Bukefalos 28 år!

Fosterrörelser

Ajda

Trådstartare
I vilken vecka kunde ni känna bebisen i magen?

Jag är i vecka 17 och har inte kännt något än :mad:
 
Sv: Fosterrörelser

VAFAN!!!
Vad jag missar saker!!!!!

GRATTIS!!
Jag kände rörelser för första gången i v 19!!!
 
Sv: Fosterrörelser

*sssccchh*

Det är inte officiellt för buke än :angel:

Men tack.
Okej då behöver jag inte vara orolig för att något är knas då :)
 
Sv: Fosterrörelser

Tänkte precis säga samma sak som IrpaSnirpa - här missar man nyheter! GRATTIS Ajda!! :) (lovar att hålla tyst inför övriga på buke)

Jag kände fosterrörerelser i v. 20 om jag inte minns fel.

/ annax, som själv är i väntans tider och fördriver tiden på isis-forumet här på buke
 
Sv: Fosterrörelser

Hehe jag hänger ju nästan bara på isis-forumet ( och här i smyg :angel:) och där är det inte officiellt, än.
 
Sv: Fosterrörelser

Kanske lite off topic, men rider du fortfarande? Jag la av i v. 26 och jag längtar såååå tills jag kan/får rida igen! :)
 
Sv: Fosterrörelser

Kände buffar runt v.16-17 och riktigt "hårda" sparkar nån gång efter v.20 Hade moderkakan i framvägg som "sparksydd".


Edit: Grattis förresten :bump:
 
Sv: Fosterrörelser

I vecka 20 kände jag första gången "på riktigt". Anade nog att jag även känt det innan, men då visste jag ej om det var bebis eller gaser..
 
Sv: Fosterrörelser

Ja för ibland "kurrar" det lite i magen men jag tror det är tarmarna då. En kompis beskrev det som det känns som man har en liten fisk som sprattlar till i magen, och en jobbarkompis sa att dte känns som man har fjärliar i magen första gångerna. Så har jag definitivt inte känt.

Ja jag rider fortfarande. Det är nu senaste veckan jag kännt att magen har skumpat lite i otakt om hästen skyndar på för mycket. kass förklaring men jag hoppas du förstår. Ska nog rida på så länge det går.
Hur länge red du?
 
Sv: Fosterrörelser

Tack.

Jag har 2 kompisar som fått barn nyligen. Båda två kände första rörelsen i v.16. Att döma av era svar måste det vara ganska tidigt?
 
Sv: Fosterrörelser

red tom v. 25-26 om jag inte minns fel. Sista två månaderna tog jag det mycket lugnare - kände precis som du att magen hoppade i otakt och även om det inte gjorde ont eller så, så var det inte helt bekvämt. Sen började det bli svårt att komma av hästen efter ridturen, för magen "slog" alltid i framvalvet.
 
Sv: Fosterrörelser

Ja men då så, då får jag rikta in mig på att kunna rida i 2 månader till iallafall :) (Eller kanske hoppa spå snarare).

Jag känner redan nu att sitta ner i traven inte är en höjdare. Magen är inte stor för omvärlden än, men för mig :eek: Hehe, den putar verkligen nu, men i ridjackan syns den inte till.
 
Sv: Fosterrörelser

jag gömde min mage i stora fleece-jackor :rofl:

Tycker du ska rida så länge det känns bra och så länge det känns säkert. :)
 
Sv: Fosterrörelser

Jag kände första rörelsen i slutet av vecka 17, men det var som bara en liten, liten rörelse som jag först inte trodde var annat än magkurr.

I vecka 19 kunde sambon känna hur det rörde sig och i vecka 20-21 började det sparka mer tydligt.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
8 9 10
Svar
195
· Visningar
13 541
Senast: Fibusen
·
Småbarn Jag skulle vilja testa att besöka öppna förskolan i kommande vecka för att aktivera 2-åringen när han inte har förskola. Men jag tycker...
Svar
13
· Visningar
1 165
Senast: Badger
·
Övr. Barn Vår snart sexåriga dotter har alltid sen hon var liten nattats genom att vi ligger bredvid tills hon somnat. Det har funkat men med en...
Svar
11
· Visningar
1 041
Senast: Humla
·
Gravid - 1år Jag har fått en tid för att operera kompartment i vänster underben. Operationen sker under narkos. Kommer vara i vecka 19-20 vid...
Svar
14
· Visningar
1 717
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp