Fortsatt daguppdatering

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu kom ronden mitt i maten.
Förut hade jag ytprotes nu riktig protes med långt skaft, samt brottet förstärkt med någon typ av Platta. Röntgenremiss ska fixas...
Det är vad jag vet nu

Upp igen efter lunch 10 steg till hygienstol toabesök. Där blev jag kallad till röntgen. De Ville använda sin Turner, jag bad om gåbord. Upp på röntgenbritsen gick, men inte som en dans. Röntgen och tillbakafärd med steg till sängen gick bra.

Fina Pirjo tog sig en timme med förnödenheter, kaffe, temla och pratstund. Antibiotikadropp...
sen har jag sovit 2 timmar granndamen fick åka hem. Så kommer ingen ny sover jag nog I natt..
Eftersom de tog bort lassekuddarna så värker hälarna. Nu kom maten och jag fick kudde under Benet vilket gjorde värsta hälvärken bättre, och en oxynorm eftersom det börjat värka i låret.

vid 16... Upp i säng lyfte ena benet med handkraft själv men onda fick jag hjälp med. Upp o hänga hanka runt 5 step, toastol. Nu samma väg tillbaka. Det gick att gå 5 stegen tillbaka o sätta sig. Men nu fick de hjälpa mig med Benen. A fnös åt att C snodde lassekuddarna. Jag fick tillbaka dem och hon ska skriva notering om varför jag behöver dem...
Jämnare tryckfördelning
* hälar
* höfter
* rumpa

skippar kvällsmacka till kaffet, men har flirtat till mig en chokldmuffins som tydligen var till eftermiddagskaffet..

Och slutligen har jag tagit fragminsprutan själv, för första gången på ett par år. Med beröm godkänt.
 

Känns som snyggare lagning o stadigare protes. Men jag är inte ortoped....
20200218_110312.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Men det är tradigt... att ha varit inspärrad sen 17 januari... Funderar dessutom på att omskola mig till sjuksköterska... eller inte...
Svar
3
· Visningar
769
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp