Bukefalos 28 år!

Foto till dator

H

Hrima

Ska åka utomlands och undrar nu hur jag gör med digitalbilder.
När kameran är full kan jag gå in på ett internetcafe och föra över (tömma kameran med bilder) bilderna och skicka bilderna till min egen mail? Eller hur gör jag?
Behöver jag nån särskild sladd? Räcker det med sladden som jag använder till datorn hemma?

:confused::confused:
Hoppas nån kan hjälpa mig :D

//Hrima-noll koll
 
Sv: Foto till dator

Bättre är att köpa en portabel backupdisk. Det finns speciella diskar som är till för just liknande. Då stoppar du bara kortet i disken och tankar över allt. Brukar koste lite beroende på hur stor disken är , men runt tusenlappen. MYCKET bättre än att försöka maila til sig själv.
 
Sv: Foto till dator

jag hade satsat på extra minneskort (om du nu inte ska vara borta i flera månader)
 
Sv: Foto till dator

Köp ett 8 gb minneskort i stället, så kan du fota minst 513 bilder (det är det mesta jag fotat vid ett och samma tillfälle utan att tömma kortet på bilder) ;)
 
Sv: Foto till dator

Beror ju lite på inställningarna på bildtagningen....
På min kamera:
4 GB minneskort tar ca 420 bilder i RAW format, JPEG ca 1000 bilder
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
862
IT & mobiler Behöver rådgivning hur jag ska göra med en gammal dator som jag släpat runt på sedan 15 år tillbaka. Den används inte längre men tänker...
Svar
12
· Visningar
1 051
Senast: Gunnar
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 011
Senast: Fraegd
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är bevisat. Fyra dagar. Fyra dagar provade jag att "jobba" 25%. 5:e dagen var jag hemma. Med en sån fruktansvärd värk i nacken...
Svar
5
· Visningar
1 850

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp