Bukefalos Forumuppdatering

Det blir knepigt att använda smileyserna i mobilen nu för tiden - efter ha klickat fram smileyraden så måste jag ta bort tangentbordet för att få inlägget och texten i skärmen samtidigt som raden och även då är det inte alltid som det funkar (dvs jag klickar på en smiley men den dyker inte upp) utan textrutan kan hamna på annan plats i texten och så är den blinkande pinnen som visar var man är borta och man måste klicka på platsen där man vill ha en smiley igen och igen tills det funkar... Det är som att jag avmarkerar textrutan så fort jag klickar på smileyserna @Gunnar ? Och när jag klickar på texten för att få dit den blinkande pinnen där jag vill igen så hamnar jag på fel ställe och får bläddra nedåt igen. Då det inte är så lätt att bläddra uppåt på själva sidan för att nå smileyserna när man får utnyttja den smaaala springan på sidan så råkar man ofta bläddra uppåt i texten istället och får scrolla nedåt IGEN. Skärmen är lite väl glad i att hoppa/scrolla på skärmen 🙄 Det känns som att klickområdena kring textrutan är känsliga och okänsliga på fel ställen.
Och så är det svårt att få plats med allt på skärmen när man måste ha platsen där man vill ha en smiley och raden samtidigt på skärmen. Detta blir ett problem när man skriver längre inlägg speciellt.
Det blir så petigt i mobilen, jag är rätt van vid mobiler men jösses vad jag får repetera mig för att få in en enda smiley :confused: Så borde det inte vara.

Ps. Jag har Samsung 9 och använder mobilens Internet app.

Precis så är det för mej också, du förklarade det mycket bättre än vad jag lyckades göra 😉🤗

Något som inte är nån direkt big deal, men ändå en smula störigt är att varje gång man loggar ut så måste man godkänna följande.
Vi använder cookies för att anpassa innehållet och annonserna till användarna, tillhandahålla funktioner för sociala medier och analysera vår trafik. Vi vidarebefordrar information om din användning av vår webbplats till de sociala medier och annons- och analysföretag som vi samarbetar med. Dessa kan i sin tur kombinera informationen med annan information som du har tillhandahållit eller som de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller.
Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.

Något som inte är nån direkt big deal, men ändå en smula störigt är att varje gång man loggar ut så måste man godkänna följande.
Fast det blir så för mig varje gång jag läser på exempelvis surfplattan (som jag inte loggat in på). och den är svår att klicka bort så brukar surfa runt med rutan uppe då det ofta blir klick på reklam när jag försöker trycka OK

Jag tänkte, så kan det väl ändå inte vara. Men testade nu och du har rätt, cookie-frågan verkar komma upp efter utloggning oavsett om man godkänt den innan.
Jag skall försöka få klarhet från de som utvecklar forum-scriptet. Likaså hoppas jag de kommer fram med lösningar på en del av de andra problem som nämnts tidigare i tråden.
Stort tack för rapporten, loggar mycket sällan ut så jag hade missat detta.

Ibland när jag är på startsidan, klickar in på en tråd och sedan går tillbaka till startsidan igen (genom att gå tillbaka ett steg, inte genom att klicka på startsidan på nytt) så kommer jag till en ”gammal” startsida.
Svårt att förklara, men det är alltså startsidan men trådarna som ligger där är inte de nyaste. Klickar jag då på refresh-knappen kommer de nyaste trådarna igen.

Är det någon som förstår? Och är det någon mer som märkt det? Det händer bara här på Buke vad jag kan se.

Tillägg. Detta började efter senaste uppdateringen.

Ibland när jag är på startsidan, klickar in på en tråd och sedan går tillbaka till startsidan igen (genom att gå tillbaka ett steg, inte genom att klicka på startsidan på nytt) så kommer jag till en ”gammal” startsida.
Svårt att förklara, men det är alltså startsidan men trådarna som ligger där är inte de nyaste. Klickar jag då på refresh-knappen kommer de nyaste trådarna igen.
Är det någon som förstår? Och är det någon mer som märkt det? Det händer bara här på Buke vad jag kan se.
Så är det på dator med så det ska nog vara så.

Så är det på dator med så det ska nog vara så.
Nä, så ska det väl inte behöva vara? Går jag tillbaka ett steg ska jag väl komma tillbaka dit jag var innan, inte en äldre version av sidan?
Det var ju aldrig så tidigare.
Jag kanske förklarar dåligt, men jag kommer alltså inte tillbaka till startsidan så som den var innan jag klickade mig därifrån med de trådarna, utan till en ännu äldre ”version” med tex trådar som var populära för några dagar sedan.

Nä, så ska det väl inte behöva vara? Går jag tillbaka ett steg ska jag väl komma tillbaka dit jag var innan, inte en äldre version av sidan?
Det var ju aldrig så tidigare.
Jag kanske förklarar dåligt, men jag kommer alltså inte tillbaka till startsidan så som den var innan jag klickade mig därifrån med de trådarna, utan till en ännu äldre ”version” med tex trådar som var populära för några dagar sedan.
Jaha! Då ber jag om ursäkt. Jag missförstod. Nej så är det inte på datorn.

Jag har nu ändrat lite i editorn som man använder ex.vis skriva inlägg.
Detta är ett försök att kolla om det hjälper mot några av de problem som nämnts tidigare i tråden.
Finns problemen med att klick på smiley-ikonen blir ett klick i menyn kvar på iphone?
Har det blivit lättare/bättre med smilies på android?

Jag har plockat bort Utkast-ikonen på mobiler igen, då den möjligen ställde till det med ovanstående och kanske inte behövs så ofta?
Jag har tagit bort lite annat som jag tror används sällan för få en renare och förhoppningsvis bättre fungerande editor.

Detta är ett försök att kolla om det hjälper mot några av de problem som nämnts tidigare i tråden.
Finns problemen med att klick på smiley-ikonen blir ett klick i menyn kvar på iphone?

Jag har plockat bort Utkast-ikonen på mobiler igen, då den möjligen ställde till det med ovanstående och kanske inte behövs så ofta?
Jag har tagit bort lite annat som jag tror används sällan för få en renare och förhoppningsvis bättre fungerande editor.
:up: Ett litet snabbprov från iPhone, det här var mycket bättre!

Ett litet smakprov från Huawei P8 lite Firefox....

Skriver snabbare, men jag hamnar titt som tätt på övriga djur sidan och får börja om från början....

Smiley test: :bump::banana:

Ett litet smakprov från Huawei P8 lite Firefox....

Skriver snabbare, men jag hamnar titt som tätt på övriga djur sidan och får börja om från början....

Smiley test: :bump::banana:

Och där gick det åt skogen...
För jag tryckte på fler smiley, men istället avslutades inlägget och blev ett svar fast jag inte tryckte på något annat än fler smiley....

NU kommer jag trycka på svarknappen...

Just det, jag fick scrolla massor innan jag kom till smileysarna så jag kommer nog inte använda den funktionen något mera....

Tangentbordet fungerar bättre men inte som på andra sidor. Bokstäverna "fastnar" inte lika länge dock.

Smileysarna fungerar bättre att få in :up:.

Jag antar att alternativet för kursiv text är en av de saker som försvann i den "rensningen"? Jag har bara alternativet för fetad text här nu i alla fall. Lite synd tycker jag, som ändå använder mig av den kursiva stilen lite då och då! Från datorn blir det inga problem, där markerar jag bara texten och klickar ctrl+I, men på telefonen blir det värre... Men det är ingen jättestor grej, så låt den vara borta ifall det hjälper andras problem! :)

Jag antar att alternativet för kursiv text är en av de saker som försvann i den "rensningen"? Jag har bara alternativet för fetad text här nu i alla fall. Lite synd tycker jag, som ändå använder mig av den kursiva stilen lite då och då! Från datorn blir det inga problem, där markerar jag bara texten och klickar ctrl+I, men på telefonen blir det värre... Men det är ingen jättestor grej, så låt den vara borta ifall det hjälper andras problem! :)
Samma hos mig!
KL

När jag skriver på mobilen så hoppar helt plötsligt markören ner och hamnar i Google-sökfältet längst ner. Händer flera gånger. SNORSTÖRIGT.

Hästar nu

Övrigt nu

Dagbok

• Misslyckat ligg

Radannonser

• Halvfodervärd

Hästnyheter

Bukefalos

Sök på Bukefalos med Google

Rekommenderas av Google: