Fortsättning på bildtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är håret rött igen. 😁👍🏻

1C2E28C4-3EF4-4237-BDAF-124A343C52DD.jpeg
 
Har så himla roligt i face-app när jag har tråkigt på jobbet. Ägnade en hel dag åt att exempelvis morpha ihop mitt och min partners ansikten till olika ”barn”. Så detta är ju inte på riktigt jag (bryter jag mot någon regel nu?) men kände ändå att jag ville dela med mig någonstans, pga fett snygg dotter vi hade fått!? 😜
 

Bifogade filer

  • 8708A32A-C65C-47BD-9DB0-11CEAC34FC8B.jpeg
    8708A32A-C65C-47BD-9DB0-11CEAC34FC8B.jpeg
    78,4 KB · Visningar: 143
Har så himla roligt i face-app när jag har tråkigt på jobbet. Ägnade en hel dag åt att exempelvis morpha ihop mitt och min partners ansikten till olika ”barn”. Så detta är ju inte på riktigt jag (bryter jag mot någon regel nu?) men kände ändå att jag ville dela med mig någonstans, pga fett snygg dotter vi hade fått!? 😜

Ser ut som en ung Milla Jovovich!
 
Jag har en vän som anklagar mig för det, och har försökt ta fula bilder på mig i 15 år nu :D Själv kan jag bara konstatera att jag INTE håller med, min kamerarulle bevisar motsatsen. Eller rättare sagt, sambons kamerarulle. Han har inte lyckats ta en snygg bild på mig på våra 3 år ihop.

En av mina bästa vänner är sån som är helt omöjligt att få en riktigt ful bild på. Hon är ju liksom vacker utan kamera med. Men man brukar ju liksom bli riktigt märklig någon gång. Inte hon!

Jag är tvärtom! Tom min egen pappa som älskar sin dotter och dessutom är totalt icke-ytlig har sagt att det är typ omöjligt att ta bra kort på mig. Jag ser antingen ut som jag sover eller ska yxmörda någon. :laugh:
 
En av mina bästa vänner är sån som är helt omöjligt att få en riktigt ful bild på. Hon är ju liksom vacker utan kamera med. Men man brukar ju liksom bli riktigt märklig någon gång. Inte hon!

Jag är tvärtom! Tom min egen pappa som älskar sin dotter och dessutom är totalt icke-ytlig har sagt att det är typ omöjligt att ta bra kort på mig. Jag ser antingen ut som jag sover eller ska yxmörda någon. :laugh:

Ja men samma med min sambo. Han är såklart råsnygg i mina ögon men så fort jag ska ta en bild på honom så liksom.. ser han helt förskräckt ut med någon form av "jag ler lite halvt men jag ler ändå inte". Alltså, katastrof. Alla bra bilder jag har på honom har jag tagit när han inte poserat.
 
Ja men samma med min sambo. Han är såklart råsnygg i mina ögon men så fort jag ska ta en bild på honom så liksom.. ser han helt förskräckt ut med någon form av "jag ler lite halvt men jag ler ändå inte". Alltså, katastrof. Alla bra bilder jag har på honom har jag tagit när han inte poserat.

Inte ens det hjälper mig! :laugh:
Fördelen är ju att alla som bara sett en på bild tycker man är så mkt snyggare live. Det var ju iaf trevligt då man nätdejtade. 😂
 
Ja men samma med min sambo. Han är såklart råsnygg i mina ögon men så fort jag ska ta en bild på honom så liksom.. ser han helt förskräckt ut med någon form av "jag ler lite halvt men jag ler ändå inte". Alltså, katastrof. Alla bra bilder jag har på honom har jag tagit när han inte poserat.
Samma med min sambo! Han blir så obekväm och liksom gör en grimas och tar upp hakan lite. Så varje gång säger jag att han ska ta ner hakan, då.blir det lite bättre i alla fall :laugh:
 
En av mina bästa vänner är sån som är helt omöjligt att få en riktigt ful bild på. Hon är ju liksom vacker utan kamera med. Men man brukar ju liksom bli riktigt märklig någon gång. Inte hon!

Jag är tvärtom! Tom min egen pappa som älskar sin dotter och dessutom är totalt icke-ytlig har sagt att det är typ omöjligt att ta bra kort på mig. Jag ser antingen ut som jag sover eller ska yxmörda någon. :laugh:
Jag tycker det där är lite intressant hur snygg någon blir på bild kontra hur snygga de är i verkligheten inte alltid verkar stämma helt överens och det kan gå åt båda hållen. Vissa blir liksom alltid riktigt, riktigt bra på bild och för andra är det helt tvärt om. Jag har en kompis som nog "objektivt" skulle räknas som en "8a" men hon blir aldrig snygg på bild utan ser alltid jättemärklig eller "ful" ut i jämförelse med som vanligt då.

Undrar vad det liksom är i ansiktet som "översätts" så bra eller dåligt i en 2d-miljö som ju ett foto är? :)
 
Jag tycker det där är lite intressant hur snygg någon blir på bild kontra hur snygga de är i verkligheten inte alltid verkar stämma helt överens och det kan gå åt båda hållen. Vissa blir liksom alltid riktigt, riktigt bra på bild och för andra är det helt tvärt om. Jag har en kompis som nog "objektivt" skulle räknas som en "8a" men hon blir aldrig snygg på bild utan ser alltid jättemärklig eller "ful" ut i jämförelse med som vanligt då.

Undrar vad det liksom är i ansiktet som "översätts" så bra eller dåligt i en 2d-miljö som ju ett foto är? :)

Verkligen!
Tittar jag på mig själv på videosamtal, film osv så ser jag en söt och härlig tjej.
På nio av tio bilder ser jag en konstig jävel 😅
 
Undrar vad det liksom är i ansiktet som "översätts" så bra eller dåligt i en 2d-miljö som ju ett foto är? :)
Det finns motsatsen också. Alldagliga människor som ser fantastiska ut på foto.

En arbetskamrat sa en gång om sin fru att hon var hopplös att fotografera för att hon hade så livfull mimik att allt fösvann i en bild och hon bara såg trist ut.
Jag ser märklig ut på foto. Min bror som är fotonörd suckar djupt varje gång han försökt ta en bild. Det blir inte som han tänkt sig.
 
Det finns motsatsen också. Alldagliga människor som ser fantastiska ut på foto.

En arbetskamrat sa en gång om sin fru att hon var hopplös att fotografera för att hon hade så livfull mimik att allt fösvann i en bild och hon bara såg trist ut.
Jag ser märklig ut på foto. Min bror som är fotonörd suckar djupt varje gång han försökt ta en bild. Det blir inte som han tänkt sig.
Jo som sagt det går åt båda hållen. Vissa verkar alltid försämras och vissa alltid förbättras helt oavsett "utgångsläget" så att säga. Funderar på om det är något särskilt attribut som liksom gör det? Typ hur tätt ögonen sitter, hur lång näsa man har osv (nu hittar jag bara på exempel).
 
Det finns motsatsen också. Alldagliga människor som ser fantastiska ut på foto.

En arbetskamrat sa en gång om sin fru att hon var hopplös att fotografera för att hon hade så livfull mimik att allt fösvann i en bild och hon bara såg trist ut.
Jag ser märklig ut på foto. Min bror som är fotonörd suckar djupt varje gång han försökt ta en bild. Det blir inte som han tänkt sig.

Jag ser bättre ut på bild än i verkligheten. Är mkt fulare i rörelse haha.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 339
Senast: Grazing
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 626
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 355
Senast: Jeps
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 648
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp