Fotbolls-VM!

GardenAngel

Trådstartare
Jag kan ju inte vara den enda inbitna fotbollstittaren på buke under detta VM! Tycker vi borde ha en VM-tråd!

Har ni tippat något? (Om är inofficiellt!)
Vilka vinner? Vem blir skyttekung? Hur går det i kvällens matcher? Etc!

FOTBOLL FOTBOLL FOTBOLL!
 
Satt just i samma tankar :D

ENGLAND FTW! :love:

För första gången någonsin har jag dessutom gått med på ett kommersiellt spel, spelar VM-elvan mot jobbarkompisarna. Efter en match är jag en enda som tappat värde :p

Egentligen är jag för dåligt insatt, har haft alldeles för mycket att göra det senaste året för att titta på någon fotboll överhuvudtaget, men nu ska jag bannemig hinna!
 
Vad roligt med en fellow fotbollstittare!
Jag har aldrig varit speciellt fotbollsintresserad men sen jag träffade min sambo har det blivit oundvikligt - han kan allt om allt och alla! Så han lär mig massor varje dag, känns det som. :D
Följer PL i vanliga fall, så det är där jag har mest koll.

Har tippat (för mig själv) Tyskland - Spanien i final, med tysk vinst! Och Suarez som skyttekung.
Men funderar lite över hur tyskarna kommer klara det brasilianska klimatet.. Skulle gärna se att Uruguay gick långt också, kanske vinner allt till och med!
 
åååh, Premier League är ju det man ska se om någon liga :D

Jag hoppas på att England ska slå Spanien i finalen, men jag är tveksam på om jag kan ha sån tur, verkar vara många "gröna" spelare med i laget i år. Men jag hoppas ändå, man blir ju inte utvald till landslaget på lotto.

Men om jag skulle gissa så tror jag som du att Uruguay nog kan gå långt, de har väl varit ganska bra under kvalet. Jag tror inte Argentina kommer vara på topp. Brasilien kanske kan gå till final. Brasilien - Portugal kanske om Ronaldo och co. får snurr på spelet.
 
Jag har inte något som helst fotbollsintresse egentligen, men kan inte låta bli att titta lite nu när det ändå är VM :p Har ingen koll på spelare, noll koll på vilka länder som är med osv utan har bestämt mig för hela tiden heja på laget det går sämst för fram till 5 minuter innan det är slut då jag istället ska heja på den som leder ;)
 
Jag kollar och hoppas på att Tyskland tar hem allt i år :) Fast jag gråter väl inte om de inte vinner höet :D

Det skulle även vara roligt med något Afrikanskt lag i topp tre, fast Kamerun imponerade inte direkt idag så de känns iaf inte som en så trolig kandidat. De enda jag kommer gråta över om de vinner är Portugal, allt annat är okej om än inte optimalt. :p
 
Holland forever in my heart, även om jag inte tror på att det kommer gå speciellt bra, så vill jag såklart se dom i final! En annan drömfinal vore Tyskland - Brasilien, vilket jag tippat mot en kompis också. Hoppas det går asdåligt för Spanien och att Luis Suarez dör.
 
Jag följer också VM! Enligt ett test bör jag hålla på Frankrike....Men om jag själv får välja blir det nog Tyskland eller Belgien.
Men va tråkigt att domarna tabbat sig så mkt i början. Hoppas det blir bättre!
 
@Pancakes Jag tror inte Portugal kommer bli speciellt farliga. Tycker de är mycket som svenska laget, det är en spelare som bär det mesta, i detta fallet Ronaldo. Tror inte dom kommer orka spela fram för att möjliggöra mål för Ronaldo. Och att försvaret inte är tillräcklig bra. (Detta är väldigt lite mina egna tankar och mer vad jag hört av min sambo.. XD )
 
@GardenAngel Din sambo kan mycket väl ha rätt, jag gissar mer på känsla än fakta :o Men i backlinjen finns ju t.ex. Almeida, Pereira och Bruno Alves, jag vill minnas att de gjort rätt bra insatser i mästerskap tidigare.
 
@Pancakes Jag tror inte Portugal kommer bli speciellt farliga. Tycker de är mycket som svenska laget, det är en spelare som bär det mesta, i detta fallet Ronaldo. Tror inte dom kommer orka spela fram för att möjliggöra mål för Ronaldo. Och att försvaret inte är tillräcklig bra. (Detta är väldigt lite mina egna tankar och mer vad jag hört av min sambo.. XD )

Nja, nog har Portugal ett bra försvar, de har några av världens bästa mittbackar med Pepe och Bruno Alves (och Coentrao). Däremot saknar Portugal bra alternativ till sina stjärnor om de behövs bytas ut. De har dessutom inga riktigt bra anfallare, utöver Ronaldo förstås som ändå inte är en ren anfallare sas.
 
Sicket MÅÅÅL!!!

Hejar visserligen på Spanien, har alltid gjort. På grund av Alonso för han är så söööt! Hejar på det lag han spelar i. Och nu fick han bli så glad!! (Och vara med mycket i bild, nomnom.)

Men sicket nickmål. Det kommer gå till historien.
 
JAG ORKAR INTE MER!! Tur att Alonso gått av. Hejar inte lika hårt på Spanien när han inte är på planen.
 

Liknande trådar

Fritid Nu har VM dragit i gång. Jag är ingen fotbolls nörd men tycker att mästerskap är kul. Här kan vi diskutera allt som har med VM att göra...
10 11 12
Svar
231
· Visningar
6 713
Senast: Jeffery
·
Relationer Jag träffade en granne på ICA idag. Vi ska träffas några stycken med barn och grilla whamburgare på söndag och jag sa till grannen att...
2
Svar
32
· Visningar
3 660
Senast: Pratsch
·
Kläder & Bli fin Är i mitten av de trettio och har på senare år upplevt att det är så himla svårt att hitta kläder att ha på sig. Har tidigare i livet...
Svar
9
· Visningar
1 793
Senast: Buzzter
·
IT & mobiler Jag går en kurs i att skriva manus för film och TV. Det program som används heter Final Draft kostar ca 2000 SEK för PC och 150 för...
Svar
4
· Visningar
539
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Patellaluxation på renrasig katt
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp