen och så fick vi ligga och guppa ute på vattnet 😂
DF164C19-083A-4A12-9149-34CF1E7A1324.jpeg
 
Visa bifogad fil 69369
Att stå utomhus mot en vägg kl 7 på morgonen för att försöka ta ett eget kort till körkortet måste väl anses vara effektivt? :angel: :rofl:

Hoppas du får fotot godkänt - de bryr sig inte om när fotot är taget::crazy:

Transportstyrelsens krav:

Du väljer själv var du fotograferar dig, det kan till exempel vara i en fotoautomat eller hos en fotograf. Du ska bifoga ett foto när du skickar in blanketten för tillverkning (grundhandlingen). Det är viktigt att fotot är av god kvalitet och det ska uppfylla dessa krav:

  • Både svartvita foton och färgfoton är godkända. På det färdiga körkortet kommer dock fotografiet att återges i svartvitt även om färgfoto lämnats.
  • Fotot lämnas i ett exemplar och ska vara välliknande.
  • Ansiktet ska vara avbildat rakt framifrån med hela ansiktet synligt.
  • Båda ögonen ska vara helt synliga och pupillerna ska synas tydligt. Blicken ska vara riktad mot kameran.
  • Fotografiet ska ha god skärpa. Skärpan ska ligga i pupillen. Reflexer får inte synas i glasögon.
  • Du får inte ha mörka eller färgade glasögon.*
  • Du får inte ha någon huvudbonad eller liknande.*
  • Ansiktet ska vara jämnt belyst och bakgrunden ska vara ljus och utan skuggor.
  • Hela huvudet ska vara synligt, inte bara ansiktet.
  • Avståndet mellan pupill och hakspets ska vara 14-17 mm på fotot.
  • Fotografiet ska vara renskuret 35 mm brett, 45 mm högt och ha runda eller skarpa hörn.
 

Hoppas du får fotot godkänt - de bryr sig inte om när fotot är taget::crazy:

Transportstyrelsens krav:

Du väljer själv var du fotograferar dig, det kan till exempel vara i en fotoautomat eller hos en fotograf. Du ska bifoga ett foto när du skickar in blanketten för tillverkning (grundhandlingen). Det är viktigt att fotot är av god kvalitet och det ska uppfylla dessa krav:

  • Både svartvita foton och färgfoton är godkända. På det färdiga körkortet kommer dock fotografiet att återges i svartvitt även om färgfoto lämnats.
  • Fotot lämnas i ett exemplar och ska vara välliknande.
  • Ansiktet ska vara avbildat rakt framifrån med hela ansiktet synligt.
  • Båda ögonen ska vara helt synliga och pupillerna ska synas tydligt. Blicken ska vara riktad mot kameran.
  • Fotografiet ska ha god skärpa. Skärpan ska ligga i pupillen. Reflexer får inte synas i glasögon.
  • Du får inte ha mörka eller färgade glasögon.*
  • Du får inte ha någon huvudbonad eller liknande.*
  • Ansiktet ska vara jämnt belyst och bakgrunden ska vara ljus och utan skuggor.
  • Hela huvudet ska vara synligt, inte bara ansiktet.
  • Avståndet mellan pupill och hakspets ska vara 14-17 mm på fotot.
  • Fotografiet ska vara renskuret 35 mm brett, 45 mm högt och ha runda eller skarpa hörn.
Jag läste det finstilta i efterhand :rofl: Så fick gå ner i källartrappan och ta kortet mot ljus betong. Skickade iväg fotot via en hemsida som godkände nya bilden! Faluröd färg var inte det bästa valet visade det sig!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Dressyr Fristående fortsättning på tråden ”Operation X dokumentär på Helgstrand Dressage”, om avarter och hemskheter inom dressyrens värld och...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
54 653
Senast: Görel
·
Juridik & Ekonomi Jag har precis börjat ta ut min Allmänna pension. Har tyvärr ingen tjänstepension. Men jag kommer att fortsätta jobba - frilanskontrakt...
Svar
2
· Visningar
421
Senast: Otherside
·
IT & mobiler Mitt facebookkonto blev kapat i natt och kaparen har varit inne pa min mail för att komma at koden för att ändra lösenordet. Även ett...
Svar
3
· Visningar
593
Senast: Hermelin
·
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
41 42 43
Svar
850
· Visningar
29 275

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp