Fotbolls-EM

Ja det är klart, det kanske har med det att göra. Visst är det tråkigt! Mest synd tycker jag dock naturligtvis om spelarna som får sina mål underkända.
Det är pga möjligheten till VAR-granskning. Linjedomarna ska avvakta med att höja flaggan om det finns minsta tveksamhet, och invänta info från videorummet. Och det är ju inte sällan det är små marginaler. Hände ju vid ett tillfälle igår, en linjedomare som viftade för offside precis innan ett mål. Visade sig dock att det inte alls var offside och målet godkändes. En situation som är betydligt sämre i och med att det i ett sånt läge finns risk att spelarna slutar spela om flaggan kommer upp.
 
Himmel och pannkaka, jag kikade på spelschemat för semifinalerna och upptäckte att det nog vore väldigt bra om England inte vinner sin grupp. Segraren i grupp D ska spela mot tvåan i grupp F. Vore gött att slippa sånt motstånd redan, som tvåa i grupp D får man istället möta tvåan i grupp E. Det betyder ju absolut inte en garanterad vinst men det känns som bättre odds ändå…
 
Följer inte fotbolls VM direkt men alltså jag tycker det är jättetråkigt att det buas så fort motståndarlaget har bollen :confused:
 
Jäklar i mig vad folk det är på Danmark-matchen, det känns ju som en vanlig fotbollsmatch! Lite annorlunda restriktionsläge där... Sjuuukt snyggt mål från Damsgaard nyss också!
 
Någon mer än jag som är med på copabet? Vi har en liga på jobbet utan insatser, är jättekul att följa och det går verkligen upp och ner för mig. Jag har väl en del koll på topplagen men mellanskiktet har jag ganska usel koll på så där har jag verkligen bara gissat mig fram.

För er som inte känner till så är det en tjänst där man kan gå in och registrera sig och skapa ligor som antingen är låsta och då behöver man en inbjudan till den ligan för att gå med. Man kan också ha öppna ligor för vem som helst att gå med i. För fotbolls-EM som det är nu så tippar man alla matcher 1, X eller 2 och sen hela slutspelet fram till en vinnare innan mästerskapet börjar. Sen får man poäng för varje match man tippat rätt, hur många poäng beror lite på hur många som är med i ligan och om resultatet var förväntat eller inte. Så det kan löna sig att välja sin egen väg, jag har t.ex. lyckats pricka in några oavgjorda matcher som jag fått en del poäng för. Inser nu att det inte kommer att gå så bra i fortsättningen, tror inte alla jag tippat till slutspel kommer att gå dit. Men jaja kul är det iallafall särskilt när man aldrig träffar arbetskamraterna som det är just nu.
 
EM* ;)

Och ja, visst är det trist med detta buande! Spelarna är väl som tur är (men också tyvärr) ganska härdade...
EM var det visst ja :o
Tycker det är oförskämt hur kul skulle det vara om motståndarlaget aldrig hade bollen? Bua kan man göra om någon gör något fult annars är man tyst ;)
 
EM var det visst ja :o
Tycker det är oförskämt hur kul skulle det vara om motståndarlaget aldrig hade bollen? Bua kan man göra om någon gör något fult annars är man tyst ;)
Ja, det är ett otyg verkligen! Det gör ju också att buandet förlorar sin effekt lite grann, så att när det görs när det faktiskt finns fog för det blir det inte riktigt att man reagerar eller tar det på allvar.
 
Eeeh... Vad gjorde Rysslands målvakt nyss?! O_o (för att inte tala om kålhuvudet som gjorde passningen)
 
Om jag just sa, högt för mig själv, "Amen du skämtar?! Vad ÄR ens det här?!"? Jajemen! Vilken galen match det utvecklats till att bli! Snacka om att jag är glad att jag bestämde mig för att sätta på den i bakgrunden, trots att jag inte tänkt titta. (Danmark-Ryssland)
 
Så otroligt välförtjänt för Danmark, särskilt med tanke på hur turneringen började för dem! Den brittiske kommentatorn sa "I think it would be fair to say that considering the events during their opening game, Denmark is most peoples' second favourite team" och det stämmer åtminstone för mig 😊
 
Jag oroade mig ju för motståndet i åttondelen vid gruppseger, men det var ändå himla gött med en vinst idag 🥳
 
Jag har aldrig varit i en så högljudd pub som när Skottland gjorde mål igår, herrregud vad folk skrek :laugh: Nu räckte ju det som bekant inte alls, men för de flesta var det stort att överhuvudtaget kunna göra mål mot samma lag som kom tvåa i VM för tre år sedan. Jag tyckte faktiskt att Skottland spelade på riktigt bra, fram till att allt krackelerade där efter Kroatiens andra mål.

Ser fram emot kvällens matcher! :)
 
Jag är tyvärr inte hemma ikväll...men det verkar inte finnas något sätt att se Sverige-Polen i telefonen utan att köpa ett abonnemang hos cmore eller är det jag som läser dåligt...?
 
Välförtjänt för Polen. Men surt likaväl! Nu ska vi bara undvika ett tredje mål bakåt :nailbiting:
Alltså, helt ärligt unnar jag Polen vinst och avancemang. Att tro att man kan sluta spela när man leder med ett mål mot ett sånt lag är ju bara löjligt. Och matchstatistiken är rent av pinsam, det här har ju varit Polens match rakt igenom.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Uppdateringstråd 29
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp