Fotbolls-EM

Idag går mitt favorit-lag in i turneringen, Holland. Har de ett bra lag? Njae....Mwn Holland har alltid varit mitt favoritlag, enda sen Marco Van Bastens tid :D

Övrigt tror jag Italien och Belgien kommer mötas i EM-final.
 
Nja, 10 respektive 5 är väl närmre sanningen? Och det är ju inte pengar som går till spelarna, utan till förbundet. Spelarna får inte lön från landslaget och därför anser jag inte att det är att betrakta som deras jobb.
15 resp 7,5 stog det i Expressen igår så jag antar att det är den summan. Och jag anser nog också att ersättning är en typ av lön även om du inte gör det.
 
Meeen, för att försöka få in lite positiv EM-stämning i tråden; vad tror ni om England - Kroatien kl. 15?
Jag tror och hoppas på en jämn och bra match, men där England går ut som vinnare (även om ett oavgjort resultat inte känns helt osannolikt).
 
Alla landslagsspelare får ju dock inte lön. Det finns såna förbund som inte betalar sina spelare.

SvFF, som exempel, skriver ju klart och tydligt att ”spela i landslaget ska ses som ett hedersuppdrag och inget man gör för pengarnas skull”, även om de betalar ersättning till spelarna.

Det hade de kunnat göra, men hur ofta är man i skick att se alla möjligheter och ta bra beslut då man är i chock (nej, jag tror inte att spelarna hade återhämtat sig en timme efter händelsen). Dessutom kan det lätt bli press och grupptryck i ett sånt sammanhang, om vissa börjar trycka på att de borde spela och man vill inte svika laget, även om man inte vill spela själv. Jag tycker UEFA borde steppat upp och visat mer medmänsklighet i det läget, faktiskt. Med tanke på att några av Danmarks nyckelspelare klev av kort in i andra halvlek så tyder det ju på att det fanns de som inte borde ha spelat.

Det finns sådana förbund, ja, men DBU har åtminstone tidigare betalat ersättning för landslagsspel.

Återigen, det är vuxna människor. Jag tycker inte att man ska bestämma saker över huvudet på folk hur som helst. Dessutom är det här sånt som faktiskt kan hända. Det var inte en terrorattack eller ett vulkanutbrott som inträffade utan något som faktiskt händer lite då och då. Både i mataffären, på bussen och på fotbollsplanen.
Personligen anser jag att spelarna ska hyllas för att de valde att spela klart matchen. Det tycker jag tyder på mental styrka och dessutom att man ser det just som ett hedersuppdrag att spela i den rödvita dressen.
 
Meeen, för att försöka få in lite positiv EM-stämning i tråden; vad tror ni om England - Kroatien kl. 15?
Jag tror och hoppas på en jämn och bra match, men där England går ut som vinnare (även om ett oavgjort resultat inte känns helt osannolikt).
Tror också på England i den matchen. Kanske 2-1?
 
Idag går mitt favorit-lag in i turneringen, Holland. Har de ett bra lag? Njae....Mwn Holland har alltid varit mitt favoritlag, enda sen Marco Van Bastens tid :D

Övrigt tror jag Italien och Belgien kommer mötas i EM-final.
Haha nä Holland (alltså, jag brukar alltid vara korrekt och säga Nederländerna numer, men i fotbollssammanhang känns det så fel på nåt sätt?) är ju tyvärr inte vad de var, men brukar ändå alltid vara lite rolig fotboll att titta på.

Jag har Tyskland som favoritlag, och det börjar ju tyvärr se ut lite som Holland på den fronten nu… 🙈 Hoppas att de yngre förmågorna börjat komma in i det hela dock så det blir ett bättre mästerskap den här gången, än senaste VM. Deras spel är alltid väldigt underhållande att se, så roligt om de kan ta sig en bit.

Belgien är ett sånt lag som jag tycker är lite tråkiga att titta på. Bra och stabila, ja, men det är lite för dåligt med underhållning. Ungefär som svenska landslaget såg ut i VM senast, visst de gjorde bra ifrån sig, men det var ju inte ett roligt spel att titta på? Därför hoppas jag att de inte tar sig så långt som till final. :angel:

Frankrike tror jag på, starkt lag och ett VM-guld i bagaget, plus ett gäng toppspelare med bra rutin. Så jag tippar Frankrike som ena finalisten, men avvaktar med andra förrän jag sett några fler spela åtminstone en gång. :D
 
Det finns sådana förbund, ja, men DBU har åtminstone tidigare betalat ersättning för landslagsspel.

Återigen, det är vuxna människor. Jag tycker inte att man ska bestämma saker över huvudet på folk hur som helst. Dessutom är det här sånt som faktiskt kan hända. Det var inte en terrorattack eller ett vulkanutbrott som inträffade utan något som faktiskt händer lite då och då. Både i mataffären, på bussen och på fotbollsplanen.
Personligen anser jag att spelarna ska hyllas för att de valde att spela klart matchen. Det tycker jag tyder på mental styrka och dessutom att man ser det just som ett hedersuppdrag att spela i den rödvita dressen.
Nä, jag tycker inte att det skulle bestämmas över huvudet på dem, och jag tycker också spelarna ska hyllas. Speciellt Kjærs första insats. Det är inte spelarna jag kritiserar utan UEFA, som jag anser borde gett dem fler valmöjligheter, inte bara två tider så nära inpå.
 
Haha nä Holland (alltså, jag brukar alltid vara korrekt och säga Nederländerna numer, men i fotbollssammanhang känns det så fel på nåt sätt?) är ju tyvärr inte vad de var, men brukar ändå alltid vara lite rolig fotboll att titta på.

Jag har Tyskland som favoritlag, och det börjar ju tyvärr se ut lite som Holland på den fronten nu… 🙈 Hoppas att de yngre förmågorna börjat komma in i det hela dock så det blir ett bättre mästerskap den här gången, än senaste VM. Deras spel är alltid väldigt underhållande att se, så roligt om de kan ta sig en bit.

Belgien är ett sånt lag som jag tycker är lite tråkiga att titta på. Bra och stabila, ja, men det är lite för dåligt med underhållning. Ungefär som svenska landslaget såg ut i VM senast, visst de gjorde bra ifrån sig, men det var ju inte ett roligt spel att titta på? Därför hoppas jag att de inte tar sig så långt som till final. :angel:

Frankrike tror jag på, starkt lag och ett VM-guld i bagaget, plus ett gäng toppspelare med bra rutin. Så jag tippar Frankrike som ena finalisten, men avvaktar med andra förrän jag sett några fler spela åtminstone en gång. :D
Det heter Holland i fotboll! Det är liksom bara så :D Tyskarna brukar ju alltid hänga med på nåt sätt, även Spanien. Och Frankrike såklart.
Undra vilket lag det blir som "skräller" detta EM?

Ja alltså, jag kommer ju oavsett vad jag säger nu säga när finaldagen kommer "Jag visste att x och x skulle mötas i final!" :laugh::laugh:
 
Nä, jag tycker inte att det skulle bestämmas över huvudet på dem, och jag tycker också spelarna ska hyllas. Speciellt Kjærs första insats. Det är inte spelarna jag kritiserar utan UEFA, som jag anser borde gett dem fler valmöjligheter, inte bara två tider så nära inpå.

Aha, det störde inte mig. Jag tycker att det var rätt att spela klart samma dag. Åtminstone när klockan inte blev så mycket.
 
Idag går mitt favorit-lag in i turneringen, Holland. Har de ett bra lag? Njae....Mwn Holland har alltid varit mitt favoritlag, enda sen Marco Van Bastens tid :D

Övrigt tror jag Italien och Belgien kommer mötas i EM-final.
Jag har Spanien som favoritlag men tror inte de presterar särskilt bra iår.

Tor det blir Italien - Frankrike i final.
 
Autentiskt meddelande från en försvarsminister till en annan:

_Den-Fin.jpg
 
Jag kom hem i lagom tid för att kunna haka på andra halvleken av Ukraina-Nederländerna, och det var ju tur att jag gjorde det! Det var en betydligt mer intressant match än jag hade väntat mig, med många överraskningar.

Ser fram emot att se båda mina länder spela imorgon, först Skottland och sedan Sverige! Fast roligast av allt hade varit om de spelat mot varandra... (tror jag)
 
Här laddar vi upp för Skottlands första match i EM/VM/större mästerskap överhuvudtaget på 23 år! Matchen spelas här i Glasgow och det var en jäkla stämning i stan när jag tog en promenad för en timme sedan :love: 7 minuter till avspark!

20210614_134625.jpeg
 
Nja, lite vilset och klantigt såhär långt tycker jag. Tur att vi spelar mot ett lag som är på ungefär samma, relativt låga, nivå :p Hoppas det tar sig i andra halvlek, det brukar ju vara så!
 
Nja, lite vilset och klantigt såhär långt tycker jag.
... och på så viset skulle det tydligen fortsätta :meh::banghead: Höll på att gå upp i atomer när målvakten var halvvägs upp på plan där ett tag och det inte fanns en enda försvarare på rätt planhalva. Snacka om öppet mål! :arghh:

Nåja, nu blir det till att ladda om för mitt nästa land! Sverigematchen kommer att ses på en pub, så där har jag begränsat inflytande vad gäller inredningen, men det är kanske lika bra med tanke på vilken effekt vår flagga (inte) hade idag :grin:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp