Fortsättning på bildtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Mineur: Jag har den här... men den passar med tanke på mitt yrke :angel:

helena.jpg
 
Stencool (höhöhö) ju! :love:

Jag var livrädd att jag skulle tappa borrsträngen när särbon tog bilden :laugh: Hans hjälpare var tvungen att sluta i tid och vi hade bara litegrann kvar att borra. Vi bestämde oss för att fortsätta, jag spakade och särbon agerade hjälpare (dvs gjorde allt tungt). Tappa borrsträngen i det läget hade... inte varit bra. Det hade tagit en god del av kvällen och en bit in på natten att fixa det. Men det gick, man ska ha lite medvind ibland ;) :D
 
Vad bra, tack! Då blir det byte av LinkedIn-bild nu, det är något jag tänkt fixa hur länge som helst!
Nu är jag sen på bollen men jag röstar för att ta en ny bild till LinkedIn. Först och främst: Studier har visat att man uppfattas som mer intelligent/kompetent ju större andel av bildens totala yta som utgörs av ens ansikte. Det är ett problem särskilt för kvinnor med långt hår, för vi vill ofta ha med hela frisyren i bild och då blir den onödigt utzoomad. För det andra har du huvudet på sned, vilket gör att du blir mer approachable men kan leda till att många dinosaurier sorterar in dig i "lilla gumman"-facket. Det sista är att det stör ögat lite med det där hörnet i bakgrunden.
 
Nu är jag sen på bollen men jag röstar för att ta en ny bild till LinkedIn. Först och främst: Studier har visat att man uppfattas som mer intelligent/kompetent ju större andel av bildens totala yta som utgörs av ens ansikte. Det är ett problem särskilt för kvinnor med långt hår, för vi vill ofta ha med hela frisyren i bild och då blir den onödigt utzoomad. För det andra har du huvudet på sned, vilket gör att du blir mer approachable men kan leda till att många dinosaurier sorterar in dig i "lilla gumman"-facket. Det sista är att det stör ögat lite med det där hörnet i bakgrunden.
Oj, spännande! Jag som funderade över om den var tagen på för nära håll! Nu har jag redan bytt till denna, och på LinkedIn blir det faktiskt väldigt mycket fokus på mitt ansikte eftersom de ju klipper ner bilderna rätt rejält för att passa i den lilla cirkeln. Det här att bakgrunden inte är helt jämn/vit stör dock mig med... Får kanske fixa en ny ändå, men det får bli efter semestern i så fall! :)
 
Den som ändå kunde se sådär naturligt cool och elegant ut 🙄

Säger hon och lägger upp en lika cool och elegant boss-babe LinkedIn-bild :p:D Jag gillar bilden för övrigt och hade haft den på LinkedIn. Jag har nedan som LinkedIn-bild och ser ingen motstridighet i att se mild och kompetent ut. Träffat flera kvinnor i mitt yrke som kört tuff-brud stuket och det blir oftast genomskinligt ändå. Jag kör på mild, omtänksam och rolig i mitt jobb och tänker att jag är med och formar framtidens syn på kompetens.

8A44B1A6-BF74-48FD-8ADD-39F6A34139D5.jpeg
 
Säger hon och lägger upp en lika cool och elegant boss-babe LinkedIn-bild :p:D Jag gillar bilden för övrigt och hade haft den på LinkedIn. Jag har nedan som LinkedIn-bild och ser ingen motstridighet i att se mild och kompetent ut. Träffat flera kvinnor i mitt yrke som kört tuff-brud stuket och det blir oftast genomskinligt ändå. Jag kör på mild, omtänksam och rolig i mitt jobb och tänker att jag är med och formar framtidens syn på kompetens.

Visa bifogad fil 55284

Jag håller med. Fine att undersökningar visar på en sak men vill man få till en ändring kanske man får lov att gå emot undersökningarna och i vissa fall normerna. Min bild är ju inte direkt normkvinnlig men det är så där jag ser ut när jag jobbar. I min bransch är det bättre att visa att man inte är rädd för skita ner sig.
 
Säger hon och lägger upp en lika cool och elegant boss-babe LinkedIn-bild :p:D Jag gillar bilden för övrigt och hade haft den på LinkedIn. Jag har nedan som LinkedIn-bild och ser ingen motstridighet i att se mild och kompetent ut. Träffat flera kvinnor i mitt yrke som kört tuff-brud stuket och det blir oftast genomskinligt ändå. Jag kör på mild, omtänksam och rolig i mitt jobb och tänker att jag är med och formar framtidens syn på kompetens.

Visa bifogad fil 55284
Håller med! Jag har denna och det är den bilden de företag jag jobbat på velat använda i officiella sammanhang för att de tycker den är så bra. Och då jobbar jag som konsult så syftet har i allra högsta grad varit att sälja in mig som professionell. Men rätt långt ifrån den typiska ”powerkvinna-bilden” man ofta ser.

79992270-46EE-497E-99CB-C361A5AEC3B8.jpeg
 
Håller med! Jag har denna och det är den bilden de företag jag jobbat på velat använda i officiella sammanhang för att de tycker den är så bra. Och då jobbar jag som konsult så syftet har i allra högsta grad varit att sälja in mig som professionell. Men rätt långt ifrån den typiska ”powerkvinna-bilden” man ofta ser.

Visa bifogad fil 55285
Du ser väldigt glad och inbjudande ut, en person jag gärna skulle arbeta med!
 
Håller med! Jag har denna och det är den bilden de företag jag jobbat på velat använda i officiella sammanhang för att de tycker den är så bra. Och då jobbar jag som konsult så syftet har i allra högsta grad varit att sälja in mig som professionell. Men rätt långt ifrån den typiska ”powerkvinna-bilden” man ofta ser.

Visa bifogad fil 55285

Åh vilken härlig bild :love:
 
Säger hon och lägger upp en lika cool och elegant boss-babe LinkedIn-bild :p:D Jag gillar bilden för övrigt och hade haft den på LinkedIn. Jag har nedan som LinkedIn-bild och ser ingen motstridighet i att se mild och kompetent ut. Träffat flera kvinnor i mitt yrke som kört tuff-brud stuket och det blir oftast genomskinligt ändå. Jag kör på mild, omtänksam och rolig i mitt jobb och tänker att jag är med och formar framtidens syn på kompetens.

Visa bifogad fil 55284
Vad nästan provocerande sympatisk du ser ut! Jag vill omedelbart att du ska bli min nya bästa vän.
 
Vad nästan provocerande sympatisk du ser ut! Jag vill omedelbart att du ska bli min nya bästa vän.

Perfekt! Eftersom jag jobbar med sälj är det en stor fördel om folk känner så :D Men ja, jag är rätt sympatisk också ☺ Så försöker lyfta mina starka sidor i yrkeslivet vilket är rätt långt ifrån tuffa-bruden med vassa ambågar. Bättre (och betydligt enklare) att åka lite räkmacka på de egenskaper man redan innehar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 426
Senast: Grazing
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 795
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 628
Senast: Jeps
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 655
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp