Forum för ridtravare på BUKE behövs NU!!!!!!!!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Forum för ridtravare på BUKE behövs NU!!!!!!!!!!

Jag tycker också att det är skittråkigt att folk lägger ner sin själ i att hacka på andra, men jag undrar om det är nån lösning med ett forum för bara ridtravare. Vem ska hindre dem som njuter av att sabla ner dem från att gå in där då, och så blir det samma sak ändå? :crazy:
 
Sv: Forum för ridtravare på BUKE behövs NU!!!!!!!!!!

Jo, jag vet men vi vill ja kunna vara kvar här på Buke!!!!!!!!!
 
Sv: Forum för ridtravare på BUKE behövs NU!!!!!!!!!!

Nej, det är väl ingen som kan hindra dom men då vet man ju i alla fall vad dom är ute efter.

De som inte tycker det är intressant med ridtravare behövar ju inte störas av "alla dessa trådar" i så fall.

Jag tycker det är synd och skam att man ska behöva nervärderas bara för att man har travare (eller rättare sagt att rasen nervärderas) och att man inte ens ska kunna prata, be om hjälp eller få svar på frågor.



Vem vet.....livet här på Buke kanske lider mot sitt slut för mig för trevligt är det inte.
Jag får nog begrunda det här....
 
Sv: Forum för ridtravare på BUKE behövs NU!!!!!!!!!!

Jag skulle bara vilja säga att jag upplever inget som helst tjafs i de trådar där det seriöst och konkret frågas efter HJÄLP med travare. :smirk: (Frågor som "Hur lär jag min häst att galoppera lugnare?" etc.)

Det är ju nästan bara i "jämförelsetrådarna"("Vad tycker ni om travare på tävlingar?" osv), som det blir bråk, och jag upplever det som att det oftast är ridtravarägarna själva som startar dessa trådar. Därmed inte sagt att det är de som börjar trätandet, men i många fall vill de inte ta åt sig fakta som skrivs. T.ex att det ÄR ont om travare i högre dressyr osv.

Jag undrar vilka trådar som skulle hamna i detta nya "Ridtravarforum", eftersom de seriösa frågorna får bra svar i de vanliga forumen, t.ex .Ridning och Utrustning?
 
Sv: Forum för ridtravare på BUKE behövs NU!!!!!!!!!!

pinky skrev:
Jag skulle bara vilja säga att jag upplever inget som helst tjafs i de trådar där det seriöst och konkret frågas efter HJÄLP med travare. :smirk: (Frågor som "Hur lär jag min häst att galoppera lugnare?" etc.)

Det är ju nästan bara i "jämförelsetrådarna"("Vad tycker ni om travare på tävlingar?" osv), som det blir bråk, och jag upplever det som att det oftast är ridtravarägarna själva som startar dessa trådar. Därmed inte sagt att det är de som börjar trätandet, men i många fall vill de inte ta åt sig fakta som skrivs. T.ex att det ÄR ont om travare i högre dressyr osv.

Jag undrar vilka trådar som skulle hamna i detta nya "Ridtravarforum", eftersom de seriösa frågorna får bra svar i de vanliga forumen, t.ex .Ridning och Utrustning?
:bow: :bow: :bow:
 
Sv: Forum för ridtravare på BUKE behövs NU!!!!!!!!!!

*lånar knapp*

Jag tror att det finns ett större behov av ett pajkastarforum där var och en deltar på egen risk! :idea:

Det skulle vara rätt kul att ha nånstans att ta vägen när man är sugen på gruff och veta att alla som deltar är beredda på konsekvenserna.

Då kanske inte en del seriösa trådar skulle förstöras.
 
Sv: Forum för ridtravare på BUKE behövs NU!!!!!!!!!!

Mycket bra förslag! Dit kan man gå när man är lite agro och vill avreagera sig *skratt*
 
Sv: Forum för ridtravare på BUKE behövs NU!!!!!!!!!!

Ja vilken jädra bra ide, då slipper man leta upp något tänkbart offer i någon tråd i fortsättningen ;) :D
 
Sv: Forum för ridtravare på BUKE behövs NU!!!!!!!!!!

lakrits skrev:
Jo, jag vet men vi vill ja kunna vara kvar här på Buke!!!!!!!!!
Grejen är att de som "hackar" på den som har ridtravare kommer också att gå in på den underdiskussionen. De som har det som "nöje" kommer naturligtvis gå in DÄR och ifrågasätta "er".... så mitt tips är nog att ignorera jobbiga typer istället.
 
Sv: Forum för ridtravare på BUKE behövs NU!!!!!!!!!!

Men hur ska vi som vill diskutera och prata ridtravare kunna få vara ifred då???

Ja det kan man ju fråga sig, lika mycket som att: när ska vi med blandraser få vara i fred ;)...Vanligen börjas en tråd så här på Hundfoumet: Ursäkta jag frågar och har en blandras.... :angel: ...Eller: Den är bladning av xxx och xxx och snabbt efter rasen skrivits...Jo, jag vet det är dum blandning...Folk får gå i försvar på en gång för att gardera sig mot påhopp...Fast det hjälper ju föga...Så mitt råd, acceptera och lägg dig eller ge igen med samma myt.


Ska man splitta upp allting i olika forum skulle det bli hur många forum som helst eftersom folk hela tiden kommer på *nya* saker som ska disskuteras enskilt. Påhopp måste man väl stå ut med kan jag tänka mig, men visst..speciellt kul är det ju inte, det håller jag med om, men tyvärr sådant man får dras med på ett internetforum.
 
Sv: Forum för ridtravare på BUKE behövs NU!!!!!!!!!!

LenaH skrev:
*lånar knapp*

Jag tror att det finns ett större behov av ett pajkastarforum där var och en deltar på egen risk! :idea:

Det skulle vara rätt kul att ha nånstans att ta vägen när man är sugen på gruff och veta att alla som deltar är beredda på konsekvenserna.

Då kanske inte en del seriösa trådar skulle förstöras.
Det här har vi väl väntat på en längre tid nu, och givetvis ska personangrepp vara tillåtna under den rubriken.

monster_2.gif
 
Sv: Forum för ridtravare på BUKE behövs NU!!!!!!!!!!

Jag har inte dammat av något..det var Lakrits som tog upp denna tråd...Jag bara hängde med.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag har iofs inget att komma med i frågan ... men är JÄTTEförvånad över att ett forum som Buke inte tagit upp händelserna alls?? How...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 686
Senast: golit
·
Övr. Hund Mötte en kvinna ute i skogen som frågade om hon fick hälsa på mina hundar och jag svarade absolut men dom är smutsiga och kommer hoppa...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 961
Senast: Stergo
·
Kropp & Själ Jag vill egentligen inte starta en debatt om kosttillskotts verkan eller ej men inser att det är svårt att låta bli. Jag har, av skäl...
2
Svar
21
· Visningar
1 304
Senast: gammalek
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 825
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp