Fotbolls-EM

Mineur

Trådstartare
Moderator
Jag insåg att det inte fanns någon sådan här tråd, och nu med tanke på vad som hände Christian Eriksen känns det som att vi kanske behöver det lite extra mycket. En mycket tragisk inledning på tråden naturligtvis, men vi får hoppas att han på något sätt klarar sig.

För den som missat det: Ungefär 40 minuter in i kvällens match Finland-Danmark kollapsade den danske spelaren Christian Eriksen till synes utan anledning. Han fick HLR samt defibrillator på plan men efter 10-15 minuters behandling bröts matchen. Man vet ännu inte vad som hänt eller hur det gått för honom.

Jag är alldeles skakis efter att ha sett det och hoppas av hela mitt hjärta att det ändå ska gå bra för honom, på något vis. Så oerhört tragiskt.
 
Jag brast ut i gråt när de filmade så man såg hans ögon och de startade HLR. Jag hoppas verkligen att allt går väl. Så oerhört tragiskt och helt plötsligt spelar inte den fotbollen jag väntat på så länge någon roll längre.
 
Jag insåg att det inte fanns någon sådan här tråd, och nu med tanke på vad som hände Christian Eriksen känns det som att vi kanske behöver det lite extra mycket. En mycket tragisk inledning på tråden naturligtvis, men vi får hoppas att han på något sätt klarar sig.

För den som missat det: Ungefär 40 minuter in i kvällens match Finland-Danmark kollapsade den danske spelaren Christian Eriksen till synes utan anledning. Han fick HLR samt defibrillator på plan men efter 10-15 minuters behandling bröts matchen. Man vet ännu inte vad som hänt eller hur det gått för honom.

Jag är alldeles skakis efter att ha sett det och hoppas av hela mitt hjärta att det ändå ska gå bra för honom, på något vis. Så oerhört tragiskt.
Ja usch, jag bytte kanal till fotbollen eftersom jag tänkte att det är något man bör se lite av för att hänga med i snacket på lunchen på jobbet. Bara för att se hur de gör HLR på en spelare. Hoppas verkligen på det bästa för Eriksen :(. De danska tv-kommentatorerna är i alla fall tydligt chockade just nu.
 
Ja fy hade så sett fram emot en trevlig match och så blev det så här. De tyska expertkommentatorerna i studion har tårar i ögonen och precis nu bröt man sändningen helt och visar en serierepris.
 
Så himla läskigt. Sitter i chock med tårar i ögonen. Det cirkulerar dock information om att läkarna ska ha gjort tummen upp när de lämnade planen, vilket jag hoppas stämmer för det bör ju vara positivt i så fall!
 
Ja, det var nog många som blev chockade av detta. Det får mig att tänka att det i framtiden kanske vore bra att sända all sorts livesport med typ en minuts fördröjning, dels för att tittare ska slippa se dylika saker men framförallt för att de inblandade ska slippa få en så traumatisk händelse livesänd på TV över hela världen. Helt sjukt hur kamerorna riktigt zoomade in på de gråtande spelarna, Eriksens fru, osv :yuck:
 
Ja, det var nog många som blev chockade av detta. Det får mig att tänka att det i framtiden kanske vore bra att sända all sorts livesport med typ en minuts fördröjning, dels för att tittare ska slippa se dylika saker men framförallt för att de inblandade ska slippa få en så traumatisk händelse livesänd på TV över hela världen. Helt sjukt hur kamerorna riktigt zoomade in på de gråtande spelarna, Eriksens fru, osv :yuck:
Ja alltså kameramännen hoppas jag får en rejäl åthutning och utbildning, eller nytt jobb! Händer nåt sånt där är det väl allmänt känt att man INTE filmar?! Tycker så extremt synd om de närmast drabbade, såna bilder ska inte visas!
 
Håller med om kameramännen skötte det hela katastrofalt dåligt! Helt fruktansvärt vilka scener som zoomades in. Tycker så fruktansvärt synd om hans familj, nära, kära och inte minst laget som behövde hålla upp ett skynke för att dölja vad som pågick.
 
Det känns jättemärkligt att de återupptar matchen idag. Alltså, jag har inte smält bilderna än, hur ska inte de som faktiskt är på plats känna då? De måste ju ha massor av känslor att bearbeta, en sån chock skakar man ju inte av sig bara sådär.
Men det ska tydligen vara önskemål från spelarna, så de kanske bearbetar det som bäst på planen. :p
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp