Fortsätt försöka

• Dagbok
  • Trådstartare Trådstartare Lyan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 719
  • Visningar Visningar 119 918
Tredje dagen med modafinil och jag mår ännu sämre. Är det någon annan som tar eller har tagit den och vet om det kan ta ett tag för den att verka ordentligt? Jag har svårt att hitta någon tydlig information om den. Vet inte om det överlag inte finns så mycket information eller om det är vajsing på min google fu pga väck i huvudet

Jag håller på att sortera foton igen och jag blir så jävla ledsen när jag ser hur jag såg ut innan. Då var det hur lätt som helst för jag kunde precis äta vad jag ville och dessutom hade jag ork både för långpromenader och träning. Nu är jag hungrig konstant, ämnesomsättningen är i botten så jag kan knappt titta på mat utan att gå upp i vikt och jag kan knappt släpa mig runt kvarteret många gånger. Ångesten är verkligen konstant för jag får ångest när jag är hungrig, ångest när jag äter, ångest när jag är sugen, ångest för att jag vill ut och gå, ångest för att jag är ute och går osv osv och något av det är det hela tiden och det gör mig galen! Om jag inte är hungrig så håller jag på att gå under pga suget och om jag inte är sugen så mår jag illa av hunger istället 😭

Jag vill gå och köpa glass för jag har så jävla mycket ångest trots stesolid, men glassen kommer ju bara att hjälpa medans jag äter den och sedan blir det bara mer ångest istället 😭 Jag kan inte gå och lägga mig för jag är inte sömnig men jag kan inte göra något heller för huvudet funkar inte 😭

Jag lyckades ta mig ut en okej promenad iallafall. Inte så lång och snabb som jag hade velat, men ändå. Men jag var dum och gick in på ica och köpte glass på vägen hem 😫

Min vanliga veterinär fick verkligen iväg remissen fort så nu har vi fått tid hos fågelkliniken imorgon kl.11!
Jag har nog missat, vad är det för problem med Floor?

Håller med om att det är bättre att vänta på en tid till en riktig exoveterinär. Vanliga veterinärer brukar bara kunna hjälpa till med enkla problem, som skräp i ögat, eller i värsta fall avlivning.

Jag har nog missat, vad är det för problem med Floor?

Håller med om att det är bättre att vänta på en tid till en riktig exoveterinär. Vanliga veterinärer brukar bara kunna hjälpa till med enkla problem, som skräp i ögat, eller i värsta fall avlivning.
Lunginflammation 😭 Jag skrev allt i hennes gamla tråd

Jag mår inte alls bra. Försökt vila men det går inte. Försökt göra något men det går inte. Vill bara ligga och trycka i mig godis och glo in i väggen men det går inte

Nu har iallafall hundarna fått en promenad och jag har postat lite grejer jag fått sålt. Jag önskar att allt extra bara hade kunnat försvinna, men jag är för snål för att bara slänga eller skänka så jag får väl skylla mig själv. Största problemet är alla ofärdiga projekt

Precis läst ikapp här och i Floor-tråden, jättebra kämpat av dig att få in henne till en så bra veterinär såpass snabbt, och av henne att hon håller modet uppe och äter och verkar såpass pigg ändå! :heart Jag håller tummarna stenhårdt för henne!

Hoppas du får sova gott i natt och kan ta det lugnt imorgon.

Precis läst ikapp här och i Floor-tråden, jättebra kämpat av dig att få in henne till en så bra veterinär såpass snabbt, och av henne att hon håller modet uppe och äter och verkar såpass pigg ändå! :heart Jag håller tummarna stenhårdt för henne!

Hoppas du får sova gott i natt och kan ta det lugnt imorgon.
Tack 💖 Hon är verkligen min lilla stålgris 💖 Jag är glad att pojkvännen kunde följa med igår för extra stöd för annars hade det blivit ännu jobbigare, men det var rejält tufft ändå så nu hoppas jag att det inte blir några fler långresor på ett tag! Jag fick ställa in städningen för det blev för jobbigt, men förutom det så har det gått relativt bra idag hittills. Lite för bra så jag väntar på att det ska krascha rejält 😓

Blev faktiskt ingen jättekrasch igår utan bara en liten. Lyckades till och med få klart ett av mina projekt med att sy spets på en kjol. Det känns iofs rätt meningslöst eftersom den är alldeles för liten, men det är ett projekt mindre i högen åtminstone

Fick ställa in praktiken också 😞 Hittade en nyckelknippa som jag har ringt runt och letat vems den var för jag ville inte gå och knacka på för det bor en obehaglig typ i den trappen. Satte en lapp på porten att den fanns hos mig men så skulle jag ju till praktiken och jag hade inte skrivit telefonnummer på lappen så gick ned för att göra det och då mötte jag en som bodde i den trappen och nycklarna tillhörde såklart den som är obehaglig så jag fick gå och knacka på. Han blev jättetacksam men nu är jag rädd att jag aldrig kommer att bli av med honom när jag möter honom ute. Så nu är jag jättestressad för hela min planering gick åt helsike och jag kommer att nojja om att möta honom så jag klarar inte att ta mig iväg för jag var redan trött och hade ångest redan innan jag hittade nycklarna. Jävla skit 😭

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok När jag var 45+ så började jag läsa på om klimakteriet och försökte sätta mig in i det, eftersom jag tänkte att jag började närma mig... 2
Svar
31
· Visningar
1 681
Senast: cassiopeja
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer... 2 3
Svar
47
· Visningar
5 205
  • Artikel Artikel
Dagbok Är i någon slags fas. Det är egentligen bra och absolut livsnödvändigt men också ibland superjobbigt. Drabbas av insikter som verkligen...
Svar
0
· Visningar
582
Senast: miumiu
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 323
Senast: Sharpless
·

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Hästnyheter