Fortsättning på bildtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känner att jag har mina priorities straight när min första reaktion utan att ha tittat så noga på bilden var typ "åh herregud ska hon hoppa bungyjump?? fy!!" och sen när jag läste vidare "jaha åka båt i en reaktor, coolt" och då trodde även jag kärnreaktor :D

Men ja väldigt coolt ändå, du verkar har ett roligt och spännande jobb :)
Haha nej tack! Jag är ganska höjdrädd och gör mitt bästa för att delegera bort arbete som innebär höga höjder (eller djupa hål, kombon hög fallhöjd och spindelparadis är min skräck). Men det här var jag nyfiken på! Den har varit tillsluten sedan den startade och det är en lite ovanlig process. Så det var kul att se den från insidan.
 
Haha nej tack! Jag är ganska höjdrädd och gör mitt bästa för att delegera bort arbete som innebär höga höjder (eller djupa hål, kombon hög fallhöjd och spindelparadis är min skräck). Men det här var jag nyfiken på! Den har varit tillsluten sedan den startade och det är en lite ovanlig process. Så det var kul att se den från insidan.
Får man fråga vad det ska bli inuti när allt funkar?
 
Får man fråga vad det ska bli inuti när allt funkar?
Det är en anammoxreaktor och målet är att reducera den interna kvävebelastningen i reningsverket. Det roliga är att jag skrev ett arbete om just rening av rejektvatten (vattnet som blir över när man separerar slam från vatten efter rötningsprocessen) på universitetet, så jag tycker att det är lite extra spännande. Det normala förfarandet är annars att man skickar rejektet till inkommande och låter det cirkulera genom verket.

Felet var att det hade bildats struvit i ledningen och täppt igen så det inte kunde pumpas in nytt rejektvatten.
 
Försökt täcka fetaste stressmunsåret...
IMG_20200516_193032_174.jpg
 
Varit på ett underbart hoppläger under 2 dar, med fantastiskt väder och service. Speciellt med tanke på i dessa Corona-tider, helt underbart att det fortfarande går att genomföra även om det är en hel del ändringar.

Den här bilden är från första dan när vi rider på terrängbanan, hästarna tyckte det var så kul och fick en helt annan bjudning. Tycker det är kul att se att jag böjer mig lite mer framåt nu och inte är rak som ett ljus som jag varit tidigare. Ser ju nästan lite proffsigt ut. :o 🙈 😅
98100813_107890620822241_1089844479686372581_n.jpg
 
Varit på ett underbart hoppläger under 2 dar, med fantastiskt väder och service. Speciellt med tanke på i dessa Corona-tider, helt underbart att det fortfarande går att genomföra även om det är en hel del ändringar.

Den här bilden är från första dan när vi rider på terrängbanan, hästarna tyckte det var så kul och fick en helt annan bjudning. Tycker det är kul att se att jag böjer mig lite mer framåt nu och inte är rak som ett ljus som jag varit tidigare. Ser ju nästan lite proffsigt ut. :o 🙈 😅
98100813_107890620822241_1089844479686372581_n.jpg

Åh, var har du varit på läger? Låter som ett perfekt upplägg!
 
Varit på ett underbart hoppläger under 2 dar, med fantastiskt väder och service. Speciellt med tanke på i dessa Corona-tider, helt underbart att det fortfarande går att genomföra även om det är en hel del ändringar.

Den här bilden är från första dan när vi rider på terrängbanan, hästarna tyckte det var så kul och fick en helt annan bjudning. Tycker det är kul att se att jag böjer mig lite mer framåt nu och inte är rak som ett ljus som jag varit tidigare. Ser ju nästan lite proffsigt ut. :o 🙈 😅
98100813_107890620822241_1089844479686372581_n.jpg

Åh vad härligt det ser ut!!
 
Åh, var har du varit på läger? Låter som ett perfekt upplägg!
Ja, vi blev bara 6 st, så det var alldeles lagom med 3 i varje grupp. Fanns rum så man kunde sova själv eller så var det max 2 per rum med kravet att man ändå umgås med den andre man sover med. Blev serverad mat, åt frukost i två grupper, satt ute och käkade kvällsmaten.

Vi fick dom att köra ner den vedeldade bastun till sjön, så ja å en annan tjej bastade och sen hoppade vi faktiskt it vattnet.
Det bästa var när vi tog första toppen, vi sprang på bryggan å hoppade rätt ut. Det roliga var att vi "skrämde" iväg 3 grabbar som satt på bryggan när vi kom springades förbi, tror inte de ville bli blöta då de hade kläder på sig.
Var förvisso rätt kallt första doppet då vi var uppvärmda, men sen var det riktigt skönt.

Vet den andra tjejen sa att bilderna vi tog då ser somriga ut med tanke på vädret. Vi hade riktigt roligt, många skratt har det blivit också. Helt klart ett läger som gav mersmak och alla är sugna på ett till i framtiden. :heart

badmaj.jpg



Åh vad härligt det ser ut!!
Det var det också, första gången vi fick hoppa på terrängbanan med ridskolehästarna. Annars har de låtit bli då hästarna lätt taggar. Nu fick vi som är lite mer erfarna skola in hästarna och ha kul, hästarna skötte sig super. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
11 12 13
Svar
257
· Visningar
7 979
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
66 574
Senast: Jeps
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 632
Senast: Tuggben
·
  • Låst
Hundhälsa Hejsan Vi är en hundvan familj som haft hund till och från hela livet. För en månad sedan skaffade vi oss en liten blandras på fyra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
10 765
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Boräntorna
  • Vilka poddar lyssnar du på?
  • Konstigt simsätt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp