Fosterrörelser

Shpongle

Trådstartare
Hur känns/ kändes era fosterrörelser i V.25-26? Var det tydliga sparkar, svepande, svagt, starkt osv.
 
det är tydliga sparkar hos mig, v27+1 nu. Några veckor innan kände hag tydliga sparkar från tvåan (tvillingar) men med ”bubbligt” från ettan. Nu känner jag dock båda tydligt!
 
det är tydliga sparkar hos mig, v27+1 nu. Några veckor innan kände hag tydliga sparkar från tvåan (tvillingar) men med ”bubbligt” från ettan. Nu känner jag dock båda tydligt!
Tack för ditt svar.
Jag går in i v.26 idag och jag känner mest också bara bubblor eller vad man ska säga. Det kommer någon spark/ buffar ibland men det är svaga. Jag känner rörelser flera ggr om dagen men upplever det ändå som ganska svaga. Men det kommer väl igång lite senare.

Minns med sonen att det ändå var tydliga sparkar fast jag hade moderkakan i framvägg och det har jag inte denna gång.
 
Hur känns/ kändes era fosterrörelser i V.25-26? Var det tydliga sparkar, svepande, svagt, starkt osv.
Jag hade aldrig de där bubblorna eller fiskstjärts-känslan utan det var sparkar direkt, omkring de veckorna inte så starka såklart utan typ mer som pickande. Hade moderkakan fram.
 
det är tydliga sparkar hos mig, v27+1 nu. Några veckor innan kände hag tydliga sparkar från tvåan (tvillingar) men med ”bubbligt” från ettan. Nu känner jag dock båda tydligt!
En nyfiken fråga - känner du individuell skillnad på barnen? Dvs kan du känna att "nu var det ettan som rörde sig"?
 
En nyfiken fråga - känner du individuell skillnad på barnen? Dvs kan du känna att "nu var det ettan som rörde sig"?
Jag upplever att jag känner skillnad då de inte alltid rör sig samtidigt utan har olika vakenmönster. Så det rör sig antingen långt ner eller långt upp i regel. Ibland rör de sig samtidigt och då rör det sig överallt 😅 Ettan är den som ligger närmast utgången :)
 
Jag upplever att jag känner skillnad då de inte alltid rör sig samtidigt utan har olika vakenmönster. Så det rör sig antingen långt ner eller långt upp i regel. Ibland rör de sig samtidigt och då rör det sig överallt 😅 Ettan är den som ligger närmast utgången :)
Häftigt ändå att känna skillnad! Har bara ett barn själv, och jag upplevde fosterrörelserna som ganska diffusa, var väldigt sällan jag kände en tydlig spark.
 
Häftigt ändå att känna skillnad! Har bara ett barn själv, och jag upplevde fosterrörelserna som ganska diffusa, var väldigt sällan jag kände en tydlig spark.
Det beror ju ofta till stor del hur de ligger och sådär, var moderkakan är osv. Ena min har moderkaka i framkant, jag tror det är ettan (vet dock inte, har glömt bort) i och med att det var svårare att känna sparkar utan var mer ”bubbel” länge. De kan ju också ligga långt bak och då är det ju också svårare att känna sparkar :) Jag minns inte riktigt hur det var med min femåring, jag vet att jag kände sparkar men minns inte riktigt när eller hur tydligt!
 
Hur känns/ kändes era fosterrörelser i V.25-26? Var det tydliga sparkar, svepande, svagt, starkt osv.

Jag kände väldigt tydliga rörelser men de var inte så himla starka som jag minns det. Alltså inte som det blev senare där det kändes som om hela överkroppen flyttades. Man kunde känna buffar på utsidan då och då under de veckorna men inte alltid.
 
För mig har det varit olika (4 barn). Barn 1 kände jag tydligt hela tiden. Resterande barn kände jag inte så mycket i denna tid, utan det har varit svaga känningar. Har dock haft extremt mycket fostervatten, hög viktuppgång själv och även moderkaka i framvägg med 4e barnet.
 
Är i vecka 31 nu. Känt fosterrörelser sedan v. 18. Runt 25-26 var det tydliga sparkar/fisk som vänder på sig. Har moderkakan i "taket" och en väldigt livlig bebis.
 
Hur känns/ kändes era fosterrörelser i V.25-26? Var det tydliga sparkar, svepande, svagt, starkt osv.
V 24 nu, känner många många ggr/dag, räknar man varje enskild rörelse så långt över 100. Hårda sparkar, syns på utsidan. Mindre "fladder" och halvhårda rörelser. Har varit så här i några veckor. Förra barnet kändes också mkt och tydligt, men tror att jag började känna runt v 20 då, tidigare nu.
 
Tack alla som svarat:heart

Är i vecka 27 nu och känner rörelser flera ggr om dagen mycket fladder och bök men inte så mycket sparkar.
Men det kanske skiljer sig mycket mellan olika graviditeter.
 

Liknande trådar

Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 167
Senast: TinyWiny
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 899
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 297
Senast: Milosari
·
Hästhantering Köpte en ny häst i veckan (unghäst). Den är inte jättehanterad men snäll. Kan lyfta hovarna utan problem osv. Den går på bete med mina...
2
Svar
23
· Visningar
3 597
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp