Problem med Editorn, seghet, hamnar fel m.m. - Utbruten från Forumuppdatering

Jag har nu ändrat lite i editorn som man använder ex.vis skriva inlägg.
Detta är ett försök att kolla om det hjälper mot några av de problem som nämnts tidigare i tråden.
Finns problemen med att klick på smiley-ikonen blir ett klick i menyn kvar på iphone?
Har det blivit lättare/bättre med smilies på android?

Jag har plockat bort Utkast-ikonen på mobiler igen, då den möjligen ställde till det med ovanstående och kanske inte behövs så ofta?
Jag har tagit bort lite annat som jag tror används sällan för få en renare och förhoppningsvis bättre fungerande editor.
 
Jag har nu ändrat lite i editorn som man använder ex.vis skriva inlägg.
Detta är ett försök att kolla om det hjälper mot några av de problem som nämnts tidigare i tråden.
Finns problemen med att klick på smiley-ikonen blir ett klick i menyn kvar på iphone?
Har det blivit lättare/bättre med smilies på android?

Jag har plockat bort Utkast-ikonen på mobiler igen, då den möjligen ställde till det med ovanstående och kanske inte behövs så ofta?
Jag har tagit bort lite annat som jag tror används sällan för få en renare och förhoppningsvis bättre fungerande editor.
:up: Ett litet snabbprov från iPhone, det här var mycket bättre!
 
Jag har nu ändrat lite i editorn som man använder ex.vis skriva inlägg.
Detta är ett försök att kolla om det hjälper mot några av de problem som nämnts tidigare i tråden.
Finns problemen med att klick på smiley-ikonen blir ett klick i menyn kvar på iphone?
Har det blivit lättare/bättre med smilies på android?

Jag har plockat bort Utkast-ikonen på mobiler igen, då den möjligen ställde till det med ovanstående och kanske inte behövs så ofta?
Jag har tagit bort lite annat som jag tror används sällan för få en renare och förhoppningsvis bättre fungerande editor.


Ett litet smakprov från Huawei P8 lite Firefox....

Skriver snabbare, men jag hamnar titt som tätt på övriga djur sidan och får börja om från början....

Smiley test: :bump::banana:
 
Ett litet smakprov från Huawei P8 lite Firefox....

Skriver snabbare, men jag hamnar titt som tätt på övriga djur sidan och får börja om från början....

Smiley test: :bump::banana:


Och där gick det åt skogen...
För jag tryckte på fler smiley, men istället avslutades inlägget och blev ett svar fast jag inte tryckte på något annat än fler smiley....

NU kommer jag trycka på svarknappen...

Just det, jag fick scrolla massor innan jag kom till smileysarna så jag kommer nog inte använda den funktionen något mera....
 
Tangentbordet fungerar bättre men inte som på andra sidor. Bokstäverna "fastnar" inte lika länge dock.

Smileysarna fungerar bättre att få in :up:.
 
Jag har nu ändrat lite i editorn som man använder ex.vis skriva inlägg.
Detta är ett försök att kolla om det hjälper mot några av de problem som nämnts tidigare i tråden.
Finns problemen med att klick på smiley-ikonen blir ett klick i menyn kvar på iphone?
Har det blivit lättare/bättre med smilies på android?

Jag har plockat bort Utkast-ikonen på mobiler igen, då den möjligen ställde till det med ovanstående och kanske inte behövs så ofta?
Jag har tagit bort lite annat som jag tror används sällan för få en renare och förhoppningsvis bättre fungerande editor.
Jag antar att alternativet för kursiv text är en av de saker som försvann i den "rensningen"? Jag har bara alternativet för fetad text här nu i alla fall. Lite synd tycker jag, som ändå använder mig av den kursiva stilen lite då och då! Från datorn blir det inga problem, där markerar jag bara texten och klickar ctrl+I, men på telefonen blir det värre... Men det är ingen jättestor grej, så låt den vara borta ifall det hjälper andras problem! :)
 
Jag antar att alternativet för kursiv text är en av de saker som försvann i den "rensningen"? Jag har bara alternativet för fetad text här nu i alla fall. Lite synd tycker jag, som ändå använder mig av den kursiva stilen lite då och då! Från datorn blir det inga problem, där markerar jag bara texten och klickar ctrl+I, men på telefonen blir det värre... Men det är ingen jättestor grej, så låt den vara borta ifall det hjälper andras problem! :)
Samma hos mig!
KL

När jag skriver på mobilen så hoppar helt plötsligt markören ner och hamnar i Google-sökfältet längst ner. Händer flera gånger. SNORSTÖRIGT.
 
:bow::bow::bow::bow::bow:
Smileysarna funkar mycket bättre på iPhone, hamnade inte i huvudmenyn. Så nu tror jag det kan funka bättre här.

Något jag vet att jag saknade i mobilen, var när jag skullelägg in en länk, jag vet på datorn kan du välja vad det ska stå på länken istället för länkadressen. Såg inte ens den knappen i mobilen. Är inte helt nödvändigt, men mest en reflektion jag gjorde idag. Finns det någon anledning till varför den försvann? :)

Ps, detta inlägg skrevs i ett svep, utan att det scrollade upp.
Däremot kvarstår problemet att sidan hoppar upp när det skrivs nya inlägg i en tråd, där man håller på och skriver sitt svar.
 
Händer mig med! Men jag har antagit att det är jag som klickat någonstans av misstag.
Jag trodde också det först men det har hänt så många gånger när jag uppenbart inte gör nåt konstigt att det bör vara pga sidan. Det hände aldrig förut utan är ett nytt problem.
 
Testar att skriva med smileys ... :banana::banana:
Huh. :up: Jag tyckte att det var alldeles nyss som det inte gick fortfarande, men det var kanske pga lång text.






Jag provar så här :up:
Det funkade faktiskt mycket bättre nu!
Android och Samsung här :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 825
Senast: Solstig
·
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 307
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 935
Senast: Sasse
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 569
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Stora shoppingtråden II
  • Annonsera mera VII

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp