Fotbolls VM

Jaha där var nog Sveriges VM över tror jag. Vi måste väl slå Mexiko med minst 2 mål? Vi har samma målskillnad som Tyskland i nuläget och lika många poäng. Om Tyskland slår Sydkorea och Sverige skulle slå Mexiko så är vi, Tyskland och Mexiko på samma poäng. Mexiko har plus 2 i målskillnad och vi och Tyskland har noll i målskillnad.

Kom ihåg att om Sverige slår Mexiko med uddamål så blir det +1 på båda länder vilket väl ska innebära inbördes möten = Sverige vidare.
 
De kämpade bra och ibland trodde man näääästan. Men något är definitivt off med Tyskland. Kolla efter mål, de verkar inte ens särskilt glada, lättade möjligtvis. Tror de åker ut i åttondel eller i kvarten i år. Men Korea bör de slå utan några större problem iofs.
 
Jag är verkligen inte patriotisk när det kommer till fotboll. Blev gladare när Tyskland gjorde mål än Sverige, så jag gav upp att ens försöka heja på Sverige. :o

Tyskland lyfte sig ju rejält igår i alla fall, men jag förstår inte att Werner får fortsatt förtroende på toppen efter alla missar... Men alltså Kroos frispark! :love: Galet snyggt!
 
”Jimmy Durmaz har fått ta emot 3000 kommentarer på sin senaste Instagram-bild. Inklusive otaliga grova, rasistiska kommentarer och till och med dödshot”
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/XwAWEm

Jag tycker det är något väldigt galet när man dödshotar någon över en fotbollsmatch :crazy:O_o
Det pratas ju, som tur är, mer om den sneda kulturen inom fotbollen nu för tiden. Titta på tex Östersund som jobbar mycket mot machokultur. Men mycket mer behöver göras.
 
Nu har jag inte hängt på vilken match som går på vilken arena men alltså vissa matcher tycker jag man knappt hör kommentatorerna för publikljudet år så högt :crazy:
Eller börjar jag helt enkelt höra sämre :p
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp