Fossings boktips!

Fossing

Trådstartare
Väldigt snart ska jag på en två veckor lång resa som jag vet kommer innehålla väldigt mycket dötid och även tid jag kommer spendera med folk som jag efterhand kommer tycka är jätteirriterande. Lösningen är givetvis att gömma sig bakom en bok!

Men vilken bok??

Den måste vara tjock (dvs räcka länge) och finnas i pocket (dvs gå ner i handbagaget och finnas att köpa alltså inte låna för jag är bra på att tappa bort saker).
Den måste vara relativt lättläst och skriven på svenska eller engelska.
Jag har precis läst ut hela "Magikerna"-trilogin och även "Engelfors"-trilogin så jag vill hitta något liknande dessa. Å andra sidan läste jag precis ut senaste Kepler-romanen på två dagar så jag är inte helt främmande för deckare heller. Det viktigaste är att jag inte behöver anstränga hjärnan särskilt mycket. Andra favoritförfattare är Neil Gaiman, Ben Aaronovich och givetvis JK Rowling (och CS Lewis ha!) = trollkarlar och magi är ett väldigt stort plus!!

Nån som har några förslag??:D
 
Flickan från ingenstans av Justin Cronin. Och så finns en del två, men det blir tjock att packa båda! Ska väl bli en del tre också om jag inte minns fel.
 
One hundred years of Solitude av Gabriel Garcia Marquez.

Jag har precis läst ut den, lagom quirky, grejer på g konstant och det byts karaktärer lagom ofta samtidigt som de är kvar hela tiden. Låter det förvirrande? Precis. Quirky var det. Finns lite magi och konstiga händelser rätt ofta också.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp