Fortsättning på bildtråden II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Samma här, har börjat utmana mig själv att våga dela med mig av mer. Det går sådär, men ett steg i taget!

Som parallell till det, som inte har med bilder att göra men perfektion, är att jag vågar träna tillsammans med sambons vänner. I tighta kläder. När de drog igång sin parkträning i somras och sambon ville att jag skulle följa med så tänkte jag bara ALDRIG. Jag vägrar visa mig i slimmande kläder i alla möjliga vinklar inför alla våra vänner, jag får redan panik bara jag springer på en bekant på gymmet. Nu började jag ändå träna med dem i början av vintern med då har det varit jackor och täckbyxor på. Nu börjar det bli för varmt och lager på lager ryker under passen. Det känns nervöst, men en del av mig känner bara... fuck it, jag ser ut såhär. Varken sämre eller bättre, så vad ska jag göra åt saken?

Baby steps :heart
Känner igen mig, och senaste gången jag skulle klättra så sprang jag runt hemma och velade mellan vilket av två linnen jag skulle ha. Vilket som var minst sämst (för jag tyckte inte att något såg bra nog ut). Slutade med att jag frågade kullen jag träffar vilket som såg bäst ut. Han tyckte det tightare, för det "följer kroppen bättre". Jag hann tänka "men fan, då syns det mer hur jag ser ut" men gick ändå iväg med just det.

Och tja, det är ingen(!) på klättringen som bryr sig om hur jag ser ut, vad jag vet. Och jag hade skitkul och allt var bra. Märker dock att ju sämre jag mår generellt, desto mer påverkas jag av mitt egna utseende och att hitta "fel" är verkligen inte svårt. Men ja... Det går visst att träna på det. (Och jag undviker medvetet "perfekta" konton på Instagram och liknande).
 
Bkoe8rf.jpg
 
Ser underbart ut :love:

Sen det här med att man själv ser fel, det gör jag också hela tiden men tänker sen efter en gång till och inser att det faktiskt är så jag ser ut. Träffar jag människor irl så är det detta dom ser så då kan bilderna få vara "fel" :)
Själv så klarar jag att förtränga mitt utseende om jag inte ser det på foton. Jag kan låtsas som att det är helt OK bara jag slipper se det själv. ;)
Hela vänkretsen (och lokaltidningen) vet att jag inte förekommer på bild :D )

Jag kan hålla tala, jag kan leda grupper och har inga bekymmer med att klä om eller duscha i grupp. Foton blir liksom en annan sak. Bild? Never.

Tycker att ni som postar bilder på er själva är fantastiska! De allra allra flesta människor är väldigt vackra.
 
Själv så klarar jag att förtränga mitt utseende om jag inte ser det på foton. Jag kan låtsas som att det är helt OK bara jag slipper se det själv. ;)
Hela vänkretsen (och lokaltidningen) vet att jag inte förekommer på bild :D )

Jag kan hålla tala, jag kan leda grupper och har inga bekymmer med att klä om eller duscha i grupp. Foton blir liksom en annan sak. Bild? Never.

Tycker att ni som postar bilder på er själva är fantastiska! De allra allra flesta människor är väldigt vackra.

Jag hatar också mig själv på bild så nu har jag börjat utmana mig själv genom att lägga in bilder här. Känns som en trygg bubbla och dessutom har jag alltid ett gulligt djur med på bilden.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Dressyr Fristående fortsättning på tråden ”Operation X dokumentär på Helgstrand Dressage”, om avarter och hemskheter inom dressyrens värld och...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
54 656
Senast: Görel
·
Juridik & Ekonomi Jag har precis börjat ta ut min Allmänna pension. Har tyvärr ingen tjänstepension. Men jag kommer att fortsätta jobba - frilanskontrakt...
Svar
2
· Visningar
422
Senast: Otherside
·
IT & mobiler Mitt facebookkonto blev kapat i natt och kaparen har varit inne pa min mail för att komma at koden för att ändra lösenordet. Även ett...
Svar
3
· Visningar
593
Senast: Hermelin
·
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
41 42 43
Svar
850
· Visningar
29 286

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp