Forumuppdatering

Gunnar

Trådstartare
Moderator
Vi närmar oss nu den större forumuppdatering som jag nämnt tidigare.
Jag vet inte exakt när jag kommer genomföra den, men det borde kunna bli rätt snart.

Det är samma forumprogram, men helt omskrivet från början. Det är nu lite snabbare, modernare och bättre att bygga vidare på framöver. Detta gör att jag anser det värt att uppdatera.

En del av de tilläggsprogram som jag tidigare använt finns inte för den nya versionen så viss funktionalitet försvinner. Lite ny funktionalitet tillkommer dock.

Som vanligt kan det lite nya utseendet säkert uppröra någon innan man vänjer sig. Men skillnaderna är väldigt små, faktiskt :) både vad det gäller utseende och funktioner.
 
Uppdateringen är inte helt klar ännu, men förhoppningsvis tillräckligt för att släppa in er igen :)
Jag bygger bland annat om sökindexet och det kommer ta ett tag, under tiden ger sökning inte de förväntade resultaten.
 
Jag tror faktiskt att jag gillar det här. Lite mörkare bakgrund (alltså bakom rutorna med inlägg) för att tydligare separera olika inlägg från varandra osv hade dock varit guld värt. Nu känns det som att allt flyter ihop lite för mycket för att det ska bli behagligt att läsa.

Och en sak till! jag vill ha knappen för "svara" och "spara" (ändrade inlägg) allra längst till höger. Nu med förhandsgranskningen längst till höger lär jag klicka fel femhundratrettioelva gånger i veckan :p
 
Min favoritfunktion rök :p det var smidigt att klicka ut gardinerna med forumsidorna via mobilen. Det kändes som att det fanns lite mer plats i dessa än den nuvarande och det är ju en bonus för mig som nästan alltid mobilsurfar. Kanske minns jag fel, kanske blev det knas, i värsta fall får jag zooma in.

Det känns modernt i alla fall, det är nice!
 
Ser kanonbra ut! Går segt just nu dock, i alla fall från mobilen, men det antar jag är för att det inte är klart än.

Sen har jag ett önskemål. Länken tillbaka till forumkategorin är jätteliten på mobilen, man får sikta rejält för att kunna träffa den (högst upp till vänster i bifogade bilden). Går den att få lite större, så den blir lättare att klicka på?
 

Bifogade filer

  • A08C5AC8-64EC-4EC9-A6AF-D43D5C65DCFE.jpeg
    A08C5AC8-64EC-4EC9-A6AF-D43D5C65DCFE.jpeg
    19,6 KB · Visningar: 31
På mobilen ser det helt okej ut tycker jag, men jättefult på datorn. Ser liksom omodernt och trist ut, väldigt 1994, till och med Flashback är finare nu.

Aja, är totalt skitsamma för mig.
 
Just det, en sak. Jag söker en funktion som jag har för mig att jag har sett tidigare. Någon där man kan dölja vissa trådar utan att dölja personerna. Är jag blind eller saknas den?
 
Och jag saknar spontant att kunna bläddra tillbaka till t.ex. sida 39 i en tråd på 44 sidor. Utan att behöva scrolla ner och bläddra sida för sida. Men det kanske går fortfarande, bara att jag inte fattar?

Annars får det väl anses höra till saker man vänjer sig vid...

Jag gillar i alla fall förenklingen i att posta (med förhandsgranskning o.s.v.) i trådar, inser jag nu! :up:

Edit: ok det var jag som inte fattade. Glöm det jag skrev ovan (utom det sista stycket) :D
 

Liknande trådar

Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 492
Senast: Nahar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter 14 maj 1996 lades mina första webb-sidor ut på internet. Till att börja med hade de ingen egen domän, men sedan fick de domänen...
Svar
17
· Visningar
5 997
Senast: Mim
·
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
3 997
Senast: Lilahnee
·
Träning Med risk för att skapa ett ramaskri som kommer höras över halva landet.. (Ligger tråden fel får moderatorn gärna flytta den, visste...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 131

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp