Foto-redigeringshjälp!

N

NiraK

* Hur tar man bort röda ögon i Photoshop (kan man det?)
* Hur gör man om en färgbild till svartvitt?

Nirak
 
Sv: Foto-redigeringshjälp!

För att konvertera till svartvit kan du använda channel mixer. Kryssa i monokrom och mixa de olika kanalerna tills du får den svartvita bilden du vill ha.
 
Sv: Foto-redigeringshjälp!

För att snabbt göra en bild svartvit:
Image - Mode - Grayscale
 
Sv: Foto-redigeringshjälp!

Zaga skrev:
För att snabbt göra en bild svartvit:
Image - Mode - Grayscale
Då får man dock ingen kontroll över hur konverteringen går till. Inte alltid man vill ha 20% rött, 50% grönt och 30% blått (eller vilka delar det nu var).
 
Sv: Foto-redigeringshjälp!

Stalker skrev:
Då får man dock ingen kontroll över hur konverteringen går till. Inte alltid man vill ha 20% rött, 50% grönt och 30% blått (eller vilka delar det nu var).

Är man nybörjare och vill ha en svartvit bild nyss så bryr man sig nog inte.
 
Sv: Foto-redigeringshjälp!

SessCa skrev:
Är man nybörjare och vill ha en svartvit bild nyss så bryr man sig nog inte.
Jaså? Tycker snarare det brukar vara så att om man vill ha en svartvit bild har man en rätt klar idé om hur man vill att den ska se ut; vilken stämning den ska ge. (Jag är själv en nybörjare i PS dessutom.)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag skulle vilja göra en siluett (helsvart eller kontur) på en ponny utifrån ett foto. Är det någon som vet hur man gör, på ett så...
Svar
7
· Visningar
1 024
Senast: Mearas
·
Fritid Min man fyller snart 40år. Tanken är att han ska få ett interrailkort så att vi kan tågluffa genom Europa. Vi ska till Belgien och...
Svar
5
· Visningar
314
Senast: VLMF
·
Hästvård Undrar hur ni brukar rykta hästen inför ett vanligt ridpass? Får en känsla av att alla gör olika och ridskolor lär även ut olika så...
2
Svar
25
· Visningar
2 254
Senast: Bapelsin
·
Hemmet Jag behöver måla karmarna i mitt badrumsfönster eftersom färgen där har flagat. Behöver jag slipa och spackla eller räcker det om jag...
Svar
5
· Visningar
661

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp