Bukefalos 28 år!

Fotkramp hoppning

Sven wikström

Trådstartare
när jag hoppar får jag ofta kramp i fötterna. Det känns som om tårna lägger sig över varandra och går inte få ur. Det är en krampande känsla ibland bara i ena foten men ibland båda. Vad kan det bero på? Hur gör jag för att motverka detta? Är det någon annan som har känt samma?
 
när jag hoppar får jag ofta kramp i fötterna. Det känns som om tårna lägger sig över varandra och går inte få ur. Det är en krampande känsla ibland bara i ena foten men ibland båda. Vad kan det bero på? Hur gör jag för att motverka detta? Är det någon annan som har känt samma?
När det är pauser passa på att släppa stigbyglarna och sträcka på benen och röra på fötter så får du igång blodcirkulationen.
 
Jag får lätt kramp i tårna i olika situationer, inte vid just ridning dock. För mig utlöses det ofta av trycket under foten. Jag tror att skor med en hårdare sula kan hjälpa, så trycket fördelas över större yta. Så är det i alla fall för mig.
 
Mina tår krampar i andra situationer av skor som inte är breda nog = inte tillräckligt med plats för tårna i sidled.

Sen skulle jag kolla över var på foten jag har stigbygeln, sitter den stabilt under trampdynan eller får du "hålla fast den" med tårna för att den är för långt fram på foten?
 

Liknande trådar

Utrustning Nu när det är kallt ute hade jag behövt något varmare på fötterna när jag rider än mina vanliga jodphurs. Jag har sedan tidigare ett par...
Svar
13
· Visningar
846
Kropp & Själ Mot bättre vetande gick jag på ett yogapass idag eftersom det skulle vara "yin" och det skulle vara bra för att förbättra rörligheten...
Svar
16
· Visningar
1 139
Senast: Silver Girl
·
Hästmänniskan Hej! Jag behöver all hjälp och tips jag kan få! Jag har börjat märka att jag får väldigt ont i min högra fot när jag rider,Efter kanske...
Svar
3
· Visningar
753
Senast: Tassa
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
2 071
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Forl kostnad?
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp