Fota student- vad tusan ska jag ha på mig?

Mirre

Trådstartare
Jobbar som skolfotograf och ska nu fota studenter. Klädkoden som fotograf är då hel och ren och gärna något uppklädd. Lite finare än vanlig skolfotografering.
Min titt är som att titta in i Wendesday Adams garderob, det är svart, svart, svart lch mer svart. Dessutom har jag blivit fet och jäklig så ingenting passar längre. Har 7 plagg som inte är svart, men 3 passar inte och 4 är inte lämpliga vid en studentfotografering. De är för osmidiga att röra sig i, för urringat eller helt enkelt bara jäkligt opraktiska och varma. Hjälp. Vad skulle ni ha iom ni skulle fota studenter hela dagarna?
 
Jag var precis på ett "finare" bröllop och fotografen hade svarta byxor och svart linne, gympaskor på fötterna. Helt och rent och ganska anonymt.

Kommer det vara varmt hade jag nog satsat på linnebyxor i dov eller mörk färg, bekväma skor och någon typ av kortärmad blus/ skjorta till, i svalare material (mest för att jag hade inte känt mig bekvämt i linne).
 
Det viktigaste av allt är att du känner dig bekväm så att du kan fånga känslan hos dina "objekt", så hel och ren är en bra utgångspunkt - lägg sedan till sommar och sol och att det ska kännas bekvämt och slutligen, du är fotograf så klä dig neutralt så att du inte sticker ut.
 
Jobbar som skolfotograf och ska nu fota studenter. Klädkoden som fotograf är då hel och ren och gärna något uppklädd. Lite finare än vanlig skolfotografering.
Min titt är som att titta in i Wendesday Adams garderob, det är svart, svart, svart lch mer svart. Dessutom har jag blivit fet och jäklig så ingenting passar längre. Har 7 plagg som inte är svart, men 3 passar inte och 4 är inte lämpliga vid en studentfotografering. De är för osmidiga att röra sig i, för urringat eller helt enkelt bara jäkligt opraktiska och varma. Hjälp. Vad skulle ni ha iom ni skulle fota studenter hela dagarna?