Bukefalos 28 år!

Fostra hankattens pissande?

T

Ti_Ti

Hur får man en hankatt att ge f..n i att pissa inne här och där. Vet att de gör det när de blir könsmogna och är okastrerade men är det någon som har tips om hur man kan få dem att låta bli?
Jag vill inte kastrera min yngling än utan han ska få bli pappa en gång först men just nu står jag knappt ut med att springa och torka efter han.
Förslag,förslag Tack

Ti_Ti
 
Jag har fått en tablett till min hankatt som dämpar eller tar bort helt "han-katt-beteendet", dvs skrikandet och skvättandet. Har inte gett honom den än eftersom han är rätt lugn än så länge och förhoppningsvis slipper jag ge honom den.
Har fått tabletten av min uppfödare som fått den utskriven via veterinär.
 
Man kan kastrera hankatter från väldigt ung ålder. 6 månader är inget problem!
Men eftersom du först vill ha en kull efter honom så vet jag inte hur du ska göra. Såg att nån skrev nåt om tabletter....
 
Man kan ge hankatter diverse preparat för att dämpa beteendet om man tvunget vill avla på den innan kastrering.
Jag gav min hane P-spruta vilket fungerade förvånansvärt bra på honom.
Numera är han lycklig kastrat och pappa till tre små vettvillingar.
Enda anledningen till att jag ville para med honom är att han har gamla fina linjer som jag ville behålla och som dessutom passade väldigt bra till min hona.
Ta dig en funderare på VARFÖR du vill avla på honom och ställ det sen i proportion till problemen.
Ta sen ställning till om det är värt det.
 
Man kan ge p-piller till hanar under en kort period för att dämpa jamandet och skvättandet.
Men se upp för de kan lätt få juvertumörer.
 

Liknande trådar

Katthälsa När jag googlar står det att man kan/bör kastrera hankatter redan vid 4 månaders ålder? Det låter VÄLDIGT tidigt, de växer ju mycket...
2
Svar
24
· Visningar
1 564
Senast: JohannaB
·
Katthälsa Jag håller på att bli galen!!! Jag har två 5-månaders hankatter (ej kastrerade än) som kissar i sängen, på filtar, på handdukar som...
Svar
12
· Visningar
1 497
Senast: Rhinos
·
Hästmänniskan Hej allihopa! Jag har precis startat ett litet företag där jag tillverkar pannband, främst till travhästar. Jag vill så gärna skicka med...
Svar
11
· Visningar
1 367
Senast: tara
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 176

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hundlucka
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp