Fortsättning på bildtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mitt sällksap tyckte att jag skulle stå och se läskig ut i det här trädet. :p

2pfLXR7.jpg
 
Här är den som den professionella fotografen har tagit och redigerat, men jag tycker att den är lite för blek och beige på något vis?

Visa bifogad fil 58272
Jag håller helt med. Det är tyvärr(!) jättevanligt bland fotografer nu att redigera bilderna på det där sättet. Ser det överallt på alla möjliga typer av bilder och är inte alls förtjust i det. Framförallt märker jag det när folk fotograferar djur och på något sätt nästan redigerar så att all lyster i pälsen försvinner och allt bara ser dassigt ut. Själv försöker jag ofta lyfta fram färgerna så mycket som möjligt, så det plågar mig verkligen att se folk göra tvärt om :p (har även haft diskussioner om just det här med fotografvänner, de förstår inte alls vad jag gnäller på...)
 
Vad är det för app? :D Gillar verkligen bilden (och tapeten i bakgrunden! :love: )

VSCO :) Den är lik Instagram, fast med en mer clean design. Sen är den fri från kommentarer, likes och annonser. Finns gratisversion men jag har betalversionen så får man tillgång till alla funktioner. Jag är ganska ny på appen, men från vad jag kan se hittills så verkar det vara mest fotografer och kreativa personer där. Mycket vackra bilder att titta på!

Gillade också tapeten! Det är inne på toaletten på en bygdegård i Dalarna :D
 
Jag håller helt med. Det är tyvärr(!) jättevanligt bland fotografer nu att redigera bilderna på det där sättet. Ser det överallt på alla möjliga typer av bilder och är inte alls förtjust i det. Framförallt märker jag det när folk fotograferar djur och på något sätt nästan redigerar så att all lyster i pälsen försvinner och allt bara ser dassigt ut. Själv försöker jag ofta lyfta fram färgerna så mycket som möjligt, så det plågar mig verkligen att se folk göra tvärt om :p (har även haft diskussioner om just det här med fotografvänner, de förstår inte alls vad jag gnäller på...)
Nämen, vad synd! För enstaka bilder tycker jag som sagt att det kan vara fint, men annars tänker jag som du att man gärna vill ha bilderna så färgsprakande som möjligt. Skönt att jag inte är ensam om att reagera i alla fall! ;)
 
Jag håller helt med. Det är tyvärr(!) jättevanligt bland fotografer nu att redigera bilderna på det där sättet. Ser det överallt på alla möjliga typer av bilder och är inte alls förtjust i det. Framförallt märker jag det när folk fotograferar djur och på något sätt nästan redigerar så att all lyster i pälsen försvinner och allt bara ser dassigt ut. Själv försöker jag ofta lyfta fram färgerna så mycket som möjligt, så det plågar mig verkligen att se folk göra tvärt om :p (har även haft diskussioner om just det här med fotografvänner, de förstår inte alls vad jag gnäller på...)

Jag dämpar alltid färgerna när jag redigerar, jag tycker det blir mer harmoniskt för ögonen med lite dystra och dova färger :p Sedan blir det någon mörkare ton till bilderna som jag gillar, matchar nog min sinnesstämning på något vis. Även i hemmet har jag enbart grått och andra naturfärger. Så det är verkligen en smaksak det där. Just vid bröllopsbilder så tänker jag att det är en bra dialog att ha med fotografen innan, vilken "stil" man vill ha på bilderna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 943
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
12 13 14
Svar
269
· Visningar
8 331
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
66 617
Senast: Jeps
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 632
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp