Forum för ridtravare på BUKE behövs NU!!!!!!!!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

CA

Trådstartare
VILL SOM SÅ MÅNGA ANDRA HA ETT FORUM FÖR RIDTRAVARE O DISKUTERA TRAVARE UTAN ATT ANNAT FOLK STÖR SIG PÅ ALLA "SOM DOM KALLAR DET" MILJONER TRÅDAR OM TRAVARE!!!!!

SKAPA RIDTRAVARE FORUM NU!!!!!!!!!!!!
 
Jag anser att det är väldigt få saker som är specifika just för ridtravare. Det är en häst som rids, jag anser därför inte att man skall vara rasistisk och särbehandla den genom att skapa ett eget forum för den.

Kanske det är så att folk stör sig på att du SKRIKER.

Varför ens nämna att det är en före detta travare man har i en diskussion om det inte har betydelse för frågan.

Jag är själv ganska trött när diskussioner blir "religiösa". Exempel på sådana diskussioner är ridtravare, NH, hästpratare m.m.
Världen är inte svart eller vit.
 
Varför? Häst som häst, ska ridtravare ha eget forum kommer alla andra också vilja ha det. Helt onödigt!
 
isåfall ska jag ha ett eget forum för folk med rosa benvärmare!!!
tongue.png

Nä, allvarligt...sluta tjata människa!!
wink.png
En travare är en häst och om hästar ska man kunna diskutera lite varstans här!! Vill man diskutera rasen som sådan finns det faktiskt ett forum för hästraser... Personligen börjar jag dock tröttna på alla femtioelva trådar om ridtravare som dyker upp överallt...
smirk.png


Nirak
 
Senast ändrad av en moderator:
Håller med nirak & dom andra, Travare är en ras som ALLA andra men olika på de att dom har många användningsområden.

Rider Du din travare och har problem med det går du in under ridning, har du problem med konstiga utslag ell dyl finns hästvård, funderingar på bett= hästutrustning osv. Är det så svårt??

Vi som "tävlar trav" får snällt underställa oss detta oxå fast en del trådar kan spåra ur emellanåt för ibland kan det vara så att "travfolk" förstår & vet lösningar på problemet

Hade själv en tråd som började med uppgivenhet & slutade som en veterinär tråd
tongue.png

Ameo ville jag skulle flytta till hästvård men där fick man inga svar... men destomer på travsidan...
cool.png
 
Senast ändrad av en moderator:
Det fungerar minst lika bra att skriva i de forum som redan finnes. Varför särbehandla? Tänk om varenda ras skulle ha eget forum. Skulle inte fungera!
 
Sv: Re: Forum för ridtravare på BUKE behövs NU!!!!!!!!!!

Har ni som skrivit här inte läst och deltagit i de trådar där man försökt diskutera så tror jag inte att ni förstår varför vi vill ha ett eget forum.
Det spelar ingen roll under vilket forum du lägger din fråga så är det nästan alltid någon som har något att anmärka på att det just är en travare det handlar om .
Det är sällan man INTE behöver tala om vad det är för ras man har, och kanske mer nödvändigt att tala om att det är just en travare, när man vill ha hjälp vid ridning, dressyr, hoppning osv. för att få så korrekt hjälp som möjligt. Anledning?
De har ju inte samma förutsättningar som en del andra "ridhästraser".
 
Sv: Forum för ridtravare på BUKE behövs NU!!!!!!!!!!

Förstår att många tycker att det är onödigt med ett särkilt forum för ridtravare men jag förstår dej. Själv har jag både halvblod och varmblod och håller helt med om att förutsättningarna inte alltid är de samma.

Vet egentligen inte riktigt vad jag tycker i frågan men kanske vore det ingen dum idé att ridtravarna fick sitt eget utrymme. Fördelen med att inte "särbehandla" ridtravarna är att diskutionerna kring ex. hoppträning inbegriper fler deltagare om det är allmängiltigt än om det bara skulle gälla ridtravare. Har man ett varmblod i träning för hoppning förutsätter jag att man har en bra tränare och att man själv är duktig nog att anpassa träning och tävling därefter. Höjden brukar ju inte vara några problem, inte heller viljan...men tekniken?

Till saken - behövs verkligen ett eget forum för ridtravare? Nja, vid närmare eftertanke - knappast. Däremot kan ju ni som vill diskutera seriöst helt enkelt ignorera inlägg som inte berör er diskussion. Dvs om någon "icke-varmblods-ryttare" börjar babbla så strunta i inlägget och fortsätt prata om det som ni tycker är relevant och intressant.

Ps: Att säga att varmblod "är-sådana-och-kan-inte-är-bäst-på" etc. är som att påstå "i USA vet dom ju inte ens att det finns ett stort hav mellan Europa och USA" Ha, ha, ha... vad dumma dom är. Varmblodets ursprung består av flera raser vilket också gör att de, jämfört med varandra, är väldigt olika vad gäller såväl exteriör som humör.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Forum för ridtravare på BUKE behövs NU!!!!!!!!!!

Jag tror inte att "travaren" som ras behöver ett eget forum.

De är som vilken annan hästras som helst, och alla raser har ju sina små egenheter.
Fast det är ju inte riktigt alla som har fattat det ännu :(

Jag vill inte att ni ridtravarägare ska isolera er i ert egna forum och slutar att mingla med oss andra, kommer sakna er enormt ju! ;)
 
Sv: Re: Forum för ridtravare på BUKE behövs NU!!!!!!!!!!

En fråga off-topic: Varför heter Nirak **DONOTDELETE**?

/Soapbubble
 
Sv: Forum för ridtravare på BUKE behövs NU!!!!!!!!!!

Himmel, ska vi ha ett forum för varje ras ? OCh dessutom sen ett under-forum till varje ras för varje disciplin? Nej tack ,vad tjottrigt!
:eek:
 
Sv: Forum för ridtravare på BUKE behövs NU!!!!!!!!!!

Det finns väl ingen anledning till att ha ett särskilt forum för ridtravare?

Problemen man kan ha med en ridtravare skiljer sig ingenting mot andra hästar.
 
Sv: Forum för ridtravare på BUKE behövs NU!!!!!!!!!!

Love_travare skrev:
VILL SOM SÅ MÅNGA ANDRA HA ETT FORUM FÖR RIDTRAVARE O DISKUTERA TRAVARE UTAN ATT ANNAT FOLK STÖR SIG PÅ ALLA "SOM DOM KALLAR DET" MILJONER TRÅDAR OM TRAVARE!!!!!

SKAPA RIDTRAVARE FORUM NU!!!!!!!!!!!!
Vill ni ha ett eget forum, skapa ett.

Det finns gott om gratis hemsidesutrymmen och lätthanterliga forumscript.
 
Sv: Forum för ridtravare på BUKE behövs NU!!!!!!!!!!

*lånar knapp*

Men hur ska vi som vill diskutera och prata ridtravare kunna få vara ifred då???

Som jag skrev tidigare så måste man i många sammanhang skriva att man har en travare för att få så korrekt hjälp som möjligt.
Många gånger så är det i dom trådarna tjafset börjar.
Ofta är det av användare som inte ens är ett dugg intresserade av rasen utan går in på tråden för att tjafsa.

Varje gång en tråd om travare startas, oavsett på vilket forum, så är det alltid någon /några som skriver " Åh nej, inte ytterligare en tråd om travare" eller "Har ni inte tröttnat än".

Vi är så många som håller på med denna ras på forumet så varför inte....???

Jag tycker inte heller att rasen ska specifieras men tala då om det för dom som lägger sig i utan anledning.

Bengall:Ja, en vanlig ridhäst kan ha vissa samma problem men på dom är det ingen som gnäller när en tråd eller diskussion tas upp om det...
 
Sv: Forum för ridtravare på BUKE behövs NU!!!!!!!!!!

lakrits skrev:
Men hur ska vi som vill diskutera och prata ridtravare kunna få vara ifred då???
Läs inlägget som du lånade knapp från. :angel:
 
Sv: Forum för ridtravare på BUKE behövs NU!!!!!!!!!!

*lånar knapp*
Fråga till er som inte själv har ridtravare.. va fan har ni med saken att göra? Ni kan ju fortsätta käfta som vanligt där ni brukar hänga? Ni kan för farao aldrig knipa igen även om man försöker vara seriös och försöker få svar på sina frågor....

Kanske det som är problemet, ni har ingen kvar att hacka på??
 
Sv: Forum för ridtravare på BUKE behövs NU!!!!!!!!!!

ankans skrev:
*lånar knapp*
Fråga till er som inte själv har ridtravare.. va fan har ni med saken att göra? Ni kan ju fortsätta käfta som vanligt där ni brukar hänga? Ni kan för farao aldrig knipa igen även om man försöker vara seriös och försöker få svar på sina frågor....

Kanske det som är problemet, ni har ingen kvar att hacka på??
Vill man hacka tror jag att man är intelligent nog (med vissa undantag :angel: ) att hitta in på ett ev eget ridtravarforum.
 
Sv: Forum för ridtravare på BUKE behövs NU!!!!!!!!!!

:p ;)
Jo det är klart man kan men det bör ju inte störa någon? Buke är ett trevligt ställe och här känner man ju en massa folk. Trevligt om man kan bibehålla den biten..

Sen är jag inte säker på att ett eget forum är bästa lösningen heller, men om man inte är berörd så borde man ju inte bry sig i frågan.. Det kan ju absolut inte skada iallafall?
 
Sv: Forum för ridtravare på BUKE behövs NU!!!!!!!!!!

Varför ska vi behöva flytta oss från Buke??????

Jag gillar att vara här på Buke och kolla runt men just när det gäller travdiskussioner så blir dom oftast för bedrövliga...
Trådar har ju tom. blivit låsta pga. att folk inte kunnat uppföra sig till slut.

Jag trodde Buke skulle vara ett ställe där man skulle kunna diskutera häst oavsett ras men tydligen hade jag fel.

Nu är det ju inte alla icke travägare som förstör men det är vissa som alltid lägger sig i för att förstöra och det är faktiskt väldigt tråkigt.

Att ignorera de som går in på tråden är inte lätt alla gånger och det är alltid någon som faller i gropen ändå.

Istället för att varna alternativt stänga av folk när de beter sig på det viset så låser man tråden och vi andra kan inte fortsätta utan måste starta en ny tråd och då får man höra "Nej, inte en tråd till"!!!

Låt inte oss bli lidande för deras dumhet....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag har iofs inget att komma med i frågan ... men är JÄTTEförvånad över att ett forum som Buke inte tagit upp händelserna alls?? How...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 622
Senast: golit
·
Kropp & Själ Jag vill egentligen inte starta en debatt om kosttillskotts verkan eller ej men inser att det är svårt att låta bli. Jag har, av skäl...
2
Svar
21
· Visningar
1 284
Senast: gammalek
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 724
Senast: Solstig
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
32
· Visningar
2 319
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp