Fortsättning på bildtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vovven 😍
Var är det nånstans, vad för sjö/älv? Är ju blanktjärnsfärg på vattnet.

Det är jättefint!
Är något slags stenbrott, inte särskilt långgrunt och väldigt djupt, ligger mellan Skänninge och Motala i Östergötland.
IMG_20200510_111752.jpg

Väldigt fint vatten.
 
Med tanke på att du behöver 4 m vattentäkt över utbränt bränsle så antar jag att härden är tömd om det öht ska gå att komma i närheten, om vi nu pratar om kärnreaktor.
Räknade med att strålningen ungefär halveras med 6-8 cm vatten och inga fria partiklar i vattnet rån det radioaktiva. Ush det var längesen jag räknade på sånt här,
 
Med tanke på att du behöver 4 m vattentäkt över utbränt bränsle så antar jag att härden är tömd om det öht ska gå att komma i närheten, om vi nu pratar om kärnreaktor.
Vi kallar tankar/silos där det sker kemiska eller biologiska reaktioner för reaktorer. I denna är det en biologisk process (därav gasvarnare), i vår andra är det en kemisk. Men ingen strålning. Jag är inte tokig :laugh:.
 
Vi kallar tankar/silos där det sker kemiska eller biologiska reaktioner för reaktorer. I denna är det en biologisk process (därav gasvarnare), i vår andra är det en kemisk. Men ingen strålning. Jag är inte tokig :laugh:.
Känner att jag har mina priorities straight när min första reaktion utan att ha tittat så noga på bilden var typ "åh herregud ska hon hoppa bungyjump?? fy!!" och sen när jag läste vidare "jaha åka båt i en reaktor, coolt" och då trodde även jag kärnreaktor :D

Men ja väldigt coolt ändå, du verkar har ett roligt och spännande jobb :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
11 12 13
Svar
256
· Visningar
7 979
Senast: WS6
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
66 574
Senast: Jeps
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 632
Senast: Tuggben
·
  • Låst
Hundhälsa Hejsan Vi är en hundvan familj som haft hund till och från hela livet. För en månad sedan skaffade vi oss en liten blandras på fyra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
10 765
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Dejtingtråden del 37
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hat

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp