Fotbolls VM

MJLee

Trådstartare
Börjar imorgon och jag har inte sett någon tråd om det. Hur många ska titta? Funderar på att i alla fall kika på första matchen trots att det är Ryssland-Saudiarabien och de svenska matcherna även om jag inte tror de går vidare från gruppspel. Jag vet, solid lagspel, sammansvetsade, kom igen blågult osv. Men nja, de känns som typiska medelmåttor som inte kommer få storstryk men heller inte glänsa eller spela rolig fotboll.

Känns som det är öppnare än på de senaste VM. Ingen aning om vad Spanien har för sig och både Tyskland och Frankrike känns sämre. Kanske det ändå blir en hett efterlängtad engelsk seger? :up: Vore roligt även om engelsk media och fans skulle bli outhärdliga.
 
Jag ska se så många matcher jag hinner och naturligtvis alla Sverige och Spaniens matcher. Ska försöka kika lite på Panama också tror jag i och med deras första vm.

Hoppas Sverige gör något mål i alla fall annars har jag inga förhoppningar. Har ingen aning om vilka jag tror vinner. Kanske Tyskland men osäker.
 
Kollar självklart!

Tror inte vi går vidare utan ser mer fram emot slutspelet med de bästa länderna = mer kvalitetsfotboll ;)

Brassarna ser riktigt heta ut, men Argentina, Tyskland i ev Spanien borde gå långt de med.
England kommer jag också följa men de brukar ej gå långt, tyvärr är de bästa i PL inte britter....
 
Tittar nog inte så mycket men har tippat så lite koll kommer jag ha! Stortips på ett antal matcher och finalerna, kul grej! Flest rätt tar hem hela potten.
Vilket inte kommer bli jag, som tippade hej vilt 🙈
Belgien eller Tyskland vinner och Sverige tar sej inte längre än till kvartsfinal. 😎
 
Jag tycker att fotboll är en skittråkig sport där någon sorts framgångsrelativism dras till sin spets och där 22 personer kan svettas i 90 minuter men ändå åstadkomma noll och ingenting, men likförbannat kommer jag att kolla på Sveriges matcher eftersom jag blir genompatriotisk och vill skrika "HEJA SVERIGE!!!" så fort det är tal om mästerskap... :meh:
 
Jag är fortfarande bitter över att Italien inte kvalade:cool: jag har följt dem alla mästerskap sen 1998:down:

Men jag kommer nog se väldigt många matcher, flertalet skulle jag tro, går på ledighet den 19 och kommer vara ledig hela VM:)
 
Sverige lär jag försöka se och kanske en del andra matcher med.
Idag ska jag se Ryssland - Saudiarabien, helt klart. Någon mer som ska kolla på den?
 
Jag ar dalig pa att kolla pa sport sen jag flyttade till UK - blir val engagerad om Sverige skulle kvala ur gruppen - kan inte ens pa rak arm namna vilka som ar i sveriges grupp, men det ar en tuff en som vanligt va?

Daremot snubblade jag over Viktor och Samirs VM lat - Put your hands up for Sverige imorse, och den fick mig nastan i stamning!
 
Jag tycker att fotboll är en skittråkig sport där någon sorts framgångsrelativism dras till sin spets och där 22 personer kan svettas i 90 minuter men ändå åstadkomma noll och ingenting, men likförbannat kommer jag att kolla på Sveriges matcher eftersom jag blir genompatriotisk och vill skrika "HEJA SVERIGE!!!" så fort det är tal om mästerskap... :meh:

Ungefär så!
 
Jag gillar fotboll så tänker kolla när jag kan men tycker väl att grundspelet är rätt menlöst iom så dålig fotboll.

Hoppas på att Island kan prestera i år igen :D men går inte det bra så är det inte så noga vilka som vinner såhär på förhand. Jag brukar bli mer engagerad ju längre turneringen pågår och får favoriter allt eftersom (beroende på fotbollen som spelas, vilka som möter varandra osv. Det jag har mest åsikter om är vilka jag inte önskar se som mästare :angel: )

Och angående Sverige så tycker jag nog ändå att laget är rätt bra, dom har ju ändå lyckats ta sig hela vägen till VM trots rätt bra motstånd.

Brassarna ser riktigt heta ut, men Argentina, Tyskland i ev Spanien borde gå långt de med.

Argentina känns som ett sånt där lag som kan gå hur långt som helst men också krascha beroende på viken form
Messi är i...
 
Givet att jag följer! Alla intressanta matcher, känner mig spontant tveksam till att Sveriges räknas dit, som det sett ut hittills, så jag gör som vanligt och håller på Tyskland. :up: Ser fram emot att se om Frankrike kan prestera också, de brukar kunna bjuda på kul fotboll.
 
Jag tittar såklart! :D Dock jobbar jag också så vissa matcher ser jag parallellt och i efterhand. Sveriges matcher får vi lov att se på jobbet så länge vi inte försummar övriga uppgifter :p

Jag har tippat Tyskland som segrare :)
 
Jag är egentligen inte särskilt intresserad av fotboll men kommer titta lite ändå. Vi har en sweepstake på jobbet så jag kommer åtminstone hålla koll på lagen jag fick (Brasilien och Senegal) samt Sveriges matcher. När det finns en chans att vinna lite pengar på det blir det mer intressant ;) Jag brukar tippa på att Tyskland vinner, fast jag kan inte påstå att jag har någon koll på vilka som faktiskt är bra.
 
Jag tittar såklart! :D Dock jobbar jag också så vissa matcher ser jag parallellt och i efterhand. Sveriges matcher får vi lov att se på jobbet så länge vi inte försummar övriga uppgifter :p

Jag har tippat Tyskland som segrare :)

Men att du ska titta!?! Det trodde jag aldrig, vilken chock ;) :angel:

Fö hoppas jag på Argentina, mest för att Messi förtjänar att äntligen vinna särskilt som han inte har så lång tid kvar på toppen.
 
Mindre än 10 minuter tills en ganska skoj match startar.
Portugal-Spanien :banana::bump:

Allt klart och förberett för att slippa missa något förhoppningsvis. Någon mer som ska se den?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp